Page 6 - Revista ZIUA Cargo noiembrie 2011
P. 6

 CUGETARE
„Viziunea fără acțiune este un vis cu ochii deschiși. Acțiunea fără viziune este un coșmar.” Proverb japonez
 RADU DINESCU (UNTRR), PREȘEDINTE AL IRU
 La începutul lunii noiembrie, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), a fost ales președinte al Uniunii Internaționale a Transporturilor Rutiere (IRU), în urma votului exprimat în cadrul Adunării Generale IRU. „Cred în dialog, durabilitate și solidaritate. IRU și membrii săi vor construi viitorul industriei transporturilor rutiere”, a declarat Radu Dinescu. Totodată, Consiliile de transport ale IRU i-au ales pe Asli Çalik în funcția de președinte al Consiliului de transport marfă și pe Patrick Westelinck în funcția de președinte al Consiliului de transport pasageri. Ambii
președinți ai celor două Consilii sunt, de asemenea, vicepreședinți IRU. IRU este organizația globală de transport rutier care susține interesele operatorilor de transport marfă și persoane, cu scopul de a asigura creștere economică și prosperitate prin mobilitate durabilă la nivel mondial. În componența sa, organizația are 167 de membri din 73 de țări de pe 5 continente.
      EVOLUȚIE A TRIALOGULUI PENTRU PACHETUL MOBILITATE 1
În cadrul negocierilor trialog în derulare privind Pachetul
Mobilitate 1, documentul de lucru al Consiliului de Transport UE privind un compromis asupra principalelor probleme politice evidențiază poziția Consiliului față de propunerile Parlamentului European referitoare la întoarcerea acasă a camionului (Regulamentul 1071/2009 și Regulamentul 1072/2009): „Consiliul nu este de acord cu întoarcerea camionului, nici ca un criteriu privind stabilirea și nici ca parte a modelului de cabotaj”. Trialogul a început în octombrie 2019, iar, pe 11 octombrie 2019, UNTRR a realizat o întâlnire cu eurodeputații români membri în TRAN, cu Ministerul Transporturilor din România și cu transportatorii rutieri români privind tema „Pachetul Mobilitate 1 a intrat în trialog. Provocări și soluții pentru transportatorii rutieri români”. În cadrul acestei întâlniri, a solicitat autorităților române să lupte pentru eliminarea propunerii abuzive a Parlamentului European privind întoarcerea acasă a vehiculului.
246 DE TRECERI CU CALEA FERATĂ,
LA AMENAJARE
CNAIR a semnat cu Vesta Investment un contract de 34,3 milioane de lei pentru amenajarea a 246 de treceri cu calea ferată timp de 24 de luni, până în anul 2021. Lucrările presupun: montarea de stâlpi de iluminat cu încărcare solară și de stâlpi pentru delimitarea sensurilor de circulație; semnalizarea rutieră orizontală, cu caracteristici superioare (simboluri preformate și benzi rezonatoare din marcaj rutier); marcaje tip covor antiderapant (pe o distanță de 50 de metri între barieră și indicator). „Implementarea proiectului va crește gradul de siguranță a traficului, prin adoptarea soluțiilor tehnice care să reducă numărul de accidente rutiere grave produse pe drumurile naționale, la intersecția cu trecerile la nivel cu calea ferată. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile din cadrul Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020 (85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională, 15% contribuție proprie)”.
ADINA VĂLEAN, COMISAR EUROPEAN PENTRU TRANSPORTURI
Adina Vălean, propunerea României pentru funcția de comisar european pentru Transporturi, primise, la data închiderii ediției, aviz favorabil,
în urma audierii în comisiile de specialitate ale Parlamentului European. Urmează ca președintele ales al Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, să supună votului europarlamentarilor întregul Colegiu al comisarilor și programul Comisiei Europene. Noua Comisie Europeană va fi aleasă cu majoritatea voturilor exprimate în plen, prin apel nominal. Votul în plenul PE este prevăzut pentru sesiunea plenară din 27 noiembrie, la Strasbourg.
AMENZI MAI MARI, ÎN OLANDA
Amenzile de circulație vor crește cu 2,7% în Olanda, de la
1 ianuarie 2020, ceea ce înseamnă o creștere între
1 și 10 euro, a detaliat guvernului olandez, în documentul „Măsuri de siguranță rutieră”. În document, ministrul Justiției și Securității, Ferdinand Grapperhaus, a spus că majorarea se bazează pe o modificare a indicelui prețurilor de consum (IPC). Pentru viteză, cea mai mare amendă pe care un șofer o poate primi este de
431 de euro, pentru conducerea cu 39 km/h peste limita admisă pe autostradă. În afara autostrăzilor, cea mai mare amendă aplicabilă este de 423 de euro, pentru depășirea vitezei cu 30 km/h pe oră sau mai mult. Serviciul Public va determina pedeapsa pentru asemenea încălcări de circulație.
   6 .............................................................................................................................................. noiembrie 2019
ȘTIRI














































































   4   5   6   7   8