Page 42 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2011
P. 42

  Finaliștii Optifuel Challenge 2019, Lyon
Algeria: Nabil Bedreddine; TerrenoTrans - Belgia: Gérald Sundermann; Coca Cola European Partners Belgium - Bulgaria: Plamen Ivanov; Sunny CO Ltd. - Chile: Miguel Vargas; Transportes Berrios - Republica Cehă: David Suchánek; Josef Lux-Eurotrans - Estonia: Kalle Puhm; Velirek Oü - Franța: Pascal Bosser; Transports Rollin - Ungaria: János Szabados; Moltrans - Israel: Shlomo Bezerano; Bezerano Transport - Italia: Daniele Lucertini; Autotrasporti Lucertini SRL - Letonia: Andrejs Šēfers; IFT, SIA - Lituania: Erikas Sadauskas; MS Transport, UAB - Luxemburg: Mickael Schmitt; Di Edigio - Maroc: Atman Kardach; Socamtra - Polonia: Piotr Krahel; Concept Cargo Logistics - Portugalia: Carlos Papeleira; Ribercer - România: Costin Anghelescu; Costi Trans - Serbia & Muntenegru: Dragan Radenković; Transport Mršević - Slovacia: František Oravec; František Oravec - Spania: Raúl Álvarez Taboada; Galicia Direct - Elveția: Reto Winterberger; Wüthrich Transporte GmbH - Tunisia: Adel Nefzi; Transpool - Turcia: Omer Yaman; Aktur Logistic - Ucraina: Yevhen Zhuravlov; Zhuravlov PE - Marea Britanie: Gary Masterman; Earl Transport ltd.
   Gata de start!
 Testare obligatorie cu alcoolmetrul.
    La punctul de finiș, răsuflăm ușurați.
Tot pentru a asigura egalitate de șanse între competitori, ordinea de in- trare în concurs a fost stabilită prin tra- gere la sorți, iar plecările au fost decalate. Fiecare grup de șoferi a fost însoțit de un vehicul suplimentar, pentru a lua în considerare traficul și alți factori care ar putea afecta condițiile de conducere.
Parcursul a totalizat 40 km, dintre care aproximativ 27 au contat efectiv în cadrul competiției, cuprinzând sec- țiuni de autostradă, traversări de po- duri, secțiuni de drum național, rampe, pante și giratorii.
Campionul nostru, evoluție excelentă
Putem spune că reprezentantul țării noastre, Costin Anghelescu, de la com- pania Costi Trans, are, deja, experiență în astfel de competiții, fiind la a cincea participare într-un concurs destinat șoferilor și reeditând, anul acesta, performanțele obținute în urmă cu patru ani, în finala internațională Optifuel Challenge desfășurată la Lisabona, unde s-a clasat tot pe locul al patrulea.
Campionul nostru național a fost desemnat în urma a unei competiții care a reunit, pe parcursul a 8 etape de calificare, în diferite orașe ale țării, și a 40 de zile de concurs, 225 de șoferi din 165 de companii, și a unei finale foarte strânse, la care au participat 21 de concurenți. Pentru a pregăti finala de la Lyon, Costin Anghelescu a beneficiat, ulterior, de sesiuni de pregătire cu trainerul Renault Trucks, Gheorghe Dragnea, care i-a oferit tot suportul său și în cadrul competiției internaționale. Costin s-a antrenat pe un camion des- tul de similar cu cel pe care a concurat și la Lyon, singura diferență importantă fiind raportul axelor.
Distanța totală parcursă în cadrul competiției a fost de 27,5 km. Costin a obținut un consum mediu de 32,6 l/100 km, a rulat cu o viteză medie de 56,6 km/h, a atins pedala de frână de 40deorila100kmșiaobținutun
procent de rulare liberă de 26,5%. Re- prezentantul țării noastre a obținut un rezultat excelent la consumul în zona economică de turații, și anume de 98%. Campionul nostru a acumulat un scor de 86,4 puncte din 100, așa cum am menționat, situându-se la nu- mai 3 puncte diferență de lider.
Deși puțin dezamăgit de faptul că nu a urcat pe podium, Costin Anghe- lescu este mulțumit de performanțele obținute, mai ales în contextul în care consideră că traseul a fost unul dificil. „A trebuit să parcurgem foarte multe gi- ratorii, curbe foarte strânse, rampe... La un singur giratoriu a trebuit să o- presc, am redus viteza la câteva și prin restul am trecut cu o viteză de 40-50 km/h. Sunt mândru că nu am avut nicio penalizare și am obținut un consum în zona verde chiar mai bun decât cel al camionului de referință. La început, am mers cu Optivision, dar la un moment dat l-am dezactivat, pentru că mergea prea încet. Iar, după cum au spus și organizatorii, viteza este cheia.”
Suntem mândri de prestația lui Costin, care a dovedit o dată mai mult că se poate bate de la egal la egal cu elitele mondiale ale conducerii eco- nomice. Și avem speranța și încrede- rea că a treia oară va fi cu noroc! Pentru că performanța există!
Raluca MIHĂILESCU
Lyon Saint-Priest, FRANȚA raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
42 ............................................................................................................................................ noiembrie 2019
CAMIOANE ȘI SERVICII

















































































   40   41   42   43   44