Page 43 - ZIUA Cargo iunie 2019
P. 43

În timpul pauzei de 45 de ore, cardul tahograf trebuie scos din aparat.
 Șoferul și parcarea vehiculelor
În timpul perioadelor de odihnă, conducătorul auto trebuie să poată, conform Articolului 3 litera (h) din Re- gulamentul (CE) 561/2006 din 15 mar- tie 2006, să dispună în mod liber de timpul lui. Nicio sarcină sau o activitate nu îi poate fi încredințată de către an- gajator în această perioadă. În cazul în care șoferii trebuie să monitorizeze sau să protejeze vehiculul, vor fi lipsiți
Dacă șoferii nu pot să-și monitorizeze vehiculele, cum se poate garanta siguranța vehiculelor în timpul perioadelor de odihnă, în condițiile în care numărul de parcări auto securizate este insuficient?
Ce tipuri de locuri de cazare pot oferi angajatorii șoferilor?
Angajatorii trebuie să asigure con-
Legea nu modifică condițiile de su- praveghere a vehiculelor din Regula- mentul 561/2006 din 15 martie 2006. Actul normativ obligă, de la data intrării în vigoare, în aprilie 2007, ca șoferii să fie lăsați să-și folosească, în mod adecvat, perioada de odihnă.
zează detalii despre caracteristicile de cazare care pot fi oferite de către angajatori lucrătorilor (dimensiuni mi- nime, nivel de echipament etc.).
de această posibilitate esențială de a se odihni.
 toare conducătorilor auto și să efec- tueze controale regulate. Având în ve- dere aceste obligații, angajatorul nu poate fi scutit de orice responsabilitate invocând „libera alegere” a angajatului său. Depinde de el să stabilească, prin controale regulate, că instrucțiunile pe care le-a dat în vederea aplicării regu- lamentelor sunt respectate efectiv de angajați și să ia inclusiv măsuri disci- plinare împotriva șoferilor care nu urmează indicațiile privind odihna.
Cum va putea șoferul să-și monitorizeze vehiculul și încărcătura, dacă nu se odihnește la bord sau în apropierea locului său de parcare?
În consecință, angajatorii trebuie să asigure condițiile pentru protecția vehiculelor parcate și a încărcăturilor acestora, inclusiv în cazul mărfurilor periculoase, în timpul perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto, res- pectându-se definiția privind odihna.
GRAP International se ocupă cu reprezentarea societăților de transport străine pe teritoriul francez, conform Legii Macron, Compania oferă, în plus, consultanță 24 de ore din 24, pentru orice altă problemă pe care cărăușii o pot întâmpina în țările unde se vorbește limba franceză.
  diții decente de viață, care să garan- teze condiții de igienă și de confort corect pentru șoferi, pentru a-și pe- trece odihna săptămânală în afara ca- mionului. Articolele R. 4228-26 până la R. 4228-34 din Codul muncii furni-
Pascale RICAILLE
office@grap.eu.com Contact limba română Adrian Gegiu: 0033.645.666.694
PUBLICITATE
   CONSULTANȚĂ

















































































   41   42   43   44   45