Page 65 - Revista Ziua CARGO
P. 65

   Momentul care a marcat intrarea în istorie și în care G-Class și-a câștigat faima globală a fost în 1980, când Mercedes-Benz a construit un Papamobil bazat pe cabrioletul modelului 230 G, în timpul primei vizite a Papei Ioan Paul al II-lea în Germania.
  Versiunile pe motorină au debutat cu 240 GD, de 2,4 litri și 72 CP, un motor cu 4 cilindri în linie, oferit între 1979 și 1988. A fost înlocuit de 250 GD, motor de 2,5 litri, cu 5 cilindri și cu o putere de 86 CP, disponibil între 1988 și 1991. Cuplul maxim, în cazul lui, era de 154 Nm. Însă vârful de ga- mă era versiunea 300 GD. Acesta avea puterea de 88 CP, dar un cuplu extrem de generos, de 226 Nm.
300 GD a fost cel mai popular model, în timp ce 280 GE – cel mai puternic. În ciuda disponibilității motorului diesel turbo pe alte modele ale constructorului, el nu a echipat niciodată G-Wagen-ul. Pe fina- lul primei generații (1989-1990), tunerul de casă al Mercedes-Benz, Brabus, a modificat modelul 230 GE mărindu-i cilindreea la 2,6 litri și puterea la 155 CP. Acesta a fost, însă, unul dintre modelele extrem de rar întâlnite.
A doua generație
În 1990, modelul W460 (și deriva- tul W461) a fost revizuit serios și a devenit W463. Acest model a „mutat” Clasa G de la încadrarea la mașină relativ spartană și cu valențe utilitare (cum devenise, o dată cu trecerea anilor), la modelul de lux, aflat pe ace- lași palier cu Clasa S. Acest model nu a mai fost disponibil în varianta de furgonetă cu panou cu trei uși, nici în lungimi scurte și lungi, precum și fără ușa stil „acces marfă” din spate. Aces- te caracteristici sunt exclusive pentru caroseria W461, a cărei producție a continuat pentru vehicule militare și
utilitare, pentru agențiile guvernamen- tale și organizațiile neguvernamentale. Schimbarea evidentă de macaz spre clasa de lux este definită de up- date-ul interiorului. Acesta a primit or- namente din lemn și tapițerie din piele, pentru prima dată. Consola centrală este netezită și mai bine integrată cu tabloul de bord. Partea inferioară a ta- bloului de bord este acoperită cu plăcuțe de cauciuc, pentru o mai bună protecție a genunchiului, în caz de coliziune frontală. Întrerupătoarele electrice de blocare diferențiale sunt plasate proemi- nent, în mijlocul tabloului de bord, cu alte întrerupătoare electrice. Grupul de instrumente are o carcasă mai lină și mai curbă, care dă o linie mai fluidă planșei de bord. Ceasurile de bord sunt integrate într-un panou, nu mai par se- parate și atașate la tabloul de instru- mente. Panoul de control al climei a fost, și el, redesenat, pentru a include comenzi de temperatură și de viteză ale ventilatorului. Fețele de uși au fost îmbrăcate complet în piele și căptușeli moi, iar scaunele, mai pline și mai bine definite, oferă, acum, și suport lombar. Noile caracteristici tehnice includ ABS și tracțiune integrală, cu diferen- țiale cu blocare electrică. În primă fază, motoarele folosite au fost prelua- te de la W460, dar au fost updatate rapid. Însă, despre parcursul Clasei G după anii ‘90, urmează să povestim
într-o ediție următoare.
sursa: wikipedia.com www.cars-data.com Alexandru STOIAN alexandru.stoian@ziuacargo.ro
  mai 2020 ...................................................................................................................................................... 65
 INEDIT

























































































   63   64   65   66   67