Page 18 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 18

   Precizări ISCTR privind tehnica de control
„Tehnicile folosite pentru depistarea dispozitivelor de manipulare sunt complet neinvazive, constau în măsurarea parametrilor electrici ai rețelei tahografice și au o eficiență atât de mare, încât rata de succes atinsă cu autovehiculele direcționate în service a fost de 100%.
Cu alte cuvinte, aceste tehnici permit inspectorului să depisteze cu maximă certitudine în ce măsură are de-a face cu un dispozitiv ilegal montat în vehicul. Pentru efectuarea măsurătorilor, se utilizează multimetre special adaptate acestui scop, dotate cu mufe și conectori tahografici.”
 „Pe plan intern, devine absolut ne- cesar ca inspectorii care s-au implicat în această activitate să participe la o ședință de lucru, unde să se discute proceduri și tehnici dezvoltate, în spe- cial, pentru a facilita procesul de loca- lizare a dispozitivelor. Deosebit de util ar fi să participe la întâlniri delegați din partea RAR și din partea celor doi mari producători de tahografe, Continental VDO și Stoneridge, prin reprezentanții lor în România, respectiv Tachonan și Fomco”, subliniază ISCTR.
Schimb de informații, în Franța
Cea mai recentă întâlnire la nivel european, realizată sub egida Euro Con- trole Route, a avut loc la finalul lunii iu- nie, la Bordeaux (Franța), fiind or- ganizată de DREAL (Direction régionale de l'Environnement, de l'Aménagement et du Logement). Din partea ISCTR, au participat inspectorii Dragoș Moșoianu (Constanța) și Liviu Predescu (Argeș).
Întreaga activitate a fost organizată și prezidată de DREAL, acțiunile des- fășurate fiind atât de natură teoretică (discuții, prezentări, evaluări), cât și prac- tică (verificări în trafic). Temele principale au fost manipularea instalației tahograf și manipularea instalației AdBlue. Iar schimburile de experiență au avut loc între participanți din Franța, Cehia, Belgia, Germania, Irlanda, Ungaria, Luxemburg, România, Croația, Polonia și Olanda.
Printre subiectele abordate s-au aflat procedurile și competențele pe care le are DREAL în cazul depistării
Control trafic – interior dubă franceză.
Reprezentantul României împreună cu reprezentantul Franței, la măsurători.
 manipulării tahografului/AdBlue, pre- cum și procedurile de imobilizare, de- plasare la service, reținere a docu- mentelor/părților pentru manipulare, cărora li s-au adăugat amenzile.
De menționat că, pe durata contro- lului comun, inspectorii români au pu- tut utiliza atât cardul de control ISCTR, cât și aparatura folosită în România (TIC, clampmetru KYORITSU), în paralel cu aparatura de măsură a fran- cezilor (TIC, clampmetru FLUCKE).
De altfel, atât francezii, cât și restul participanților au fost surprinși de faptul că românii știu să utilizeze aparatura pentru depistarea manipu- lării tahografului, precum și de o serie de teste pe care aceștia nu le efectuau (consumul pe clip, stand-by la 60 se- cunde). „În acest moment s-au rescris prioritățile francezilor, România deve- nind preferată. Orice măsurare ulteri- oară a tahografelor vehiculelor contro- late a făcut obiectul discuțiilor speciale cu reprezentanții României”, precizea- ză ISCTR.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
 18............................................................................................................................................ septembrie 2019
ACTUALITATE


















































































   16   17   18   19   20