Page 30 - Revista ZIUA Cargo mai 2019
P. 30

Cum îți găsești
un partener
  în transporturi?
.. câteodată mai greu decât ai crede la prima vedere. Te poți lovi de
.P
primești și bonus – surprize... pe care nu le dorești.
furnizori neserioși, de costuri ascunse... Specialiștii afirmă că totul
începe cu poziția pe care alegi să ți-o asumi în relație cu furnizorul.
Dacă îți închipui că ai dat lovitura cu un tarif redus, s-ar putea să
aul Mateescu a înființat, în toamna anului 2014, împreună cu Luisa-Nicoleta Mateescu,
De la stânga la dreapta: Luisa-Nicoleta Mateescu, Dana Dumitru și Paul Mateescu.
 compania Pabllo Logistics. La bază, au stat specializarea lui în domeniul vamal și în transport naval și experiența ei de economist. Misiunea societății nou înființate a fost aceea de a oferi servicii de transport și de comisionariat vamal, în condițiile unei transparențe reale. „Am decis să oferim consultanță vamală fără a percepe comision. Este important ca, atunci când clientul dorește informații, să le poată obține”, a afirmat Paul Mateescu, managing partner Pabllo Logistics, subliniind că informațiile trebuie să fie cele corecte. „Din păcate, este o practică larg răs- pândită în piață aceea de a nu oferi de la început datele privind desfășu- rarea întregului proces, pe care trebuie să îl urmeze marfa. În general, nu ți se spune decât ceea ce trebuie să știi în momentul respectiv. Altfel spus, pri- mul pas, tocmai pentru a nu alege ul- terior o altă firmă. Dintotdeauna, noi am oferit informații privind desfășura- rea tuturor etapelor și actele necesare, inclusiv date privind modul în care trebuie întocmite pentru a nu întâmpina dificultăți în efectuarea operațiunilor vamale. Foarte important este, de ase- menea, să încerci să obții de la bun început actele corecte din partea fur- nizorului (aflat în China, de exemplu) pentru ca marfa să nu fie blocată în vamă”, a mai adăugat el.
Dana Dumitru, managing partner Hermes Forwards:
alegem clienții în funcție de seriozitate. Urmărim plata la timp, dar și politica privind o elaborare corectă a docu- mentelor atunci când importurile se fac în mod periodic. Din păcate, foarte mulți importatori sunt nepregătiți.”
Paul Mateescu: „În proporție de 90%, importatorii români nu știu ce documente să solicite din partea partenerilor chinezi, de exemplu.”
Există și capcane. Reprezentanții Pabllo Logistics au subliniat că se poa- te întâmpla ca marfa să fie adusă în sistem de grupaj (LCL) în container, iar transferul de la Constanța la destinație să fie taxat excesiv. „Un client care ajun- ge să plătească 10.000 de lei pentru transportul de la Constanța la București, este un client ciufulit, din punctul nostru
PIAȚĂ ȘI COMPANII
   Activitate în creștere și capcane
de vedere, dacă nu a fost informat de la început cu privire la costurile privind operațiunile de manipulare, depozitare, tranzit și transport terestru. De exemplu, clientul a cumpărat, folosind condiția de livrare (Incoterms) cost and freight (C&F) Constanța, dar containerul se deconsolidează la București. Iar ultima etapă parcursă de marfă crește excesiv costul. În plus, dacă se mai pierd 3-4 zile pentru că beneficiarul nu deține actele corect pregătite (iar chinezii nu sunt «artiști» în a întocmi actele) cheltuielile se suplimentează”. Este motivul pentru care Paul Mateescu susține că este important și moral să îi transmiți de la început clientului toate informațiile.
Pabllo Logistics a obținut licența pentru intermediere în transporturi conexe, activitatea a crescut în volum și clienții au început să fie aleși în funcție de seriozitate. „Am devenit membri USER și, în consecință, recu- noscuți FIATA, ne-am promovat, în mod constant, site-ul și serviciile ofe- rite și, din fericire, am început să ne
Recomandăm celor interesați de efectuarea operațiunilor de import/ex- port să solicite toate costurile, în scris (ofertă scrisă) și să se asigure ca au
„Din păcate, casele de expediții sunt, încă, privite ca o concurență a transportatorilor. Nu este un fapt real, pentru că, din postura de intermediar, poți acorda atenție mult mai multor elemente. Poți oferi cărăușilor parteneri oportunități și acces la clienți, pentru care nu ar putea furniza servicii de transport în alte condiții, pentru simplul fapt că respectivele companii vor o interfață unică pe acest segment.”
30 ........................................................................................................................................................ mai 2019












































































   28   29   30   31   32