Page 64 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 64

   Fiecare depozit LPP prezintă o standardizare specifică în ceea ce privește dispunerea locației, stațiile de lucru, echipamentele de depozitare și implementarea unui sistem de operare coerent.
 Jacek Kujawa, vicepreședinte LPP:
„Europa de Sud-Est este una dintre piețele noastre strategice, mai ales când vine vorba despre vânzările online. Provocarea, având în vedere popularitatea în creștere a mărcilor noastre din această regiune, este de a răspunde așteptărilor clienților și de a le oferi servicii la cele mai înalte standarde – inclusiv livrarea rapidă a comenzilor. Suntem, astfel, și mai bucuroși că am lansat un depozit în București, care va asigura livrarea comenzilor clienților români, chiar a doua zi.”
Depozit LPP dedicat
online, în România
Retailer-ul de modă polonez, LPP, a demarat activitatea în depozitul situat în nordul Capitalei, primele comenzi plecând, deja, spre clienți.
 Mulțumită lansării acestui cen- tru de fulfillment, ce se întin- de pe o suprafață de circa 22.000 mp, LPP este acum în măsură să livreze comenzi clienților din sud-est- ul Europei a doua zi după tranzacție. Din depozit vor fi expediate comenzile online pentru toate cele cinci mărci afla- te sub umbrela LPP: Reserved, Cropp, House, Mohito și Sinsay.
Agilitate cu iz vestic
Responsabilitatea construcției faci- lității a aparținut lui WDP, unul dintre liderii pieței românești de dezvoltare imobiliară, iar partenerul strategic ce se va ocupa de gestionarea noului de- pozit este Quehenberger Logistics, companie cu care LPP are un parte- neriat vechi. Brokerul ce a intermediat această dezvoltare este Colliers International, iar partenerul ales de LPP pentru transportul produselor sale este FAN Courier. Grație rapidității procesului decizional și cooperării cu parteneri de renume, proiectul de lansare a depozitului a fost realizat într-un timp foarte scurt. Au trecut nu- mai trei luni între concept și decizia de investiție. Un an mai târziu, în iulie 2019, au pornit primele colete de test din depozit. Ținând cont că, în ianuarie 2019, suprafața era un „greenfield” în toată puterea cuvântului, întreaga per- formanță este cu adevărat impresio- nantă. Depozitul a fost închiriat pe o perioadă de 9,5 ani, iar sistemul WMS ce îl gestionează este unul unic, custo- mizat special de echipa IT a grupului, din Polonia. În acest moment, din de-
pozit este deservită România, urmând Bulgaria și, ulterior, Serbia.
Expansiune rapidă
Creșterea LPP în materie de vân- zări online a fost de 100% în 2018, iar creșterea procentuală estimată pentru 2019 deja a fost depășită. Până la sfârșitul anului 2019, retailer-ul polo- nez de îmbrăcăminte intenționează să depășească un miliard de zloţi po- lonezi (aproximativ un miliard de lei) în vânzări online. Datorită creșterii di- namice a comerțului electronic, com- pania a decis să-și extindă rețeaua de distribuție internațională. Centrul de fulfillment din România este al doilea depozit extern al companiei, pe lângă cel de la Moscova. După lan- sarea acestuia, spațiul total de depo- zitare dedicat e-commerce-ului în LPP a crescut la aproape 100.000 mp. Conform planului, în 2020, compania dorește să finalizeze o altă investiție în depozite străine, prin lansarea cen- trului de fulfillment din Slovacia.
„În cazul comerțului electronic, în afară de atractivitatea colecției, rapidi- tatea livrării este de o importanță esen- țială pentru client. Prin urmare, popula- ritatea mărcilor noastre stabilește, de asemenea, direcția pentru investițiile noastre în logistică. Depozitul din apro- pierea Bucureștiului este în conformi- tate cu strategia de dezvoltare a LPP în următorii ani. Unul dintre pilonii săi este dezvoltarea rețelei de distribuție locală, mai aproape de client”, a spus Jacek Kujawa, vicepreședinte LPP.
Centrele de fulfillment fac parte din rețeaua globală de aprovizionare și distribuție LPP. Toate elementele sistemului logistic al companiei sunt gestionate la nivel central. Componen- tele fundamentale sunt centrele de distribuție (precum cel de la Pruszcz Gdański, Polonia) responsabile pentru gestionarea stocurilor și aprovizionarea magazinelor și a depozitelor dedicate comerțului electronic.
Cine este LPP
LPP este o afacere de familie polo- neză și una dintre companiile de îmbră- căminte cu cea mai rapidă evoluție din regiunea Europei Centrale și de Est. De peste 25 de ani, operează cu succes în Polonia și în străinătate, fiind o com- panie prezentă în 24 de țări, inclusiv în capitale prestigioase precum Londra, Berlin, Tel Aviv sau Moscova. Compania are o rețea de peste 1.700 de maga- zine, însumând o suprafață de peste 1 milion mp și operează magazine online în 12 țări europene. Pe baza unui lanț de aprovizionare global, retailer-ul polonez de modă distribuie peste 200 de milioane de articole de îmbrăcămin- te, pe trei continente. LPP joacă un alt rol important, având peste 25.000 de angajați în birourile și structurile de vân- zări din Europa, Asia și Africa. Compa- nia este cotată la Bursa de Valori din Varșovia, index WIG20 și aparține pres- tigiosului index MSCI Polonia.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
  64 ............................................................................................................................................ octombrie 2019
LOGISTICĂ















































































   62   63   64   65   66