Page 73 - Revista ZIUA Cargo octombrie 2019
P. 73

      care a fost comandată. La diesel, an- tena era montata pe aripa dreapta față, la motorizările pe benzină pe cea din stânga spate. Prețurile au variat de la aprox. 18.000 de mărci, în anul 1976, pentru modelul de bază, până la aproa- pe 80.000 de mărci, în ultimul an, pentru un „full-option” TD 300 Turbo. Astfel, acesta era de două ori mai scump decât clasa S, în versiunea de bază. Iar acest preț era extrem de ușor de dublat dacă „scăpai” puțin în opționale.
Motorizări
Propulsoarele oferite erau atât pe benzină (200, 230, 230E,250, 280 și 280E; modelele E aveau injecție), cu puteri cuprinse între 94 și 185 CP, cât și pe motorină (200D, 220D, 240D, 300D, 300D Turbo Diesel), având între 55 și 125 CP. În cazul celor pe benzi-
nă, cel mai mic motor era de 1.988 cmc iar cel mai mare de 2.746 cmc. La cele diese, se pornea tot de la un 1.988 cmc iar extrema opusă era 2.998 cmc.
2,4 milioane de sedan-uri
În caroseria clasica, sedan, ma- șina a înregistrat vânzări record, cele 2,4 milioane de unități reprezentând 90 % din totalul de W123-uri produse. În august 1977, Mercedes-Benz a pre- zentat versiunea lungă a sedanului (V123), ce avea un ampatament mărit cu 630 milimetri (3.425 mm). Grație acestor modificări, a fost spațiu sufi- cient pentru o a treia banchetă, ceea ce a făcut ca mașina să devină foarte potrivită ca taxi, mașină de serviciu sau shuttle de hotel (pentru 7 pasa- geri). Coupé-ul a fost lansat tot în 1977, având un ampatament mai scurt decât sedan-ul cu 85 mm, plafonul coborât și aripile redesenate, oferind un aspect sportiv și robust. În vara lui 1985, s-a încheiat producția de serie a C123. Aproximativ 1 milion de cou- pé-uri au fost produse în această vre- me, din care circa 15 mii aveau motor diesel. Caroseria combi (S123) a fost lansată în 1978 și a fost prima mașină de acest tip ce a dorit să se depărteze
Taximetriști în Maroc.
de eticheta de „mașina pentru meș- teri”, având interiorul căptușit cu ma- teriale de calitate superioară, pielea și velurul pentru husele scaunelor fiind disponibile încă de la început. Metalul neacoperit, ce ar fi putut aminti de o mașină utilitară, fiind în mod expres evitat. Un sistem hidraulic standard de reglare a punții spate asigura o că- lătorie confortabilă, indiferent de gre- utate. Sarcina utilă a combi-ului varia între 560 și 700 kg.
Cerificare a calității
Într-o statistică a ADAC (Automobil Club German) ce privea avariile, a fost constatat că W123 a fost modelul cu cele mai puține defecțiuni. În 1982, re- vista Auto Motor und Sport (Germania) a realizat un studiu ce a relevat că, în cazul modelului 200D, se ajungea la un kilometraj mediu de 852.777 km până la prima reparație serioasă. Se estimează că aproximativ 200.000 de asemenea mașini circulă încă, atât pe străzile din Germania dar în special în zona Orientului Mijlociu și în Africa.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
sursa: wikipedia.com, mercedes-benz.com
 octombrie 2019 ............................................................................................................................................ 73
 INEDIT




















































































   71   72   73   74   75