Page 6 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 6

 CUGETARE
Sita îi spune acului: „Ai o gaură în coadă!”
Proverb indian
  DESZĂPEZIREA ȘI SALUBRITATEA, UN BUSINESS DE 4 MILIARDE DE LEI
 Atunci când România se zbate în zăpadă, firmele de salubritate și deszăpezire raportează afaceri profitabile, în urma contractelor bănoase cu autoritățile locale, arată o analiză realizată de firma de consultanță Frames.
Pentru mediul de afaceri, blocajele provocate de zăpadă generează pierderi financiare. Aprovizionarea cu bunuri, în special cele perisabile, devine o misiune imposibilă, iar fluxurile comerciale sunt stopate,
cu consecințe negative la nivelul economiei. Firmele de transport sunt cele mai afectate. Întârzierile în livrarea mărfurilor, de exemplu, sunt contabilizate cu penalizări contractuale. În timp ce economia pierde sume de ordinul milioanelor de euro pe zi din cauza zăpezii, pentru firmele angajate în activități de salubritate și deszăpezire (CAEN 3811, 8129), este sezonul în care fac cei mai mulți bani.
Afacerile din acest sector, care includ salubritatea, deszăpezirea și deratizarea, vor depăși, în acest an, nivelul de 4 miliarde de lei,
o sumă dublă față de acum 10 ani. Dacă, în 2010, firmele active în acest sector raportau un business de 1,92 miliarde de lei, în 2018 se ajunsese, deja, la
3,78 miliarde de lei. Și profitul companiilor a urmat același trend, avansând de la 132,8 milioane de lei în
2010, la 297,5 milioane de lei în 2018.
„Un business profitabil, care ar trebui să se vadă în calitatea serviciilor prestate, de la salubrizarea orașelor, la deszăpezire. Din păcate, însă, fără utilaje suficiente, personal calificat și un management eficient al activității, majoritatea firmelor angajate în salubritate, deratizare și deszăpezire ajung să acționeze prea târziu, iar exemplul primei ninsori de amploare din 2020 este elocvent pentru această situație”, afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.
Pentru 2018, analiza pieței indica 2.101 firme de profil, față de 849 de companii active în 2010. Potrivit datelor firmei de consultanță, firmele din acest sector, dintre care peste 90% sunt din zona micro, derulează afaceri,
în medie, de 1,68 milioane de lei, cu un total de 33.316 angajați, un număr puțin mai mare decât în 2010 (27.382). Primele trei companii ce performează cu succes pe această nișă sunt Romprest Service, cu afaceri de 233,7 milioane de lei în 2018, în creștere cu 50,8 milioane față de nivelul din 2010, apoi, pe locurile următoare, în topul cifrei de afaceri din 2018, Rosal Grup, cu
219,1 milioane de lei, Supercom (183,8 mil. lei) și Urban (148,3 mil. lei), toate cu sediul în București.
  HĂRȚI INTERACTIVE PENTRU DRUMURI
CNAIR a lansat două hărți interactive pentru șoferi, cu sectoarele de drumuri și autostrăzi aflate în risc de înzăpezire.
În curând, va apărea și aplicația destinată dispozitivelor mobile, valabilă atât pentru utilizatorii de Android, cât și pentru cei de iOS. „Cele două hărți au fost dezvoltate de Centrul de Studii Tehnice, Rutiere și Informatice-CESTRIN, fără costuri suplimentare, în cadrul unui proiect-pilot care va fi finalizat prin lansarea unor aplicații pentru dispozitivele mobile”, a explicat compania. În ceea ce privește Harta sectoarelor cu risc de înzăpezire, aceasta este actualizată în baza datelor furnizate de către Direcția Regională de Drumuri și Poduri.
PIAȚA ASIGURĂRILOR A CRESCUT LA 2,25 MILIARDE DE EURO
2019 a fost un an fructuos pentru piața asigurărilor, care a crescut cu 8% față de 2018, la 11 miliarde de lei (aproximativ 2,25 miliarde de euro). Cristian Roșu, vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF),
a declarat că „este o creștere constantă, semnalată și în anii anteriori, dar nu una care să ne genereze o speranță de majorare pe măsura pieței consumatorilor potențiali de produse de asigurare”. Asigurările generale și asigurările de viață au reprezentat o creștere de 7-8%. Asigurările generale sunt dominate de asigurările auto, dar polițele RCA au avut o creștere de doar 5% a pieței. City Insurance este principalul actor, cu 17,34% din total piață și 39% din total RCA. Al doilea competitor este Allianz Țiriac, cu o cotă de piață de 12,43%. Pe locul trei se află Omniasig, cu o cotă de piață de 11,9%, iar pe locul patru, Euroins, cu 11,66%, compania fiind al doilea jucător pe piața RCA, cu o
    6 .............................................................................................................................................. februarie 2020
ȘTIRI












































































   4   5   6   7   8