Page 20 - Revista Ziua CARGO
P. 20

1 IANUARIE-30 APRILIE 2020 25.539 de copii
conforme, eliberate
de ARR
Mai puține copii conforme eliberate, un număr similar de firme, demersuri pentru un sistem informatizat de licențiere, sume suplimentare pentru restituirea accizelor și derogări pentru anumite categorii de mărfuri periculoase – reprezintă doar o parte dintre efectele în transporturi ale crizei din sănătate și dintre măsurile prin care Autoritatea Rutieră Română încearcă să răspundă, potrivit directorului general ARR, Mihai Alecu.
  ZIUA CARGO: Ce a însemnat perioada de urgență în activitatea ARR? Cum ați protejat angajații? Mihai Alecu: Perioada de ur-
gență a însemnat o experiență fără precedent pentru instituția noastră, care ne-a determinat să găsim cele mai potrivite soluții, atât pentru a asi- gura desfășurarea activității în condiții de securitate a muncii pentru angajați, cât și pentru continuitatea activității din sectorul transporturilor rutiere.
În ceea ce privește angajații ARR, s-au asigurat materialele necesare pentru igiena personală și de protecție (distribuirea de soluții biocide pentru igienizare, geluri dezinfectante, măști de protecție, mănuși chirurgicale).
De asemenea, la nivelul autorității, a fost aprobat și pus în aplicare Planul de asigurare a continuității activității in- stituției, pentru implementarea măsu- rilor prevăzute de ordonanțele militare.
Care au fost punctele
critice?
Principala provocare a Autorității Rutiere Române, în calitatea sa de in- stituție publică cu atribuții în licențiere și autorizare a operatorilor de transport, a fost de a identifica soluții și măsuri adecvate situației de urgență, pentru a asigura, cu promptitudine și operativi- tate, continuitatea activităților din trans- portul rutier. În acest sens, agențiile te- ritoriale își continuă activitatea, evitând contactul cu clienții, solicitările și docu- mentele fiind primite și transmise prin intermediul serviciilor poștale.
O altă provocare a instituției noastre o reprezintă realizarea unui sistem informatizat securizat, care să faciliteze încărcarea online a documentelor scanate necesare autorizării și licențierii.
Prin sistemul informatizat de de- punere online a documentelor, ope- ratorii de transport vor avea posibili- tatea de a alege autorizația, licența sau copia conformă solicitată, urmând a avea acces la lista documentelor necesare obținerii acestora. Sistemul informatizat va genera, automat, un număr de înregistrare a cererii și va comunica cu sistemul de autorizare/li- cențiere offline (pentru documentele depuse la agențiile ARR în format de hârtie).
În acest moment, sistemul informa- tizat de depunere online a documen- telor se află în stadiul de testare internă, urmând a fi pus la dispoziția operatorilor de transport, în cel mai scurt timp.
De asemenea, pentru a trece de perioada care se va întinde și după încetarea stării de urgență, deoarece unitățile medicale vor fi luate cu asalt de persoanele cu probleme medicale de natură neinfecțioasă, Ministrul Trans- porturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, la propunerea ARR a semnat, în baza prerogativelor oferite de lege, 3 acorduri multilaterale în domeniul transporturilor de mărfuri periculoase (M324, M325 și M326). Prin aceste acorduri, se acordă derogări de la prevederile ADR pentru conducătorii auto ADR, consilierii de siguranță, vehiculele cisternă și buteliile destinate anumitor gaze, ale căror cer- tificate/inspecții/agreări care expiră în această perioadă. În acest sens, pe site- urile ARR și CEE-ONU, sunt disponibile informațiile necesare (www.arr.ro și www.unece.org).
La solicitarea ARR, bugetul alocat anului 2020 pentru restituirea de accize către operatorii de transport
a fost suplimentat cu 10 milioane de lei.
Ministerul Finanțelor Publice ur- mează să repartizeze această sumă
plafonului alocat trimestrului II/2020. Prin această măsură, Autoritatea Ru- tieră Română a venit în sprijinul opera- torilor de transport, prin crearea cadru- lui legislativ de a soluționa toate dosarele de restituire depuse în sis- temul informatic, prin emiterea deci- ziilor pentru aprobarea sumelor soli- citate de către operatorii de transport.
Care au fost
zonele din care
ați primit, în principal, solicitări?
În această perioadă, instituția
noastră a înregistrat, în principal, so- licitări în ceea ce privește licențierea operatorilor de transport și a vehicu- lelor, cât și pentru eliberarea cardurilor de tahograf.
Cum se va face trecerea
la activitatea normală?
O dată cu finalizarea stării de ur- gență, se va trece, gradual, la relaxa- rea măsurilor actuale de protecție și distanțare socială, precum și la relua- rea activităților întrerupte în contextul prevenirii răspândirii virusului.
Ce aveți în vedere
în privința examinărilor?
Vom relua activitatea de exami- nare după expirarea stării de urgență, în funcție de măsurile dispuse privind prevenirea răspândirii COVID-19, pre- cum și de instrucțiunile autorităților de sănătate publică.
Cum veți derula
programul cu publicul? Cum se va derula activitatea de licențiere
în transporturi?
Așa cum am precizat, unul dintre
principalele proiecte aflate în imple- mentare, la nivelul ARR, este depu-
ACTUALITATE
20 ........................................................................................................................................................ mai 2020






























































   18   19   20   21   22