Page 43 - Revista ZIUA CARGO
P. 43

  Nu uitați!
Mărfurile targetate sunt, deja, vândute. Infractorii știu, de obicei, ce se află în camion, cine este șoferul, care sunt punctele de încărcare și descărcare, ce rută a fost aleasă și ce puncte de oprire intermediare au fost fixate. În aproximativ 50% dintre cazuri, vorbim despre scurgeri de informații din interior. Aici nu am în vedere doar șoferii, ci orice angajat (al furnizorului de transport sau al clientului), aflat într-un departament unde are acces la astfel de date. Orice persoană care are acces la aceste informații, din interiorul firmei sau din afara ei, reprezintă un factor de risc.
 Validarea parcărilor a fost dema- rată în 2018, activitatea fiind relativ recentă. Evoluția proiectului este, însă, una foarte frumoasă, iar TAPA EMEA lucrează în parteneriat cu reprezen- tanții UE, pentru a o face cât mai efi- cientă și mai viabilă.
La nivelul organizației, au fost de- finite trei niveluri de certificare:
• PSR 1 – cel mai ridicat nivel de securitate
• PSR 2 – certifică un nivel mediu de securitate
• PSR 3 – cel mai redus nivel de securitate cu certificare formală.
Acestora li se adaugă opțiunea PPO (Parking Place Operators), care demonstrează intenția de aliniere la standardele de securitate impuse de TAPA EMEA, chiar dacă certificarea nu a fost, deocamdată, făcută.
La aceeași masă cu clienții... pentru același obiectiv
Trebuie să ținem cont de faptul că, în foarte multe dintre cazuri, clienții
finali, care vor să transfere bunuri de valoare, sunt cei care solicită oprirea, în mod exclusiv, în parcări securizate (așa cum sunt, de exemplu, cazurile Apple sau Amazon). De altfel, a fi mem- bru TAPA înseamnă să stai la aceeași masă, atât cu clienții direcți, cât și cu clienții clienților tăi. Să fii conectat la tot ceea ce înseamnă „high value”, să ști prețurile, riscurile și îngrijorările clienților sau ale clienților lor.
Vă reamintesc, organizația TAPA a fost creată de producători, din nevoia de a combate problemele de securitate cu care se confruntau în fiecare zi. Apoi, ca o consecință, au început să se în- scrie transportatorii sau operatorii de logistică, pentru ca, mai târziu, să de- vină membri și furnizori ai industriei, precum asigurătorii. TAPA reprezintă un forum unde toată lumea are același obiectiv: combaterea crimei organizate. Iar, în acest context, în calitate de mem- bru (nu este obligatoriu să deții o certifi- care TAPA), ai acces la stafful TAPA, precum și la aplicații sau buletine privind incidentele, putând avea o imagine clară privind zonele cu probleme.
A fi membru TAPA EMEA înseam- nă să fii mereu pregătit!
Ionel POPA
ambasador TAPA PSR PUBLICITATE
  TAPA a pus la punct deja o bază de date cu locuri de parcare aprobate și parteneri care oferă:
• Peste 5.000 de locuri de parcare sigure
• 56 de site-uri separate în toată regiunea
• Parcări securizate în Austria, Belgia, Franța, Germania, Olanda (Țările de Jos), România, Africa de Sud, Spania și Regatul Unit.
În 2020, se estimează că aceste cifre vor crește semnificativ, cu mai mulți operatori de parcare (PPO).
  














































































   41   42   43   44   45