Page 36 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 36

    Adrian Manea, câștigător Romanian PRO Driver Competition:
„Concursul a fost interesant, bine organizat, cu
probe care au crescut în dificultate pe măsură ce
se avansa în competiție. M-am înscris cu gândul
să particip, fără a-mi propune un obiectiv clar.
Însă, pe măsură ce am avansat în competiție,
lucrurile au devenit tot mai interesante, astfel că am început să mă gândesc la următoarea etapă din concurs, încercând, totodată, să-mi corectez greșelile din etapa din urmă. Șansa a jucat un rol important în parcursul meu, mai ales în duelul din sferturile de finală. Le mulțumesc tuturor celor care m-au susținut, partenerilor acestui concurs și organizatorilor, care s-au arătat foarte preocupați și atenți ca totul să fie perfect.”
Romanian PRO Driver
Competition, la prima ediție
În luna septembrie, în parcarea Corsarul Roșu de la kilometrul 30 al Autostrăzii A1, pe parcursul a două zile, s-a desfășurat prima ediție a concursului național dedicat șoferilor profesioniști, Romanian Pro Driver Competition.
Concursul, organizat de publi- cația infotrucker.ro, a adunat la start 16 șoferi profesioniști, dintr-un total de 50 înscriși în compe- tiție, prin intermediul formularului onli- ne. Foarte bine pentru o competiție aflată la debut, în România. „Am pornit la drum cu acest proiect în luna fe- bruarie 2019, atunci când am realizat primele măsurători și schițe pentru probele concursului. Proiectarea pro- belor a însemnat zeci de ore de mun- că și calcule, deplasări, respectiv consultări cu experți în pregătire pro- fesională din zona producătorilor de vehicule”, spune Mircea Ciolpan, project manager al Romanian PRO Driver Competition.
Start!
Pe parcursul celor două zile de concurs, atmosfera a fost una dega- jată, lipsită de elementele de corpora- tism, presărată ici-colo cu momente de adrenalină, dar și cu puțină tensiune, când au existat unele neconcordanțe în materie de arbitraj.
Pentru a ajunge în finală, șoferii profesioniști înscriși în competiție au trebuit să parcurgă șapte probe de con- curs – probă teoretică, probă testare reflexe, probă verificare camion înainte de plecare și patru probe de condus.
Camioanele oficiale ale RPDC 2019 au fost MAN TGX 18.500 Efficient Line 3 cabină XLX, echipate cu Efficient Cruise Step 2, cu patru niveluri de reglare, Efficient Roll, ACC (Adaptive Cruise Control), Line Guard (păstrarea benzii de rulare), EBA (Asistență la Frânarea de Urgență) și intarder cu 6 trepte, puse la dispoziție
de MHS Truck & Bus Group, impor- tator oficial al vehiculelor comerciale MAN în România.
Printre jaloane și sprinturi
Prima competiție națională dedi- cată șoferilor profesioniști a debutat în dimineața zilei de 14 septembrie, cu verificarea documentelor obligatorii pentru înscriere, continuând cu proba teoretică, proba de testare a reflexelor și cea de verificare a camionului îna- inte de plecare. Înainte de startul pri- mei probe de condus, concurenții au fost testați cu aparatul etilotest, aceas- tă „probă” fiind trecută cu „zero la mie” de către toți.
După parcurgerea celor cinci probe din prima zi, s-au calificat doisprezece concurenți, urmând ca aceștia să se întreacă în cadrul probelor eliminatorii de duminică, 15 septembrie.
Față de probele primei zile, cele din a doua zi au crescut ca intensitate
și dificultate. Astfel, după prima rundă, din cei 12 concurenți calificați din pri- ma zi, cei cu timpii cei mai slabi au fost eliminați, astfel că în concurs au mai rămas 8 șoferi profesioniști, care și-au aflat adversarul prin tragere la sorți.
Pentru a se stabili semifinaliștii competiției, cei 8 concurenți calificați în sferturile de finală au concurat unul împotriva celuilalt. Câștigătorii semifi- nalelor s-au întrecut în finala mare, în timp ce învinșii din semifinale s-au lup- tat pentru locurile 3 și 4 în finala mică.
Parcursul câștigătorului Adrian Manea în cadrul RPDC 2019 nu a fost unul lipsit de emoții, acesta calificân- du-se în semifinalele competiției grație abandonului lui Alexandru Hlodec, care a decis să se retragă, după ce a refuzat să se supună unei hotărâri a arbitrilor, care au decis repetarea sfertul de finală.
Despre concurs
Competiția are drept scop promo- varea meseriei de șofer profesionist, în contextul în care aceasta nu se mai bucură de popularitate în rândul tine- rilor, a bunelor practici în transportul rutier, a condusului economic (condus eficient la costuri reduse) și a sigu- ranței rutiere în rândul șoferilor profe- sioniști. Pe lângă factorul de întrecere, Romanian PRO Driver Competition este gândită ca o platformă deschisă de socializare, unde toți actorii indus- triei își pot împărtăși impresii într-un cadru relaxat.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
  36.............................................................................................................................................. octombrie 2019
CAMIOANE ȘI SERVICII






































































   34   35   36   37   38