Page 77 - Revista ZIUA Cargo ianuarie 2020
P. 77

 Un aspect important, atunci când vine un nou angajat în companie, este să înțeleagă, pe limba lui, ce face compania, la ce nivel de calitate, și ce impact are o acțiune greșită. Tre- buie să își înțeleagă rolul, dar și ce fac alți colegi. De asemenea, este impor- tant să știe ce impact au acțiunile lui bune asupra celorlalți. Un procent din- tre cei care vin în companie va aprecia respectul care i se acordă. Oamenii simt impactul și tratamentul celuilalt.
Mai concret, întotdeauna trebuie prezentată realitatea în sensul lu- crurilor bune, dar și al celor mai puțin bune... pornind de la program și ajun- gând la ordinea ierarhică.
8. Dacă vrei să
eviți surprizele,
ține cont, la angajare, inclusiv
de un profil comportamental. Dacă nu ai deja unul, construiește-l!
În mod normal, proaspeții angajați nu sunt instruiți suficient pentru acti- vitatea pe care o vor desfășura și vor învăța pe parcurs. Chiar dacă, la un moment dat, ți se pare prea mult... nu
trebuie să te oprești din a pregăti oamenii.
Iar pentru că timpul este, astăzi, foarte scump, cei noi încep să lucreze pe lângă angajații cu experiență, care îi învață și îi verifică. Mai mult decât atât, vor da semnalul dacă o persoană este acceptată sau nu în echipă.
Așa cum există un profil al anga- jaților, din punct de vedere profesional, trebuie creat unul și din punct de ve- dere comportamental și atitudinal... astfel încât noul venit să nu creeze neajunsuri în echipă. Personalitatea ar trebui să vă spună dacă trebuie să angajați sau nu. Un măr putred va afecta, fără îndoială, și merele bune.
9. Dacă nu
există deja, creează un grup de WhatsApp. Echipa va reacționa mai repede la informațiile transmise.
Atunci când dorim să transmitem ceva, nu putem să nu ținem cont că, în întreaga societate, comunicarea directă are de suferit de pe urma Inter- netului. Totuși, tehnica oferă instru- mente pe care este păcat să nu le
folosim. Oamenii sunt foarte receptivi la mesajele date pe WhatsApp.
10. Respectă regulile în totalitate; în caz contrar, nu vei avea nicio pârghie de motivare a angajatului.
Lucrurile sunt simple: în funcție de modul în care alege să se comporte, managerul poate avea sau nu pretenții din partea echipei. Să nu uităm că trebuie să avem grijă de oamenii de bază din depozitele noastre, pentru că ei sunt cei care duc greul de zi cu zi, chiar dacă unii vin și pleacă.
Să ne purtăm cu oamenii așa cum se cuvine. O cultură sănătoasă s-ar putea să aibă un impact și în atrage- rea de alți angajați, pentru că vorbesc și s-ar putea să se aducă unii pe alții, dacă sunt respectați.
Cu toții ne gândim la soluțiile teh- nice, la soluțiile operaționale, pe care putem să le abordăm, dar, în multe cazuri, scăpăm lucruri esențiale din vedere. Este vorba despre latura uma- nă. Trebuie să fim oameni, în primul rând, cu noi și, apoi, cu cei de lângă noi. Cu siguranță, lucrul acesta se va întoarce înapoi.
PUBLICITATE
  















































































   75   76   77   78   79