Page 22 - Revista Ziua CARGO
P. 22

   În prezent, instituția are pe stoc suficiente materiale de protecție
și substanțe dezinfectante biocide, pentru desfășurarea activității în bune condiții.
Control în stare
de urgență
ISCTR reprezintă una dintre instituțiile statului aflate în linia întâi, alături de cărăuși. Este motivul pentru care am încercat să aflăm ce a însemnat perioada de urgență la nivelul acestei instituții, vitale pentru sectorul de transport. Interlocutor ne-a fost Inspectorul de Stat Șef Nistor Duval.
ZIUA CARGO: Ce a însemnat perioada de urgență în activitatea ISCTR? Au existat mai multe controale în trafic? Ați urmărit cu precădere activitatea în vămi?
Nistor Duval: Având în vedere
instituirea stării de urgență pe teritoriul României, evoluția situației epidemio- logice internaționale determinate de răspândirea infecției cu coronavirus, adoptarea anumitor derogări în dome- niul transporturilor rutiere, precum și faptul că, în general, controalele efec- tuate de inspectorii din cadrul ISCTR necesită verificări amănunțite, am luat măsuri pentru limitarea interacțiunii inspectorilor cu reprezentanții opera- torilor economici și personalul din do- meniul transporturilor rutiere.
În urma acestor măsuri, precum și a scăderii numărului de autovehicule comerciale care circulă pe drumurile publice, numărul controalelor efectuate a scăzut, față de o perioadă obișnuită.
Echipajele ISCTR au fost prezen- te, în mod permanent, în toate punctele de trecere a frontierei de stat, aflate în capetele culoarelor de tranzit, punând la dispoziția Poliției de Frontieră colantul special și formularul de tranzit pentru coridoarele aprobate, ocazie cu care au fost monitorizați și timpii de trecere a frontierei.
Care au fost cele mai mari
provocări?
În condiții normale, în limita resur- selor, ISCTR depune eforturi pentru
Nistor Duval, Inspector de Stat Șef, alături de o parte din echipa ISCTR, în timpul fluidizării traficului și informării șoferilor de TIR, în vămile române.
 efectuarea unui număr mare de con- troale pentru creșterea siguranței rutie- re, asigurarea unui climat de concu- rență normal, îmbunătățirea condițiilor de muncă ale personalului din dome- niul transporturilor rutiere și protejarea infrastructurii.
În această perioadă, însă, princi- pala provocare a ISCTR a vizat dispu- nerea măsurilor necesare pentru asi- gurarea echipamentelor și materialelor pentru protejarea angajaților în lupta împotriva COVID-19. În paralel, am adoptat un mod de lucru pentru res- pectarea obligațiilor și recomandărilor emise de autorități în perioada de urgență și am îndrumat personalul din domeniul transporturilor rutiere cu informații utile și de actualitate.
Cum au fost protejați,
în mod concret, lucrătorii ISCTR?
Încă de la începutul apariției prime-
lor cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19 în România, conducerea ISCTR a de- marat procedura de achiziție a sub-
stanțelor și materialelor necesare asi- gurării protecției angajaților.
Au fost luate măsuri de decalare a programului de lucru, de implemen- tare a soluțiilor de muncă de la domi- ciliu (cu mențiunea că acest lucru a fost posibil în puține cazuri), astfel încât să se evite aglomerările în mij- loacele de transport în comun și în sediile în care personalul își desfă- șoară activitatea.
De asemenea, au fost dispuse mă- suri în vederea adoptării unui mod de lucru pentru respectarea obligațiilor și recomandărilor emise de autorități pen- tru prevenirea răspândirii COVID-19.
Cum ați susținut sectorul
român al transporturilor?
Am avut o comunicare activă și transparentă cu operatorii din piață,
   Autospecialele de control au fost dotate cu dispozitive POS.
22 ...................................................................................................................................................... mai 2020
ACTUALITATE






































































   20   21   22   23   24