Page 60 - Revista ZIUA CARGO
P. 60

    După sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial, STILL introduce pe piață un vehicul electric inovator, mo- delul EK 2000, devenind, astfel, pro- ducător de camionete industriale. Acest model este urmat de primul sti- vuitor cu furci fabricat de STILL; lansa- rea modelului de stivuitor electric EGS 1000 a marcat începutul unei noi ere.
Concepte inovative de propulsie și pionierat în e-mobilitate
STILL și-a clădit, cu repeziciune, o reputație solidă de producător de vehicule industriale inovative și de pionier în domeniul electro-mobilității. Vehiculele electrice deschid noi per- spective de utilizare în domenii în care emisiile zero și eficiența energetică reprezintă o prioritate.
Această pasiune pentru motoare electrice eficiente are efecte până și în dezvoltarea unor modele echipate cu motoare cu combustie internă (IC). Încă de la început, conceptul de pro- pulsie pentru motoarele cu combustie internă a fost diesel-electric, de e- xemplu, prin utilizarea tehnologiei hi- bride. Motorul cu combustie internă alimentează un generator, care, la rândul său, generează electricitate pentru a alimenta motorul IC. Turația redusă a motorului permite o operare eficientă din punctul de vedere al con- sumului de combustibil.
Propulsia electrică și mobilitatea electrică sunt conectate inseparabil cu STILL. Introducerea primului stivu- itor electric cu furci, în 1949, utiliza- rea celulelor de combustibil sau teh- nologia litiu-ion sunt numai câteva dintre reperele care au confirmat com- pania STILL ca partener pentru soluții intralogistice de succes, bazate pe electricitate.
O dată cu lansarea noului stivuitor electric RX 60-20/35, în 2019, STILL și-a asumat, o dată mai mult, un rol
de pionierat: teste independente certi- fică faptul că echipamentul are o pro- ductivitate care o surclasează pe cea a oricărui alt stivuitor echipat cu motor cu combustie internă din aceeași clasă de capacitate care a fost testat vreo- dată. Niciodată până acum un stivuitor electric n-a ieșit învingător dintr-un astfel de duel de performanță.
Gândire
în perspectivă – în mod automat
Inventivitatea și dorința de a găsi soluții tot mai bune pentru clienții săi reprezintă, deja, de decenii întregi forța propulsoare a STILL. Convinsă de va- loarea adăugată enormă pentru clienți, compania investește eforturi masive în dezvoltarea soluțiilor automatizate și a sistemelor de asistență, în noul mileniu.
Conceptul de control OptiSpeed combină, în mod profitabil, ambele tendințe. Acesta asigură cea mai bună viteză de deplasare în orice situație, în funcție de înălțimea de ridicare, di- recția de mers și încărcătură. Rezul- tatul este o creștere a performanțelor de manipulare cu până la 20%.
Prin intermediul modulului său de eficiență, pilotul automat inteligent Blue-Q permite o reducere a costurilor cu energia de până la 20%, fără nicio pierdere în ceea ce privește perfor- manța. Proiectul de automatizare de la Kuraray Trosifol a câștigat trofeul International Forklift Truck of the Year (IFOY) la categoria „Soluții Intralogis- tice”, în 2015. Pentru prima dată, în cadrul acestui proiect, cu un concept sofisticat de flux al materialelor, vehi- cule shuttle semi-automatizate comu- nică direct cu reach truck-uri automa- te, într-un sistem de depozitare de tip „channel”. La numai un an după, STILL a prezentat primul picker autonom din lume, iGo neo CX 20, și a devenit pri- mul producător de echipamente indus- triale care a utilizat, ca standard, robo- tica în intralogistică.
Concentrarea pe client și servicii, cheia succesului
Calitatea, serviciile și concentrarea pe necesitățile clienților au constituit principiile fondatorului companiei, Hans Still, și continuă să fie pilonii principali ai producătorului și în ziua de astăzi. Introducerea unor portaluri digitale, cum ar fi STILLReport, ca instrument web de management al flotelor, sau aplicația web STILL neXXt fleet, reprezintă doar un exemplu al puterii sale inovative în sectorul serviciilor.
În ultimii ani, STILL și-a extins în mod constant gama de servicii de con- sultanță. În contextul unor sisteme de depozitare complexe, cu vehicule co- nectate în rețea, procese interconec- tate și cu necesitatea unor fluxuri din ce în ce mai eficiente, STILL a înțeles că, acum mai mult decât oricând, com- paniile au nevoie de experți care să-i susțină și care să le ofere sfaturi compe- tente, să analizeze procesele de depo- zitare în mod profesionist și, apoi, să optimizeze în mod prudent infrastructura depozitelor. Toate acestea solicită încă și mai mult creșterea rapidă a tendin- țelor către automatizare.
Inovații care modelează industria
De nenumărate ori, STILL a demon- strat o înțelegere subtilă a necesităților clienților și a convertit aceste cunoștințe în noi produse. Introducerea primului catarg cu vizibilitate maximă în anii ’70, de exemplu, a crescut semnificativ atât siguranța operatorului, cât și a împre- jurimilor. Un alt reper important este introducerea sistemului de schimbare laterală a bateriei, pe modelele electrice RX 20 și RX 60, ceea ce a îmbunătățit în mod semnificativ eficiența vehiculelor și definește, o dată mai mult, standar- dele care au devenit, acum, normă la nivelul industriei.
traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU raluca.mihailescu@ziuacargo.ro
LOGISTICĂ
60 .................................................................................................................................................. martie 2020















































































   58   59   60   61   62