Page 31 - Revista ZIUA Cargo mai 2019
P. 31

înțeles termenii și cheltuielile ce le revin. Pe scurt, să nu lase loc de in- terpretări.
(ne permiteți o glumă: „GRECIA apar- ține UE?”), cu șoferi care nu respectă termenele, bonurile de comandă, con- dițiile de livrare transmise și nu co- munică...”
deauna volume într-o măsură mai mare decât o casă de expediții.
De altfel, pentru clienții care nu dețin experiență pe aceasta piață, însă doresc dezvoltarea afacerii impor- tând/exportând, să încerce să își men- țină colaborarea cu o singură com- panie, de preferat, cea de la care a solicitat inițial consultanță.
... Și în transportul rutier trebuie să reușești să discuți cu specialiști, ca să beneficiezi de la început de in- formațiile care acoperă întregul proces de livrare.
În al doilea rând, dacă nu ai cereri cu volume importante și nu te afli într-o poziție de avantaj privind destinația de transport, trebuie să îți asumi prețuri peste medie, pentru a obține calitate.
Solicitări noi... provocări noi
Sfatul specialistului
Firmele noi trebuie să își câștige un statut, pentru că pe piață este, în prezent, foarte multă reticență. Și, nu uitați, cel puțin la început, furnizorii de transport vor solicita plata în avans!
În condițiile în care compania se specializase în activitatea de interme- diere privind transportul naval, au apă- rut solicitări din partea clienților privind contractarea de servicii de transport rutier, ca un pas firesc spre realizarea unui serviciu complet. Găsirea unei variante potrivite pe acest segment s-a dovedit, însă, cel puțin dificilă pen- tru Paul și Luisa-Nicoleta Mateescu. „Apelăm la furnizori de transport rutier atunci când primim cereri din partea clienților noștri. Am încercat colaborări cu furnizori direcți sau case de expe- diții, am căutat platforme care să ne înțeleagă nevoile (și nu am găsit), am căutat transport pe OLX... Am avut probleme cu dispeceri slab pregătiți
Există variante în care un client mic își poate găsi un furnizor potrivit de transport rutier? Este întrebarea pe care am adresat-o Danei Dumitru, managing partner Hermes Forwards, o persoană cu multă experiență în domeniu.
Atunci când negociezi, două ele- mente fac diferența. Primul este vo- lumul de transport (niciun furnizor nu va da de-o parte un client care asigu- ră volum tot timpul anului, pentru o cerere spot). Cel de-al doilea element ține de cursele foarte bune pe care le caută transportatorii pentru a-și echi- libra activitatea.
În opinia sa, chiar și atunci când ești un client cu un volum redus de transportat, poți găsi un partener real, chiar dacă este dificil. Trebuie să îți asumi, însă, anumite condiții, pentru a nu avea surprize.
„Esențial pentru un client mic (sau mai mare), care nu își dorește surpri- ze, este să își asume costuri reale, care să nu ascundă alte costuri”, a concluzionat Dana Dumitru.
În primul rând, este bine să îți cu- noști furnizorul. Conexiunile care se creează între oameni sunt foarte im- portante. Atunci când ești un client mic, este dificil să lucrezi diversificat, pentru că un cărăuș va solicita întot-
Întotdeauna un parteneriat real trebuie tratat moral și corect de
ambele părți!
PUBLICITATE
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
   PIAȚĂ ȘI COMPANII














































































   29   30   31   32   33