Page 76 - Revista ZIUA Cargo ianuarie 2020
P. 76

10 sfaturi din partea
managerilor de logistică
Experiența contează, iar lucrurile care au funcționat bine într-un depozit pot crea surprize frumoase în altul.
  Iată câteva sfaturi pe care le-am surprins în cadrul unei discuții purtate cu manageri de logistică din companii importante.
1. Renunță la persoanele toxice.
Trebuie, de fiecare dată, să cân- tăriți foarte bine varianta de a păstra un membru al echipei doar pentru a completa un post. Câteodată, o per- soană care nu lucrează bine și este, în plus, rău intenționată poate genera costuri suplimentare semnificative. Și, printre altele, îi demotivează pe ceilalți, inclusiv echipa de angajați cu vechime care formează nucleul dur.
Astfel de persoane toxice vor ieși în evidență inclusiv în activitățile extra- profesionale (de exemplu, o echipă de fotbal care reprezintă compania). De aceea, sunt ușor de identificat. Și... o dată eliminate, grupul se va uni, iar echi- pa din depozit va începe să funcționeze.
2. Folosește formulare în care nu trebuie decât să bifezi.
Managerii s-au lovit de probleme privind pregătirea angajaților și de ca- pacitatea lor de a transmite informa- țiile. Elaborarea unor formulare foarte clare, în care lucrătorul din depozit să bifeze numai varianta potrivită situației identificate, a generat o eficiență mai bună. Bineînțeles, pe măsură ce sunt identificate situații noi, formularele sunt completate.
3. Fii empatic și încearcă să oferi ceva în plus în zona emoțională.
Motivarea personalului nu mai în- seamnă, astăzi, numai parte finan- ciară. Oamenii își doresc ca superiorii ierarhici să le fie exemple și mai empatici, în același timp. Cei care plă- tesc la prețul pieței, dar au adus ceva în plus în zona emoțională, reușesc să se descurce mai bine (de exemplu, o ieșire pe lună în oraș, în cadrul că- reia să se discute, într-un alt cadru, problemele de serviciu).
Totul trebuie, însă, tratat cu atenție, pentru că există riscul ca angajații să
devină prea familiari cu superiorul ie- rarhic și să creeze bisericuțe.
4. Angajatul blue-collar din depozit este colegul celui din birou.
Angajații din zona operațională din depozit se simt, în multe cazuri, mar- ginalizați, cei de la birouri tratându-i de sus. Atitudinea este importantă. Nu contează numai banii, chiar dacă, uneori, ne întrebăm dacă mai are, as- tăzi, ceva valoare, în afara lor.
5. Angajații pot fi atenți la confort!
Sunt cazuri în care confortul a re- prezentat un argument decisiv în păs- trarea în depozit a forței de muncă din agricultură, care a apreciat că a scăpat de stivuitorul frontal pe care îl manevra afară, în timp ce ploua sau ningea.
6. Să faci calculul de productivitate la
8 ore înseamnă să îți furi singur căciula!
Lucrurile trebuie, însă, privite și prin prisma elementelor caracteristice fiecărei generații. Cei din generația Millennials (născuți între 1981 și 1994) sunt, se pare, mai puțin atenți și au o problemă cu timpul. Sunt cazuri în care
angajații tineri din depozit sunt harnici, dar lucrează fără atenție. Nu sunt interesați că rup eticheta de pe palet și, ulterior, nu va mai putea fi scanată, sau aruncă marfa pe palet fără să-și facă probleme că ar putea fi deterio- rată, astfel. Sunt lucruri pe care oame- nii de peste 35 ani, 40 și chiar 50 nu le fac. În aceste condiții, chiar dacă programul unui schimb este de 8 ore, productivitatea este calculată, în multe cazuri, pentru 7 sau chiar 6 ore.
7. Un nou membru al echipei trebuie să înțeleagă ce rol are, iar pregătirea realizată imediat după angajare este importantă.
Mai mult, generația Millennials așază pe primele locuri programul (care trebuie să îi lase suficient de mult timp liber) și mediul de lucru. Abia apoi se pune problema salariului. Vor- bim despre un mod de abordare diferit, la care managerii trebuie să se adap- teze. Și, în paranteză, putem spune că sunt directori tineri care se descur- că foarte bine și o fac cu pasiune.
De menționat că s-au făcut studii privind fericirea angajaților și s-a con- statat că persoanele aflate pe nivelul cel mai de jos sunt cele mai nefericite, pentru că nu au acces la întregul tablou al activității.
 DEPOZITE. ECHIPAMENTE
76 ................................................................................................................................................ ianuarie 2020









































































   74   75   76   77   78