Page 52 - Revista ZIUA Cargo Septembrie 2019
P. 52

INFRASTRUCTURĂ
Ultimul lot al Centurii
București Sud, contractat
Lotul 1 al viitoarei Autostrăzi de Centură București Sud, ultimul din cele trei scoase la licitație de CNAIR în anul 2017, a fost încredințat spre construire companiei turcești Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret.
  A vând o lungime totală de aproximativ 17 km, Lotul 1 cu- prinde Sectorul 1, de 0,7 km, aferent Centurii Nord, și Sectorul 2, de 16,23 km, aferent Centurii Sud. Va- loarea contractului este de 830,7 milioane de lei (175 de milioane de euro), fără TVA, reprezentând apro- ximativ 90% din suma estimată în
caietul de sarcini.
Lotul 1 pornește de la Autostrada A2
și ajunge în apropiere de Jilava, de unde se continuă cu Lotul 2, în lungime de 16,3 km, al cărui contract a fost semnat de CNAIR, în luna martie, cu aceeași firmă turcească. Valoarea Lotului 2 este de aproximativ 750,9 milioane de lei (circa 162 de milioane de euro), fără TVA. Durata ambelor contracte este de 12 luni pentru proiectare și 2 ani și 6 luni pentru execuția lucrărilor.
52 de km, gata în 2022
Contractul pentru Lotul 3, de 18 km, care pornește de la Clinceni până dincolo de intersecția cu A1 din zona Ciorogârla, a fost semnat, la mijlocul lunii aprilie, cu Asocierea Aktor-Euro- construct Trading. În valoare de apro- ximativ 853,5 milioane de lei (circa 180 de milioane de euro), fără TVA, contractul are o durată de 12 luni pen- tru proiectare și 2 ani și 6 luni pentru desfășurarea lucrărilor.
Capitala va avea o nouă variantă ocolitoare pe partea de sud, dar de
data aceasta la nivel de autostradă, în lungime de circa 52 de km, care va uni A1, DN6, DN5, DN4 și A2. Reali- zarea autostrăzii va fi gata abia în anul 2023, deoarece 12 luni sunt rezervate activității de proiectare și 2 ani și 6 luni pentru execuția lucrărilor. Potrivit con- tractului, perioada de garanție a lucră- rilor este de 5 ani (60 de luni). Aceas- tă autostradă va asigura conexiunea cu rețeaua TEN-T, respectiv coridorul IV Pan European, între A1 București- Pitești și A2 București-Constanța.
Tren la Aeroportul Otopeni, pentru „Euro 2020”
Lucrările la cei 3 kilometri de cale ferată ce vor conecta Aeroportul „Henri Coandă” Otopeni de linia existentă dinspre Gara de Nord București până la Halta Odăilor, aflată în câmp, au început în septembrie, iar construc- torul promite că vor fi gata până în luna mai, anul viitor. Investiția va costa aproximativ 400 de milioane de lei, iar calea ferată va cuprinde și un viaduct lung de 1,5 kilometri, ce va supratra- versa DN1 în zona aeroportului.
Lucrările vor fi gata în luna mai a anului viitor, până la Campionatul Euro- pean de Fotbal „Euro 2020”. Proiectul de conectare a Aeroportului Otopeni la rețeaua feroviară va fi realizat de Aso- cierea Arcada-ISPCF-DB Engineering & Consulting GmbH. Contractul câștigat
prin licitație a cuprins 2 luni de pro- iectare, iar cele 12 luni prevăzute pentru execuție vor fi reduse, prin asumarea constructorului, la 9 luni.
În paralel, CFR desfășoară un contract cu PORR Construct pentru dublarea liniei de cale ferată (8 km) între stațiile Mogoșoaia și Balotești, proiect în valoare de 50,5 milioane de lei, cu finanțare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.
Primele restricții auto
Compania Națională de Aeroporturi București (CNAB) a anunțat primele restricții de circulație și îi sfătuiește pe călători să meargă mai ales cu autobu- zele la aerogară. Astfel, accesul spre aeroport a fost deviat pe breteaua ime- diat următoare față de cea inițială, iar, pentru ieșirea din aeroport, prioritatea de circulație în sensul giratoriu o au ve- hiculele care ies din aeroport.
Fonduri europene pentru podul peste Dunăre, la Brăila
Comisia Europeană a aprobat alo- carea de fonduri nerambursabile în valoare de 363 de milioane de euro pentru construirea Podului suspendat peste Dunăre, în zona Brăila-Tulcea, din totalul de 550 de milioane de euro (2,57 miliarde de lei) cât costă inves-
ACTUALITATE
  52 .......................................................................................................................................... septembrie 2019












































































   50   51   52   53   54