Page 30 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2011
P. 30

  tru mărfurile care reprezintă, cu ade- vărat, urgențe, dar fără volum. Pentru mărfurile normale, ambalate pe euro- paleți, se vor utiliza, ca și până acum, mașinile de 3,5 tone.
Cum vedeți viitorul companiei? Ați luat deja măsuri pentru adaptarea la actualele provocări? Investiți și în alte direcții? Încercăm să ne păstrăm calmul în
ceea ce privește următoarea perioadă și să luăm măsuri proactive. În timpul Târgului de Transport de la München, am stabilit câteva relații interesante în Europa în tot ceea ce înseamnă spațiile de depozitare și de transbor- dare a mărfii în traseu. De asemenea, am stabilit să ne focusăm doar pe clienții mari direcți, cu volume consi- derabile, care să ne asigure mișcarea mașinilor, pe companiile de comerț online și pe companiile de forwarding care au proiecte în afara sferei de automotive.
Încercăm să creăm un portofoliu de clienți care să nu activeze în industria auto și care să ne ofere stabilitate pe termen scurt și mediu.
Pe termen lung, suntem convinși că tot industria auto va fi cea care va utiliza cel mai mult transportul expres. De asemenea, am dezvoltat nișa de curățare a ambalajelor pentru sectorul automotive, achiziționând o mașină performantă specializată, iar anul viitor vom face o investiție importantă într-o mașină de ultimă generație, ce va cu- răța cu ultrasunete componente folo- site în industria auto.
De unde vor veni provocările, dar oportunitățile?
Provocările vor veni tot din această
industrie, așteptând ca niște spectatori următorii pași, din mișcările economi- ce și politice, în special Brexit. Oportu- nitățile apar în fiecare zi, industria trans-
porturilor fiind un organism viu. Tre- buie doar să profiți de fiecare oportu- nitate, sau să o valorifici în favoarea ta.
Credeți că problema lipsei șoferilor se va adânci? Ce vă propuneți în această direcție? Care sunt punctele forte pe care le aveți în relație cu șoferii? Se tot vorbește de criza șoferilor,
doar că, în segmentul nostru de 3,5 tone, nu am simțit foarte tare această criză, în special datorită faptului că nu vorbim despre șoferi profesioniști. Reușim să pregătim șoferi noi, atunci când considerăm că este cazul sau că piața muncii o impune, dar, de cel puțin doi ani, nu a fost nevoie. Cred ca atuurile noastre în relația cu șoferii țin de faptul că îi plătim bine, îi res- pectăm pentru că ne sunt colegi și în- cercăm, pe cât se poate de mult, să le respectăm condițiile de muncă și de odihnă. Aceste lucruri atrag după ele un respect reciproc din partea lor. În plus, mașinile nu sunt mai vechi de 3 sau 4 ani, după caz, iar, la ceea ce înseamnă detalii tehnice, nu facem rabat.
Vom vorbi despre majorări de costuri? În ce măsură vor putea fi ele transferate clienților?
Noi, ca firme de prestări de servicii, nu vom fi în stare să absorbim aceste
majorări de costuri. Piața va impune acest transfer înspre clienții finali. Dacă ne vom strădui să absorbim aceste costuri, vom face rabat de la calitate.
Devin soluțiile telematice mai importante, în acest context, pentru creșterea eficienței activității? Aveți în vedere investiții în acest sens?
Telematica reprezintă o soluție în gestionarea proactivă a operațiunilor de transport. În cazul nostru, prin folo- sirea sistemului ERP împreună cu sistemul de urmărire telematic, am crescut eficiența mișcării mașinilor cu cel puțin 20%.
Reușim să contractăm servicii de transport și cu 48 de ore înainte de efectuarea serviciului.
În transportul expres, acest lucru devine foarte important. De aseme- nea, în situațiile în care vom fi nevoiți să apelam la transbordări de marfă, sistemul telematic va fi crucial. O pla- nificare și o sincronizare a mașinilor, în acest sens, va fi extrem de impor- tantă pentru timpul de tranzit final. Deși folosim acest sistem de doi ani, suntem convinși că există tot timpul loc de optimizare și suntem deschiși în permanență la investiții în acest sens.
Ce sfaturi puteți da companiilor mici din domeniu?
Nu cred că suntem în măsură să
dăm sfaturi. Fiecare își croiește afa- cerea în funcție de așteptările sale, de posibilitățile pe care le are și de vi- ziune. Cred că ar trebui să fim atenți și să nu ajungem să distrugem prețu- rile în piață, pentru că ne facem rău nouă, dar să fim atenți și uniți în fața schimbărilor care vor veni.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
 PIAȚĂ ȘI COMPANII
 30 .............................................................................................................................................. noiembrie 2019










































































   28   29   30   31   32