Page 14 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 14

   ISCTR a început procedura pentru achiziția softului și echipamentelor necesare efectuării controalelor tahografelor inteligente.
Specializați în
detectarea manipulării
tahografului
4 în 2017. 24 în 2018. 159 în primele 7 luni ale anului 2019. Altfel spus, numărul dispozitivelor de manipulare electronică a tahografelor identificate de ISCTR și eliminate în service. Mai mult decât o tendință în piață, cifrele indică o specializare a inspectorilor români pe această direcție.
Cunoscute ca făcând parte din- tr-o practică destul de larg răspândită pe șosea, dispozi- tivele de manipulare a tahografului pot atrage, astăzi, după sine sancțiuni se- rioase, mult mai ușor decât în trecut. Cele mai recente date transmise re- dacției Ziua Cargo de către Inspecto- ratul de Stat pentru Controlul în Trans- portul Rutier (ISCTR) arată o evoluție semnificativă, în ultimii doi ani, a rezul- tatelor obținute în direcția depistării manipulării electronice a tahografului. De menționat că informațiile se referă exclusiv la dispozitive de manipulare electronică eliminate în service.
Dacă, la nivelul întregului an 2017, ISCTR a identificat patru astfel de dispozitive (două pe camioane româ- nești, unul pe un vehicul polonez și altul pe unul maghiar), valoarea amen- zilor ridicându-se la 36.000 de lei, în 2018, cifra totală a ajuns la 24 (din care 19 pe autovehicule înmatriculate în România), sancțiunile cifrându-se la 219.000 de lei. Anul acesta lucrurile s-au schimbat total, însă, numai în pri- mele 7 luni identificându-se, în cadrul controalelor, 159 de astfel de dispozi- tive (124 pe autovehicule înmatriculate la nivel național), iar amenzile au de- pășit 1,35 milioane de lei. În topul transportatorilor unde inspectorii ro- mâni au găsit un, așa zis, „troian” în sistem s-au numărat polonezii, bulgarii și turcii.
Ultimul strigăt în materie: soft modificat
„În clasamentul bunelor rezultate atinse de către inspectorii noștri, se re- marcă 7 cazuri de tahografe cu soft- ware manipulat, dintre care pentru trei dintre ele cunoaștem secvența secretă
Vehicul desfăcut în service,
în România.
  Manipulare tahograf cu stick de filtrare a semnalului IMS pe linia CAN, descoperită în România.
 14............................................................................................................................................ septembrie 2019
ACTUALITATE





















































































   12   13   14   15   16