Page 31 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 31

  Lucian Bode
Claim-uri de
2,2 miliarde de euro
Ministrul Transporturilor s-a de- clarat revoltat că „România a înregis- trat, din 2007 până astăzi, claim-uri, re- vendicări, în valoare de 2,2 miliarde de euro pe feroviar și pe rutier”. „Ne putem imagina câți kilometri de auto- stradă puteam realiza noi cu acești bani? Nu contest, în acest domeniu sunt revendicări, este firesc, în toată lumea e așa, dar cred că nu greșesc când spun că 2,2 miliarde de euro e taxa pe prostie”, a acuzat Lucian Bode.
Decontări și prin redistribuire
CNAIR va asigura decontarea tuturor lucrărilor din acest an, inclusiv prin redistribuire, anunțând că dispune în buget, pentru investiții, de aproxi- mativ 3 miliarde de lei. „Sumele indivi- duale alocate fiecărui proiect de inves- tiții sunt estimate pentru anul 2020 și diferă de necesarul comunicat de antreprenori – de regulă supraestimat – deoarece decontarea lucrărilor se va efectua după realocarea bugetară și în funcție de ritmul real al lucrărilor în teren”, au precizat reprezentanții Companiei de Drumuri.
„Astfel, în condițiile prevederilor Legii 500/2002 cu modificările și com- pletările ulterioare, în cursul întregului an, ordonatorii principali de credite pot efectua virări de credite bugetare între titlurile, articolele și alineatele de chel- tuieli din cadrul aceluiași capitol sau de la alte capitole, pentru asigurarea fondurilor necesare la titlul 58, «Pro- iecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului
financiar 2014-2020», pentru finanța- rea proiectelor aflate în implementare sau proiecte noi finanțate din fonduri externe nerambursabile post-aderare, cu încadrarea în nivelul total al fon- durilor aprobate”, au explicat cei de la CNAIR.
CNAIR menționează că, la nivelul anului 2019, a asigurat finanțarea necesară proiectelor care s-au derulat conform graficului contractual de lu- crări. De altfel, ca beneficiar al lucră- rilor, CNAIR a achitat întotdeauna va- loarea acestora, respectând termenele scadente.
Licitații reluate la Drumul Expres Craiova-Pitești
CNAIR a reluat licitațiile pentru proiectarea și construirea tronsoanelor 3 și 4 ale Drumului Expres Craiova- Pitești, după ce primele proceduri de achiziție au fost anulate în instanță. Noile proceduri de achiziție publică, lansate în vara trecută, au fost suspen- date, însă, în octombrie, pentru că re- prezentanții CNAIR nu au oferit clari- ficările solicitate de potențialii ofertanți. Noul termen-limită pentru depunerea ofertelor este de 5 februarie pentru tronsonul 3 și de 24 februarie pentru tronsonul 4. Valoarea estimată a con- tractului pentru tronsonul 3 este de 999,4 milioane de lei, fără TVA. În lun- gime de aproape 30 de km (între km 58- 89), acesta va porni de la nodul rutier de pe DN65 (Valea Mare), în apropierea municipiului Slatina, până la limita dintre județele Olt și Argeș. Drumul expres va tranzita localitățile Valea Mare, Priseaca, Scornicești,
Optași, Tătulești și Colonești. Valoarea estimată pentru tronsonul 4 este de 909,8 milioane de lei, fără TVA. Acesta va avea 31,81 km (între km 89 și 121) și se va întinde între limita adminis- trativă dintre județele Olt si Argeș și intersecția cu Autostrada A1 București- Pitești, urmând a tranzita localitățile Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni și Oarja. Durata am- belor contracte va fi de 36 de luni, din- tre care 12 luni proiectare și 24 de luni execuția lucrărilor.
Tronsoanele 1 și 2, în lucru
Drumul expres Craiova-Pitești va avea 121 de km, cu două benzi pe sens, de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5 m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator, lată de 3 metri. Proiectul a fost împărțit în patru loturi, iar licitațiile au fost lansate încă din iulie 2017, dar doar tronsoa- nele 1 și 2 au fost contractate, la finele lui 2018, iar din luna mai 2019 au pornit șantierele. Tronsonul 1 (de 17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi, pentru circa 76 de milioane de euro, iar tronsonul 2 (de 39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de aso- cierea SA&PE Construct-Spedition UMB-Tehnostrade-Consitrans, pentru circa 309 milioane de euro. Ambele contracte au termene 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
februarie 2020 .............................................................................................................................................. 31
 ACTUALITATE

















































































   29   30   31   32   33