Page 8 - Revista ZIUA Cargo decembrie 2019
P. 8

PREȚURILE AUTOVEHICULELOR COMERCIALE RULATE AU SCĂZUT
 Prețurile autovehiculelor comerciale rulate din transport, agricultură și construcții au scăzut, în medie, cu 1,8% în perioada mai-octombrie, față de perioada precedentă, potrivit unei analize TRADUS, platformă globală online dedicată autovehiculelor și echipamentelor comerciale rulate. Autovehiculele din agricultură au înregistrat cea mai mare scădere a prețurilor (3,5%), urmate de cele din transport (1,5%). Prețurile autovehiculelor din construcții au rămas relativ constante în ultimele șase luni, având o scădere de doar 0,6%.
Printre brandurile incluse în analiză se află John Deere, CLAAS, Fendt, New Holland,
Kubota, Volvo, MAN, Mercedes-Benz, Iveco, Scania, Caterpillar, Liebherr, JBC, Hyundai și Hitachi – mărci preferate de cumpărătorii TRADUS.
În medie, prețurile autovehiculelor din transport au scăzut cu 1,5%, din mai și până în prezent. Per total, categoria camioanelor a fost mai stabilă, cu o scădere medie de preț de doar 0,4%, excepție făcând modelele marca Volvo FH sau MAN TGL, care au fost mai scumpe cu 4%, respectiv 5%. În același timp, prețurile autoutilitarelor au scăzut cu 2,5%. Printre cele mai populare branduri din această categorie se numără Scania, MAN, Iveco și DAF.
      CAMIOANELE CU ZERO EMISII NECESITĂ POLITICI SPECIALE
Cu ocazia conferinței pe probleme de mediu COP25 UN, desfășurată, la începutul lunii decembrie, la Bruxelles, președinții producătorilor de vehicule comerciale grele din Europa și-au reconfirmat angajamentul complet pentru realizarea tranziției către un
transport de mărfuri fără emisii poluante și de carbon, idee reiterată în cadrul unei întâlniri ACEA.
„Atunci când ne uităm la flota totală de astăzi a operatorilor de transport, este clar că piața va trebui să se dea peste cap complet într-un termen de timp extrem de scurt”, a subliniat Gerrit Marx, președinte al board-ului de vehicule comerciale al ACEA, precum și președinte al diviziei de vehicule industriale comerciale și speciale a CNH Industrial.
Noi date publicate de către ACEA arată că 98,3% dintre autovehiculele comerciale grele și medii (de peste 3,5 t) din Europa sunt propulsate de motoare diesel. Vehiculele electrice dețin o cotă de doar 0,01%, iar cele pe gaz natural stau ceva mai bine, dar nu spectaculos: 0,4%.
Marx a subliniat faptul că, dacă se dorește ca această imagine să se schimbe și ca transportatorii să treacă din ce în ce mai mult la vehicule cu emisii scăzute sau chiar zero, Europa ar trebui să introducă urgent un pachet substanțial de măsuri consistente și previzibile, care ar trebui să includă, de exemplu, o dezvoltare
rapidă a infrastructurii de încărcare electrică și realimentare cu gaz și să ofere stimulente importante pentru transportatori, care să facă aceste vehicule viabile din punct de vedere comercial.
De asemenea, o revizuire a Directivei Eurovinietei ar trebui să permită o diferențiere a taxelor aplicate utilizatorilor infrastructurii rutiere, în funcție de emisiile de dioxid de carbon.
Potrivit noului raport prezentat de ACEA, „Vehicule în circulație – Europa 2019”, în prezent se află pe șoselele Europei 6,6 milioane de camioane. Cu 1,1 milioane, Polonia deține cea mai mare flotă de camioane din UE, urmată de Germania și Italia. Raportul arată, de asemenea, că flota europeană îmbătrânește rapid, media de vârstă fiind 12,4 ani, comparativ cu 11,7 ani, în 2013.
TESLA VA CONSTRUI O FABRICĂ LÂNGĂ BERLIN
Producătorul american de autovehicule electrice Tesla își va construi baza europeană de operațiuni în Germania, lângă Berlin, conform unei declarații a fondatorului companiei, Elon Musk. Cea de-a patra „giga- fabrică” a producătorului și-a stabilit, în fine, locația, după o lungă perioadă de incertitudine. Compania a anunțat că filiala sa europeană va fi funcțională în 2021 și va produce modelul 3 și vehicule aparținând crossover-ului SUV model Y.
Deși se află departe de nucleul tradițional al lumii auto germane (aflat în sud-vestul țării), Berlinul începe să se afirme ca un important centru al electromobilității, fiind gazda noului joint-venture BMW-Daimler, precum și al grupului Moia.
De asemenea, guvernul german
a început adoptarea unor
politici semnificative în domeniu, Angela Merkel anunțând că Germania va avea, în 2030, un milion de stații de încărcare pentru vehicule electrice.
 8 ............................................................................................................................................ decembrie 2019
ȘTIRI













































































   6   7   8   9   10