Page 28 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2011
P. 28

Se schimbă afacerea de
transport expres?
Și dacă da, cum? Sunt întrebări la care am căutat răspunsuri în cadrul unui interviu despre provocări, oportunități și soluții, realizat cu Hans Schuller, deținătorul celei mai mari companii românești de transport expres, Atlas Express & Logistic.
  Ziua Cargo: Ne aflăm într-un moment în care afacerea de transport expres trebuie să se schimbe?
Hans Schuller: Afacerea de transport expres se va mula întotdea- una pe modificările și transformările care survin în industria automotive, de care e strâns legată și în „sânul” căreia și-a găsit mediul propice de dezvoltare. Industria auto trece printr-o schimbare de abordare și de strategie, care generează un pic de incertitudine, dar și un suflu nou. Pe de altă parte, această incertitudine a slăbit motoa- rele și ritmul acestui tip de transport. Urgența nu mai e atât de „urgentă”, iar clienții s-au îndreptat înspre trans- portul cantităților mici, nu în regim ex- pres neapărat! De asemenea, modi- ficarea legislației europene și posibila adoptare a Pachetului de Mobilitate vor schimba, cu siguranță, transportul expres și modul în care acesta va opera.
Pentru respectarea timpilor de tranzit, vor trebui create hub-uri de transbordare
a mărfii, care vor implica cheltuieli suplimentare.
Acestea se vor răsfrânge asupra costurilor pe care le va suporta clientul final. Majorarea costurilor poate avea un impact ulterior asupra strategiilor de stocuri ale clienților. În acest mo- ment, discutăm ipotetic, dar adoptarea acestei măsuri legislative va avea, cu siguranță, un efect asupra transpor- tului expres.
Cum afectează schimbările din industria auto piața de transport expres din România, inclusiv la nivel european?
În primul rând, se simte o reducere a volumelor, dar și a urgențelor. Dacă acum doi ani experimentam situații în care clienții ne solicitau 12 mașini cu urgență maximă, acum acest lucru nu se mai întâmplă. Cauza constă proba- bil în reducerea comenzilor din indus- tria de automotive, din pricina scăderii cererii din piață și așteptării noilor va- riante electrice sau hibride.
Din cauza diminuării volumelor, prețurile au devenit mai importante decât serviciul.
Din păcate, sănătatea afacerilor de transport este afectată de acest lucru. Până la o redresare a pieței, vor supraviețui doar firmele cu potențial financiar cel puțin mediu și care vor re- uși să susțină inclusiv pierderile. Acest lucru este valabil atât în România, cât și în afara ei.
Sunt alte direcții de
dezvoltare?
Da, există, dar acestea se vor pu- tea construi în timp. Nu de pe o zi pe alta. Poate o schimbare de strategie, în ideea în care, dacă nu mai există urgență, firmele de transport expres se vor putea concentra mai mult pe co-loaduri, astfel încât să nu simtă considerabil reducerea de preț. De asemenea, firmele de comerț online și de coletărie folosesc tot mai mult
Hans Schuller
acest gen de transport, din dorința de a livra clienților finali comenzile în cel mai scurt timp. Transferul mărfurilor între aeroporturi este, de asemenea, o variantă. Variante există și vor exista, dar nu se vor materializa de pe o zi pe alta.
Va mai exista transport expres, în cazul adoptării Pachetului Mobilitate în forma propusă de Parlamentul European (autorizare, respectare timpi de condus și odihnă)? Dacă da, cum va arăta el?
Eu cred că transportul expres va exista, în ciuda adoptării Pachetului de Mobilitate. Ne adaptăm activitatea prin constituirea de hub-uri de trans- bordări de marfă, prin dezvoltarea acestui segment auxiliar al transpor- tului. Suntem conștienți că nu oricine va putea să se adapteze sau să aibă acces la el, iar firmele mici vor trebui să intre sub aripa unora mai mari, care le vor facilita accesul. De asemenea, un alt aspect ține de echiparea mași- nilor cu tahograf și cel mai probabil se va putea face doar la mașinile noi sau cele de generație nouă. Nu vor mai putea face acest tip de transport firmele care dețin mașini vechi. Va exista o triere și din acest punct de vedere.
Se va orienta piața către
mașini de 2,4 tone?
Nu cred. Poate că segmentul se va dezvolta mai mult decât este acum și se vor utiliza astfel de vehicule pen-
 PIAȚĂ ȘI COMPANII
 28 .............................................................................................................................................. noiembrie 2019











































































   26   27   28   29   30