Page 30 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 30

INFRASTRUCTURĂ
Șantier deschis
pe Autostrada
Sibiu-Pitești
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, dă asigurări că „anul 2020 va fi un an cu șantier deschis pe mult așteptata Autostradă Sibiu-Pitești” și că finanțarea externă pentru aceasta „își va urma cursul firesc la Comisia Europeană”.
  O ficialii europeni de la Bruxelles au solicitat, de altfel, clarificări în privința autorizației de me- diu. „Cu siguranță, cei de la Comisia Europeană vor primi clarificările în tim- pul solicitat, astfel încât cererea de finanțare să își urmeze parcursul normal. La Ministerul Transporturilor, a avut loc, în acest sens, o întâlnire cu aproximativ 40 de specialiști, care cunosc problematica abordată de CE”,
a precizat ministrul Transporturilor.
Lucian Bode: „Pe lotul 1,
se va emite autorizația de construire, pe lotul 5, se va desemna câștigătorul licitației, lotul 4 are documentația în evaluare, pe lotul 3, se așteaptă urcarea documentației în SICAP, iar lotul 2 va fi scos la licitație.”
Cererea pentru finanțarea euro- peană se referă la construirea a a- proape jumătate din autostradă (53,38 km din totalul de 122 km), cu șase
noduri rutiere, 28 de poduri și pasaje, 10 viaducte, un tunel, o parcare de scurtă durată, două spații de servicii și trei centre de întreținere și coordo- nare, între Sibiu-Boița (13 km, 129,3 milioane de euro), Tigveni-Curtea de Argeș (10 km, 422 de milioane de euro) și Curtea de Argeș-Pitești (30 km, 387 de milioane de euro).
Lotul Iernut-Chețani al A3, gata în iulie
Ministrul Transporturilor s-a întâlnit și cu antreprenorii, subcontractorii și prestatorii de servicii care execută lucrările la loturile Iernut-Chețani (lung de 17,9 km și realizat de Astaldi) și Chețani-Câmpia Turzii (lung de 15,6 kilometri, realizat de Straco) ale Auto- străzii Transilvania (A3). Constructorul lotului Iernut-Chețani a asigurat că va respecta termenul iulie 2020, prevăzut pentru finalizarea lucrărilor.
Nu aceeași situație se regăsește, însă, pe lotul Chețani-Câmpia Turzii, în cazul căruia stadiul lucrărilor este
de doar 30%, din cauza problemelor cu care se confruntă antreprenorul.
Inspecție pe șantier
Lucian Bode a fost și în inspecție pe șantier. La Centrul de Coordonare și Întreținere din localitatea Dumbrava, demnitarul s-a întâlnit cu constructorii Autostrăzii Sebeș-Turda. Este vorba despre cei din Asocierea Impresa Pizzarotti & C și Pomponio Construcții, care lucrează pe lotul 1, de 17 km, și de cei ai Asocierii Aktor Technical So- ciete Anonyme-EuroConstruct Trading 98, care realizează lotul 2, de 24,25 km. Ministrul a remarcat ritmul bun în care s-a lucrat la lotul 1, unde s-a ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de peste 80%, față de lotul 2, de puțin peste 60%.
Subcontractori și prestatori neplătiți
Ministrul Lucian Bode s-a arătat nemulțumit de situațiile în care, deși CNAIR a achitat la timp facturile, an- treprenorii nu și-au plătit subcontrac- torii și prestatorii de servicii, fapt ce a contribuit la scăderea ritmului de exe- cuție a loturilor de autostradă. Demni- tarul i-a avertizat: „Statul român este onest și se achită de obligații față de antreprenor și îmi doresc ca și acesta să procedeze la fel față de subcon- tractor. Firmele românești care nu sunt plătite 3-4 luni de zile au o direcție clară: faliment. Nu îmi doresc asta. Nu doresc să reziliem contracte în de- rulare, dar nici nu este normal să stăm și să ne uităm că nu există progres fizic... cu prestatori de servicii neplătiți. (...) Altfel, riscăm să intrăm în faliment cu toții. Până la urmă, toți avem de pierdut dintr-o relație deficitară”.
ACTUALITATE
 30 .............................................................................................................................................. februarie 2020














































































   28   29   30   31   32