Page 25 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 25

    În anul 2015, Marvi Logistic
a câștigat titlul
„Transportatorul Anului” la secțiunea flote mici, în cadrul concursului Romanian Transport Company of the Year.
  corect și nu așa „cum se face” – au lucrat cu clienți finali și nu prin inter- mediul caselor de expediții din occi- dent și au strâns în jurul lor mai mulți transportatori, asumându-și gestiona- rea unei flote importante de camioane.
Dar compania nu putea continua pe o singură linie de business, mai ales că apăreau deja primele semne de îngrijorare – concurența acerbă a crescut presiunea pe tarife, iar legis- lația europeană a făcut pași către des- curajarea acestui tip de transport.
„La un moment dat, ne-am gândit că ar fi bine să deschidem și alte acti- vități și, astfel, am lansat SuperMercato și, de asemenea, am intrat în rețeaua Pall-Ex. Primul magazin a sărbătorit anul acesta patru ani de existență. As- tăzi avem 150 de angajați numai pe SuperMercato”, a subliniat Lavinia Ștefănuț, administrator Marvi Logistic.
În total, Marvi Logistic are 240 de angajați.
SuperMercato este un lanț de ma- gazine cu specific italian, produsele fiind importate direct de Marvi Logistic, din Italia.
Și pentru că există, deja, multă marfă de livrat, mulți clienții preferând comenzile on-line...
„Anul acesta am înființat o firmă de curierat, Fragil Curier. Acum suntem în perioada recrutărilor și, de la înce- putul anului viitor, începem activitatea. Vom începe cu coletele noastre de la SuperMercato și apoi vom trece și la alți clienți”, a explicat Marius Catrinoiu, director general Marvi Logistic.
Dezvoltarea continuă a companiei este vizibilă și prin prisma cifrei de afaceri.
În 2010, cifra de afaceri a fost de 12,5 milioane lei, în 2017 a ajuns la aproximativ 38 de milioane, în 2018 a atins aproape 40 de milioane, iar anul acesta este de așteptat să de- pășească 50 de milioane.
Familia înaintea firmei
Povestea Marvi Logistic este le- gată de cea a soților Lavinia Ștefănuț și Marius Catrinoiu.
„După terminarea liceului, am plecat în Italia cu gândul de a deveni șofer de camion. Am obținut viza cu bani de împrumut și am ajuns la o fir- mă din Italia, unde, însă, neavând ex- periență, m-au pus să spăl camioane”, și-a amintit Marius Catrinoiu. Abia după câteva luni a început să conducă camioane la o altă firmă și încet-încet a învățat secretele meseriei.
„După un an de zile, am reușit să strângem bani și pentru viza Laviniei, după ce, în prealabil, a obținut permi- sul pentru camion. Practic, a învățat să conducă pe camion. Am colindat Europa împreună. Mergeam non-stop, ajungând la 30.000 km pe lună și gă- seam destinațiile fără GPS”, a spus directorul general Marvi Logistic.
În 2007, firma unde lucra și-a dorit să deschidă o filială în România.
„Noi am preluat acest proiect și am început cu cinci camioane. Aveam experiență zero din punct de vedere al conducerii unei afaceri, iar, în 2009, firma din Italia s-a închis, din cauza crizei. Atunci am decis să pornim pe cont propriu”, a precizat Marius Catrinoiu.
Iar, din acel moment, a început povestea Marvi Logistic.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
Cei mai vechi angajați și colaboratori au fost premiați în cadrul evenimentului ce a marcat 10 ani de existență.
 decembrie 2019 .......................................................................................................................................... 25
 PIAȚĂ ȘI COMPANII











































































   23   24   25   26   27