Page 6 - Revista ZIUA CARGO
P. 6

 CUGETARE
„Caută respectul, nu atenția!”
Proverb indian
 OLANDA: 6 LUNI DE GRAȚIE PENTRU NOTIFICAREA LUCRĂTORILOR DETAȘAȚI
 Autoritățile din Țările de Jos (Olanda) au informat IRU asupra acordării unei perioade de grație de 6 luni companiilor de transport,
în privința obligativității de a notifica detașarea lucrătorilor, care intră în vigoare de la 1 martie 2020, informează asociația austriacă de transport AISÖ. Astfel, dacă se constată încălcări în primele 6 luni de la introducerea notificării de înregistrare, acestea nu vor ajunge în justiție. AISÖ anunțase că, începând cu
1 martie, Țările de Jos (Olanda) vor introduce obligativitatea de raportare pentru angajatorii (furnizorii de servicii) și angajații independenți din țările din
Spațiul Economic European (SEE) – toate statele membre UE, Norvegia, Liechtenstein, Islanda și Elveția – care își trimit temporar angajații la muncă în această țară. Pentru înregistrarea obligatorie a lucrătorilor detașați, este disponibil un portal online (https://deutsch.postedwork ers.nl), în care trebuie raportate activitățile lucrătorului din Țările de Jos (Olanda), din 1 martie 2020.
      RATA DECESELOR RUTIERE A CRESCUT CU 10%, ÎN FRANȚA
Numărul persoanelor care au murit în accidente rutiere, în Franța, a crescut cu aproape 10%, în ianuarie, comparativ cu luna similară din anul trecut, conform TISPOL. Cifrele publicate de Agenția de Siguranță Rutieră arată că 260 de persoane au murit în prima lună din 2020, comparativ cu 237, în luna ianuarie a anului trecut. Creșterea a afectat, în primul rând, tineri cu vârste cuprinse între 18-24 de ani, precum și conducători de scuter, motocicliști și șoferi de autoturisme. Rata de deces a scăzut printre pietoni. Cifrele contrastează cu tendința de anul trecut, care a înregistrat o „scădere istorică”
de decese rutiere, după patru ani consecutivi de creștere, din 2014 până în 2018. Astfel, în 2019, au murit pe drumurile din Franța 3.239 de persoane, cu 9 mai puține decât în 2018, reprezentând o scădere de 0,3%.
NOI REGULI DE ETICHETARE A ANVELOPELOR, ÎN UE
Consiliul Uniunii Europene a adoptat, în 25 februarie, un regulament cu noile norme de etichetare a anvelopelor, în ceea ce privește parametri precum eficiența consumului de combustibil, aderența pe carosabil umed și zgomotul. Regulamentul urmează să fie adoptat de Parlamentul European. „Aceste reguli vor avea, de asemenea, un impact asupra reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră”, a declarat Tomislav Ćorić, ministrul Mediului și Energiei din Croația, țară care deține președinția Consiliului. Sistemul de etichetare a anvelopelor are ca scop reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a poluării fonice în sectorul transporturilor și creșterea siguranței rutiere. Aceasta va permite consumatorilor să obțină informații mai relevante cu privire la eficiența consumului de combustibil, siguranță și zgomot și să ia decizii de cumpărare rentabile și prietenoase cu mediul.
DOAR 16% DINTRE ȘOFERI SE ABȚIN DE LA TELEFON
Un studiu realizat de o firmă austriacă pe 18.626 de conducători auto din Europa și America de Nord arată că doar 16% dintre ei se abțin complet să folosească telefonul mobil atunci când se află la volan, se arată în cel mai recent Buletin TISPOL.
În același timp, 44% dintre aceștia au atenția distrasă de telefon pentru mai mult de 90% din timpul de conducere, iar 10% consumă pe telefon mai mult de 50% din timpul de conducere a mașinii.
DKV ASIGURĂ DECONTAREA NOII TAXE DE DRUM DIN BULGARIA
Bulgaria a introdus un nou sistem de taxare, bazat pe satelit, pentru autostrăzi și drumuri naționale, de la 1 martie, taxa putând fi achitată cu ajutorul unui dispozitiv DKV. Unitatea de bord este destinată, în principal, conducătorilor auto cu vehicule de peste 3,5 t, care tranzitează des Bulgaria. Astfel, transportatorii beneficiază de o lichiditate crescută, deoarece, datorită procedurii de plată, trebuie să plătească taxele de drum după călătorie. Șoferilor care tranzitează ocazional Bulgaria li se recomandă achiziționarea unui tichet relațional. Calculul taxelor variază în funcție de numărul de kilometri parcurși, clasa de emisii, numărul de osii, greutatea vehiculului, dacă este camion sau autocar și categoria drumului.
   6 .................................................................................................................................................. martie 2020
ȘTIRI















































































   4   5   6   7   8