Page 22 - ZIUA Cargo iunie 2019
P. 22

Focus...
 TAHOGRAFUL
inteligent
În ce direcție merge controlul? Cum arată un vehicul de ultimă oră destinat verificării în trafic? Încotro se îndreaptă inspecțiile Cprivind manipularea tahografului? Ce presupune tahograful inteligent? Sunt întrebări la care ne-a oferit răspunsuri Marius Lungan, șef Serviciu Reglementări Legislative ISCTR, cu ocazia conferinței Ziua Cargo.
onform reglementărilor în vi- goare la nivelul Uniunii Euro- pene, toate autovehiculele
Marius Lungan
 înmatriculate pentru prima dată înce- pând cu 15 iunie 2019 trebuie să fie echipate cu tahograf inteligent. În ace- lași context, autoritățile de control ar trebui să dispună, inclusiv, de dispo- zitive de interogare la distanță până cel târziu în anul 2034. Există însă o propunere de regulament care, dacă ar intra în vigoare, ar reduce perioada la cinci ani (2024). „La ora actuală, România a prevăzut 2029 ca termen pentru introducerea acestor dispozi- tive, dar nu excludem decizia de a le introduce mai devreme dacă își vor dovedi utilitatea”, a precizat Marius Lungan.
Tehnică de ultimă oră, în Germania
Între timp, tehnica privind controlul în transportul rutier, la nivel european, evoluează. Autoritatea germană (BAG) dispune de autospeciale cu dotări de ultimă generație, precum cameră cu infraroșu, scannere, alte dispozitive, echipamente care permit detectarea dimensiunilor vehiculelor din mers, precum și accesul la informațiile furnizate de sistemele de cântărire în
mișcare, iar autovehiculele pentru care există suspiciuni privind existența unei defecțiuni sunt oprite pentru verificare. Echipamentele sunt utilizate și pentru verificarea adâncimii profilului anve-
lopelor sau temperatura jantelor, care poate indica, în anumite condiții, defecțiuni ale sistemului de frânare. Acestora li se adaugă echipamentele de interogare la distanță a tahografului inteligent, pentru detectarea manipu- lării tahografului, precum și camere care, prin citirea numerelor de înmatriculare, verifică valabilitatea do- cumentelor și taxele plătite.
 22 ...................................................................................................................................................... iunie 2019
Accent pe verificarea manipulărilor, în România
De menționat că și în România s-au făcut progrese privind controlul manipulării tahografului, atât prin
  EVENIMENTELE SAU DATELE ÎNREGISTRATE DE TAHOGRAFUL INTELIGENT CARE POT FI ACCESATE DE AUTORITĂȚILE DE CONTROL SUNT:
- ultima tentativă de încălcare a securității
- cea mai lungă întrerupere a alimentării cu energie
 - anomalia senzorului
- eroare privind datele de mișcare
- conflict privind mișcarea vehiculului
- conducere auto fără card valid
- introducerea cardului în timpul mersului
- date privind reglarea orei
- date de calibrare, inclusiv datele ultimelor două calibrări - numărul de înmatriculare al vehiculului
- viteza înregistrată de tahograf.
ACTUALITATE









































































   20   21   22   23   24