Page 50 - Revista ZIUA Cargo mai 2019
P. 50

participa la parteneriatul public privat pentru construirea segmentului Târgu Neamț – Iași. Pe 30 iunie, vom lansa procedura de proiectare și execuție a tronsonului de Autostradă Iași – Un- gheni, inclusiv podul de la Ungheni”, a precizat Răzvan Cuc. Ministrul Transporturilor le-a cerut autorităților din Iași să nu mai elibereze autorizații de construire pe traseele variantei ocolitoare a municipiului și pe viitorul traseu al autostrăzii ce va străbate zonele limitrofe.
a rămas să aloce din banii de la buget numai sumele necesare porțiunii de 68 de km. Pentru restul din această au- tostradă A8, respectiv sectorul Târgu Mureș – Târgu-Neamț, CNAIR a scos la licitație, la începutul lunii februarie a acestui an, completarea studiului de fezabilitate. Câștigătorul licitației va trebui să elaboreze și documentul- suport aferent proiectului, în vederea susținerii cererii de finanțare, precum și să acorde asistență pentru benefi- ciar, atât pe parcursul procesului de pregătire a cererilor de finanțare, cât și în perioada de evaluare a acestora de către toate instituțiile implicate în acest proces (MT-DGOIT și Comisia Europeană). Data limită de depunere a ofertelor a fost 20 martie 2019, însă CNAIR nu a stabilit încă un câștigător. Durata contractului va fi de 18 luni și va cuprinde 14 luni pentru completa- rea studiului de fezabilitate și 4 luni pentru asigurarea asistenței tehnice.
totală de peste 32 km. Ofertele des- chise în luna ianuarie 2019 se află încă în evaluare.
  Autostrada Târgu-Neamț – Iași, în 4 ani
Totodată, asocierea Dacia Faber – Total Construct a început lucrările de consolidare la km 86,5 pe sectorul Criștioru de Jos – Vârfuri, unde a avut loc o alunecare de teren. Constructorul are la dispoziție 4 luni pentru punerea în siguranță a drumului, astfel încât să fie evitată blocarea circulației, și consolidarea terenului cu coloane forate în adâncime.
Guvernul a adoptat studiul de fun- damentare a proiectului Autostrăzii Târgu-Neamț – Iași, investiție ce va fi realizată în parteneriat public privat (PPP), a cărei valoare este estimată la 1,2 miliarde de euro. Premierul Viorica Dăncilă a declarat că porțiunea de 68 de kilometri va fi construită în patru ani. Perioada de proiectare și realizare este preconizată să dureze 48 de luni. Autostrada se va racorda la drumul de mare viteză București – Suceava, aflat în pregătire la Ministerul Transporturilor. Proiectul a fost deschis investitorilor care doresc să aloce su- me pentru construirea acesteia. „Așa cum am menționat, voi monitoriza cu prioritate ca și la acest obiectiv toate procedurilor să se realizeze cu rapidi- tate”, a precizat Viorica Dăncilă.
Tronsonul
Ștei – Beiuș al DN76, aproape gata
În ceea ce privește reabilitarea tronsonului 4 Vârfurile – Ștei, cu o lun- gime de peste 33 km, anul acesta va fi lansată o nouă licitație, după ce fos- tul antreprenor a abandonat lucrările. În prezent, documentația de atribuire a fost actualizată, după o expertiză tehnică a lucrărilor executate de ve- chiul antreprenor. Tronsonul 1 Șoimuș – Brad, de peste 30 km, a fost recep- ționat și deschis circulației încă din luna decembrie 2017. Tronsonul 2 Brad – Ionești, de aproape 20 km, a avut recepția finală în luna decembrie 2018.
Amintim că Dăncilă adoptase o ordonanță de urgență privind constru- irea prin PPP a autostrăzii dintre Tg. Mureș și Iași, însă Parlamentul a decis, prin lege, ca tronsonul Târgu Mureș – Târgu-Neamț să fie realizat din fonduri europene. În aceste condiții, Guvernul
Lucrările de reabilitare a tronso- nului 5 Ștei – Beiuș (31 km) al DN76 Deva – Oradea, sunt aproape finali- zate, astfel că porțiunea urmează să fie deschisă circulației, potrivit repre- zentanților CNAIR. Anul acesta, se vor finaliza și lucrările pe lotul 3, de 15 km, care face parte din tronsonul 6 Beiuș – Oradea al DN76. Contractul a fost semnat în luna august 2018, cu asocierea Drum Asfalt – Trameco – Drumuri Bihor, care a început lucrările în octombrie. Tot pentru acest tronson, CNAIR intenționează să semneze, anul acesta, contractele pentru rea- bilitarea loturilor 1 și 2, în lungime
Podul peste Dunăre de la Brăila,
în șantier
50 ........................................................................................................................................................ mai 2019
Pe tronsonul 3 Ionești – Vârfurile, de aproximativ 14 km, șantierul a debutat de două luni. Contractul a fost semnat în noiembrie 2018, cu asocie- rea Sylc Con Trans – Hydrostroy AD. Execuția lucrărilor este în plină des- fășurare și va dura 12 luni.
ACTUALITATE
Lucrărilor la Podul suspendat pes- te Dunăre în zona Brăila, începute în luna decembrie 2018, când a fost emisă autorizația de construire pentru fundațiile și elevațiile de la turnuri, continuă conform contractului. În luna aprilie anul acesta, ministrul Trans- porturilor a semnat și autorizația de construire nr. 16, pentru podul sus- pendat și viaductele de acces. Asocie- reaAstaldi IHIInfrastructureSystems realizează lucrările, în valoare de 1,9 miliarde lei, fără TVA. Durata contrac- tului este de 48 de luni, din care cele 12 luni de proiectare au trecut, iar pen- tru cele 36 de luni de execuție a pornit deja cronometrul. Perioada de garan- ție a lucrărilor este de 120 de luni.
 Pe lângă acest obiectiv de infra- structură, au fost lansate și conexiunile regionale cu podul. Astfel, sunt lansate procedurile de licitație pentru studiile de fezabilitate și proiectele tehnice pentru drumurile expres Brăila – Tulcea, Buzău – Brăila și Focșani – Brăila. Pentru drumul expres Brăila – Galați, licitația pentru proiectare și execuție va fi lansată în luna octombrie 2019.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro















































































   48   49   50   51   52