Page 6 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 6

 CUGETARE
„Mătura nouă mătură bine.”
Proverb românesc
  DESPRE TRIALOGUL PRIVIND PACHETUL MOBILITATE 1
 Ultima sesiune din acest an a Trialogului dintre Consiliul, Comisia și Parlamentul European pe tema Pachetului Mobilitate 1 trebuia să se desfașoare, la data închiderii ediției, pe 11 decembrie, în timpul Președinției Finlandeze a Consiliului. În cadrul întrunirii Trialogului de la finalul lunii noiembrie, părțile nu au căzut de acord. În acest context, miniștrii transporturilor din Bulgaria, Ungaria, Polonia, Lituania, Letonia și România au transmis negociatorilor și comisarului pentru
Transport o declarație, prin care trag un semnal de alarmă cu privire la impactul negativ al măsurilor dezbătute și inconsecvența politicii UE în materia decarbonizării, precizează Uniunea Națională a Transportatorilor din România (UNTRR). Două
puncte principale au cauzat dispute, conform UNTRR:
● Întoarcerea acasă a vehiculului. Poziția Parlamentului European este că vehiculul trebuie să se întoarcă acasă după ce a furnizat serviciul. Poziția Consiliului este că vehiculul nu ar trebui să se întoarcă acasă, deoarece, printre altele, ar provoca o poluare inutilă, prin curse fără încărcătură.
● Perioada de referință pentru calculul timpilor de conducere și de odihnă. Poziția Parlamentului European este că perioada de referință ar trebui să fie de 2 săptămâni. Poziția Consiliului este că perioada de referință ar trebui să fie de 4 săptămâni.
     CERCETAȚI PENTRU MITĂ
Șeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRPD) Timișoara, Cristian Ispravnic,
și 5 subalterni, alături de alte două persoane, între care una angajată la Direcție în ciuda faptului că a avut o condamnare la închisoare cu suspendarea pedepsei, sunt cercetați de procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) Timișoara, pentru luare de mită. Anchetatorii i-au reținut pe cei
7 suspecți și i-au adus la București, la Înalta curte de Casație și Justiție (ÎCCJ), cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile. Aceștia sunt Mircea Lucaciu – șef la Departamentul Venituri din cadrul DRPD Timișoara, Mirel Pascu – șef la Juridic, Elisabeta Miuțescu – angajată a Direcției, Cristian Horgea – responsabil de cântar și Cristian Dima – lucrător la cântar, precum și Alin Vasile Băețan –
angajat la DRDP printr-un concurs aranjat, și Anca Stoenescu – fostă șefă la Inspectoratul Școlar Arad. La ora închiderii ediției, se aștepta decizia judecătorilor. În acest dosar sunt cercetați penal și trei parlamentari – senatorul Ioan Chisăliţă și deputații Dorel Căprar și Florin Tripa, toți de la PSD.
BANI EUROPENI PENTRU O SECȚIUNE DIN A3
Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a finalizat procesul de evaluare și a semnat contractul de finanțare, în cadrul POIM 2014-2020, pentru Secțiunea 3C, Subsecțiunea 3C3 Biharia-Borș, parte a Autostrăzii Transilvania (A3). După semnare, proiectul, în valoare de 194 de milioane de lei (138,5 milioane din finanțare externă), a fost transmis către Comisia Europeană. În prezent, stadiul lucrărilor este de
67%, iar valoarea plăților efectuate este de 44 de milioane de lei, fără TVA. Plata s-a efectuat din componenta de la bugetul de Stat cu rambursare POIM, după aprobarea cererii de finanțare. Contractul pentru Secţiunea 3C3 Biharia-Borş din Autostrada Transilvania a fost semnat în decembrie 2018. Ordinul de începere a proiectării a fost primit în ianuarie 2019, iar ordinul de începere a execuţiei a fost primit pe 13 aprilie 2019. Pe această secțiune din Autostrada Transilvania se vor construi cinci pasaje, dintre care unul peste autostradă. Pe traseul către graniţa cu Ungaria urmează să se amenajeze şi o parcare, în proximitatea frontierei.
BUGETUL TRANSPORTURILOR, TĂIAT LA RECTIFICARE
Guvernul Orban a aprobat, la final de noiembrie, a doua rectificare bugetară din acest an, iar Ministerul Transporturi a pierdut încă 1 miliard de lei, după ce, la rectificarea din vară, i-au mai fost tăiate
128,8 milioane de lei, de către Guvernul Dăncilă. Propunerea de diminuare a cheltuielilor bugetare de la Transporturi a avut în vedere gradul de execuție a cheltuielilor, precum și necesarul estimat a se plăti până la finele anului. Ministerul Finanțelor precizează că „s-au identificat economii în principal la proiectele cu finanțare din fonduri externe nerambursabile (-1.300 de milioane de lei, la propunerea ministerului), transferuri către instituții publice, pentru întreținerea infrastructurii feroviare și întreținerea și dezvoltarea infrastructurii rutiere (-200 de milioane de lei), proiectele de investiții finanțate din fonduri rambursabile (-57,4 milioane de lei), cheltuieli de personal (-1 milion de lei), dobânzi (-2,6 milioane de lei) și rambursări de credite
(-5 milioane de lei). S-au alocat fonduri pentru decontarea facilităților și gratuităților de care beneficiază diferite categorii sociale (185,4 milioane de lei) și pentru finalizarea proiectelor ISPA”.
  6 ............................................................................................................................................ decembrie 2019
ȘTIRI












































































   4   5   6   7   8