Page 39 - Revista ZIUA Cargo aprilie 2019
P. 39

Cristian Sandu
ridicate, suspendarea permisului etc.). Aceste acțiuni nu au avut, până acum, rezultate notabile. De curând, la de- butul ultimei acțiuni TISPOL de verifi- care a vitezei în trafic, președintele TISPOL, Paolo Cestra spunea: „Depă- șirea vitezei legale și/sau neadaptarea ei la condițiile de drum continuă să fie principala cauză a accidentelor fatale. De aceea, ofițerii de poliție acționează împotriva șoferilor care nu respectă limitele de viteză. (...) Activitatea noas- tră este de prevenire. Vrem ca șoferii să se gândească la vitezele pe care le aleg; viteze care sunt atât legale,
Nimic mai adevărat, pe lângă limi- tatoare de viteză, amenzi și suspen- dări de permis, trebuie să-i facem pe cei predispuși vitezomaniei să con- știentizeze riscurile vitezei excesive, atât pentru ei, cât și pentru ceilalți participant la trafic.
Din păcate, aceste măsuri, cât ar fi ele de eficiente, vor fi doar apă de ploaie, dacă transportatorii sau dis- pecerii nu vor fi, la rândul lor, conștienți că „viteza ucide”. Mai sunt, încă, unii operatori de transport care, din motive financiare (mai ales în situația firmelor de distribuție și curierat), își îndeamnă (ca să nu spun își obligă) șoferii „să ajungă cât mai repede”, mai mult, sunt unii care le plătesc și radarele...
cât și adecvate condițiilor. Astfel, vor reduce riscurile cu care se confruntă și riscurile pe care le prezintă pentru ceilalți utilizatori ai drumurilor. De ace- ea încurajăm țările participante și forțe- le de poliție să publice, în prealabil, informații despre locațiile precise ale punctelor de control de viteză”.
apăsa prea mult pedala de accelera- ție. Pot ameliora, dar nu pot eradica fenomenul de vitezomanie!
 Viteza excesivă nu înseamnă neapărat peste 100 km/h
Trebuie un control riguros la nivelul operatorului de transport; problema vitezei trebuie să fie permanent o pro- blemă stringentă și de actualitate. Aceasta atât în beneficiul transporta- torului, cât și al conducătorului auto. Nu ne putem permite (mai ales acum, în plină criză de șoferi!) să avem con- ducători auto cu permisul suspendat pentru 90 de zile.
Viteza excesivă nu înseamnă nea- părat peste 100 km/h. De multe ori, starea tehnică precară a mașinii, sta- rea sau dificultatea drumului, condițiile meteo sau starea de oboseală a con- ducătorului auto fac dintr-o viteză relativ normală, una care poate pro- duce mari neplăceri. Neadaptarea vitezei la condițiile de drum, vreme și trafic ține mai puțin de limitatoare și mult mai mult de responsabilitatea șoferului, de capacitatea lui de a aprecia corect riscul.
Cazuri izolate, veți spune... poate... dar câți dintre dumneavoastră nu au condamnat limitele de viteza prea ri- dicate? Iată un motiv de reflecție...
Măsurile tehnice și administrative, corelate cu acțiuni de sensibilizare și responsabilizare a conducătorilor auto, pot ameliora tendințele unora de a
Psiholog pr. Cristian SANDU
Control la nivelul firmei
Cabinet de psihologie autorizat E-mail: psih.cristian.sandu@gmail.com Tel.: 0751.364.575
PUBLICITATE
   CONSULTANȚĂ



















































































   37   38   39   40   41