Page 24 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2011
P. 24

INFRASTRUCTURĂ
Cerere de finanțare
pentru 3 secțiuni
din Sibiu-Pitești
Ministerul Transporturilor a aprobat și transmis Comisiei Europene cererea de finanțare depusă de CNAIR pentru construirea a doar trei secțiuni (1, 4 și 5) ale Autostrăzii Sibiu-Pitești, în condițiile în care fondurile nerambursabile sunt alocate în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, care se încheie peste numai o lună.
  T imp de doi ani, Compania Națională de Administrare a In- frastructurii Rutiere a bătut pasul pe loc, după lansarea licitației, în august 2017, pentru execuția celor două capete ale autostrăzii – Secțiu- nea 1 (Sibiu-Boița, de 13 km) și Sec- țiunea 5 (Pitești-Curtea de Argeș, de 30,5 km). Abia anul acesta a semnat, în aprilie, contractul pentru Secțiunea 1. Tot anul acesta, CNAIR a scos la li- citație Secțiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeș, de 9,8 km (între km 81,9 și 91,8), care va avea un tunel de 1,3 km. Despre cele mai grele porțiuni ale autostrăzii, ce vor fi construite în zona de munte și defileu, CNAIR nu mai amintește nimic. Este vorba despre Secțiunea 2 Boița-Cornetu, cu o lungi- me de 30,35 km (între km 14 și 44,5) și Secțiunea 3 Cornetu-Tigveni, de
37,4 km (între km 44,5 și 81,9). Proiectul Autostrăzii Sibiu-Pitești are o lungime totală de 122,11 km și a fost împărțit în 5 secțiuni, care traver- sează 3 județe: Sibiu, Vâlcea și Argeș.
Etape de implementare
Ministerul Transporturilor susține că a stabilit „o strategie de implemen- tare etapizată a proiectului, conside- rând maturitatea și orizontul de finali- zare a fiecărei secțiuni”. Etapa 1 include proiectare și execuția lucrărilor pentru: Secțiunea 1 Sibiu-Boița, în va- loare de 129 de milioane de euro, fără TVA; Secțiunea 4, Tigveni-Curtea de Argeș, de 422 de milioane de euro, fără TVA; Secțiunea 5, Curtea de Argeș-Pitești, de 387 de milioane de euro, fără TVA; completarea studiilor necesare Lotului 1.2 al Secțiunii 1 și ale secțiunilor 2 și 3.
Etapa 2 cuprinde proiectarea și execuția lucrărilor pentru Secțiunea 3 Cornetu-Tigveni, iar etapa 3 include proiectarea și execuția lucrărilor pentru
Lotul 1.2, de 0,98 km, al Secțiunii 1 Sibiu-Boița și pentru Secțiunea 2 Boița-Cornetu, de 30,35 km.
„Obiectul cererii de finanțare este reprezentat de construirea Autostrăzii Sibiu-Pitești – Etapa 1, după cum ur- mează: realizarea a 53,38 km de auto- stradă, inclusiv 6 noduri rutiere, 28 de poduri și pasaje, 10 viaducte, un tunel, o parcare de scurtă durată, două spații de servicii, 3 centre de întreținere și coordonare”, precizează reprezentanții Ministerului Transporturilor.
1,33 miliarde de euro
Valoarea totală a proiectului auto- străzii este de aproximativ 1,33 mili- arde de euro, iar finanțarea va proveni 85%, respectiv 875,5 milioane de euro, din Fondul de Coeziune, iar dife- rența, de 459 de milioane de euro, va fi asigurată de la Bugetul de Stat.
Perioada de implementare a pro- iectului este de 103 luni, începând din 16 iunie 2015 și având termen de fina- lizare data de 31 decembrie 2023.
Lotul 3 Lugoj-Deva ar putea fi deschis, cu restricții
Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva încă nu poate fi deschis circulației, deoarece lucrările nu sunt finalizate la parametrii proiectați, au decis spe- cialiștii IPTANA. CNAIR a solicitat ex- pertului tehnic independent să anali- zeze și măsurile de conservare și punere în siguranță a lucrărilor de la km 56 la 77, iar, în mod deosebit, să indice posibilitatea deschiderii traficu- lui. Vestea proastă este că lucrările prezintă numeroase defecte, degra- dări în evoluție.
Vestea bună este că ar putea fi deschisă circulația, într-o primă fază, în regim de drum cu 4 benzi, cu res- tricții severe de tonaj și viteză, numai
pentru autovehiculele cu MMTA mai mică de 7,5 tone, astfel: viteza maxi- mă de 90 km/h; viteză maximă de 50 km/h în caz de polei, gheață, mâzgă sau ploi torențiale; viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 și km 69+500), respectiv pe zona podurilor de la nodul Ilia (între km 76 și 77), cât și la nodul Dobra (km 67 și 67+500); semnaliza- rea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.
Drumul Expres Craiova-Pitești:
o nouă licitație pentru Tronsonul 3
CNAIR a relansat licitația pentru proiectarea și construirea Tronsonului 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești, după ce precedenta procedură, inițiată în 2017, a fost anulată în instanța de judecată. Valoarea estimată a inves- tiției pentru cei aproape 32 de km este de 999,4 milioane de lei, fără TVA. „Obiectul contractului este reprezentat de construirea a 31,75 km, având ca punct de început zona nodului rutier la DN65 (Valea Mare), care intersec- tează DN65 la km 57+720 și ajunge până la limita dintre județele Olt și Argeș, la km 89+300”, informează CNAIR. Durata contractului este de 96 de luni și cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni pe- rioada de garanție. Data limită de de- punere a ofertelor a fost stabilită pen- tru 8 noiembrie 2019.
Drumul expres prevede două benzi de câte 3,5 m lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5 m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.
Licitațiile pentru cele 4 loturi afe- rente drumului expres Craiova-Pitești
ACTUALITATE
24 .............................................................................................................................................. noiembrie 2019









































































   22   23   24   25   26