Page 19 - Revista ZIUA CARGO
P. 19

  Accent pe funcționalitate
Designul este elegant, însă con- structorul german nu pare interesat de a impresiona cu orice preț, prin imaginea noul camion. Mai degrabă, ținta principală este aceea de a reîntări și, totodată, împrospăta imaginea cla- sică a brandului, având grijă, în același timp, să facă ușor identificabilă noua generație, prin câteva elemente de design.
Oglinzile laterale au fost depărate de stâlpii cabinei și, totodată, aduse puțin mai în spate. Astfel, a fost cres- cută vizibilitatea în partea laterală, as- pect foarte important în cazul trecerilor de pietoni sau la intrarea în sensuri giratorii. Reprezentanții MAN au con- firmat faptul că, într-un viitor apropiat,
va fi disponibilă și opțiunea de înlocu- ire a oglinzilor laterale, cu camere.
Un aspect foarte util îl reprezintă butoanele amplasate pe portiera șo- ferului, în partea de jos a acesteia. Astfel, o serie de comenzi vor putea fi accesate de către conducătorul auto, fără a fi necesar să urce în cabină. Modelele prezentate la lansare pro- pun, pentru aceste butoane, funcții precum acționarea luminii în spatele cabinei, avariile, închiderea geamurilor și blocarea portierei din dreapta. Însă, aceste butoane pot fi configurate și pentru alte funcții. Astfel, șoferii vor putea să reducă numărul de urcări (inutile) în cabină.
Un scaun nou pentru șofer echi- pează noua generație MAN. Acesta are multiple ajustări, fiind foarte con- fortabil și, împreună cu volanul (ajus- tabil pe o plajă largă), poate asigura poziția optimă de condus, indiferent de înălțimea conducătorului auto. În staționare, volanul poate fi poziționat la orizontală (ca o măsuță). De apre- ciat este și faptul că scaunul din dreapta poate fi întors către interiorul cabinei, oferind mai mult confort în perioadele de relaxare pentru șofer.
Postul de conducere este caracte- rizat de volanul cu numeroase co- menzi și cele două display-uri – solu- ție, deja, clasică, pentru autovehiculele moderne.
Însă modul în care au fost gândite funcțiile... aici intervine strict filosofia MAN, iar șoferii vor avea surprize pe care le vor aprecia și, totodată, vor trebui să se obișnuiască cu ele.
Încă din start, observi faptul că viteza și turațiile și-au schimbat poziția (viteza este în stânga și turațiile sunt în dreapta, reprezentate pe ceasuri incomplete/tăiate). Acest aspect a fost necesar pentru a păstra o zonă cen- trală a ecranului, generoasă, unde șo- ferul poate seta un număr foarte mare de opțiuni. Atât din partea stângă, cât
  martie 2020 .................................................................................................................................................. 19
 DRIVE-TEST
























































































   17   18   19   20   21