Page 53 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 53

  tiția. Podul va fluidiza circulația între Brăila, Galați, Tulcea și Constanța, deservind traficul de tranzit interna- țional de mărfuri și de persoane de pe teritoriul României și asigurând o mai bună mobilitate și conectivitate la nivel inter-regional.
Proiectul, în lungime totală de 23,461 km, prevede construirea po- dului în lungime de aproape 2 km, plus 17 km de drum principal între Brăila și Jijila, 2 viaducte de acces de 90 m fiecare, un drum de legătură (racord cu Măcin), de 4,4 km, un pasaj, 12 po- duri, 23 de structuri casetate, un cen- tru de întreținere și operare, un nod rutier, 7 intersecții la nivel (5 girații și 2 intersecții în T) și o stație de taxare. Podul suspendat peste Dunăre va avea o deschidere centrală de 1.120 m și două deschideri laterale de 490 și, respectiv, 365 m. Termenul de execu- ție pentru pod este anul 2022.
Proiectul începe la nord de muni- cipiul Brăila, din intersecția DN2B Buzău-Brăila-Galați cu șoseaua Baldovinești (km 110 al DN2B), in- tersectează DJ221B, traversează DN22B Brăila-Galați și Dunărea în zona km 166, după care realizează legătura cu DN22 Râmnicu Sărat- Brăila-Tulcea (km 108), la nord de localitatea Jijila. După traversarea Dunării, traseul va face legătura cu DN22, între localitățile Smârdan și Măcin, printr-un drum de legătură.
Contractul pentru Lotul 3 Lugoj-Deva, reziliat
CNAIR a reziliat contractul pentru Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva, sec- tor care trebuia deschis circulației la
mijlocul lunii august, dar antreprenorul nu a acceptat majorarea, de la 4 la 10 ani, a perioadei de garanție a lucrărilor – găsite oricum neconforme. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a decla- rat că reprezentanții CNAIR au emis o „factură de penalități în cuantum de 73 de milioane de lei, pentru nereme- dierea unor neconformități la timp și pentru întârzierile din contract”.
Însă 94% din valoarea contractului i-a fost plătită constructorului spaniol, motiv pentru care ministrul a anunțat că se va îndrepta penal împotriva consultantului și a managementului CNAIR – care a făcut plățile și nu a trimis reprezentanții CESTRIN (Cen- trul de Studii Tehnice Rutiere și Infor- matică) să verifice calitatea lucrărilor. „Mai avem garanția de bună execuție de 58 de milioane de lei și a mai fost deschisă o factură de penalități de 6,3 milioane de lei”, a arătat ministrul.
CNAIR finalizează lucrările de 6%
Răzvan Cuc promite că lucrările nefinalizate de constructorul spaniol (6%) vor fi executate de CNAIR, în regie proprie. Pentru aceasta, însă, lotul trebuie să intre, practic, în posesia Companiei de Drumuri. Numai că antreprenorul a amenințat că dă în judecată CNAIR. Și, astfel, sectorul de autostradă în lungime de 21 de km este blocat în instanță.
Șantier deschis,
la Pasajul Domnești
Ministerul Transporturilor a emis cea de-a doua autorizație de constru- ire necesară realizării Pasajului supra-
teran pe DJ602-Centura București- Domnești. Antreprenorul, asocierea Straco Grup-Comnord-Specialist Con- sulting, are, acum, front de lucru. Va- loarea totală a contractului este de 91,6 milioane de lei, fără TVA, din care 10%, respectiv 8,1 milioane de lei, pentru „diverse și neprevăzute”. Sursa de finanțare este asigurată din fonduri externe nerambursabile. Durata de execuție a lucrărilor este de 24 de luni.
10 oferte pentru S4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești
Zece companii și asocieri au de- pus oferte pentru proiectarea și execu- ția Secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, pe care va fi realizat tunelul Momâia, de 1,35 km, primul tunel montan de autostradă din România. În lungime de aproape 10 km, această porțiune de autostradă are o valoare estimată la peste 2 mi- liarde de lei, fără TVA (circa 425 de milioane de euro). Perioada de execu- ție este de 5 ani și 4 luni, dintre care un an și jumătate pentru proiectare și 3 ani și 8 luni pentru execuție. Garan- ția lucrărilor este de 5 ani, cu posibi- litatea de majorare până la 10 ani.
CNAIR a semnat un singur con- tract din această autostradă: în 14 aprilie, pentru Secțiunea 1 Sibiu-Boița, de 13 km. Licitația pentru Lotul 4 a fost lansată la 1 februarie 2019. Tron- sonul adiacent, Secțiunea 5 Curtea de Argeș-Pitești, de 30,35 km, a fost scos la licitație în iulie 2017, dar încă nu există un câștigător desemnat.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
septembrie 2019 .......................................................................................................................................... 53
 ACTUALITATE















































































   51   52   53   54   55