Page 15 - Revista Ziua CARGO
P. 15

  Cristian Șoldan, administrator Dalocris:
„Primul aspect pe care îl avem în vedere este posibilitatea de a merge mai departe. Apoi, având în spate o flotă mai mare, putem să ne gândim la abordarea unor noi clienți și accesarea unor segmente de piață cu tarife mai ridicate. Faptul că putem merge împreună, mai multe firme, asigură, de asemenea, o diminuare a costurilor pentru fiecare în parte. Pentru a înființa singuri o companie în Spania, costurile noastre s-ar fi majorat cu între 20 și 30%.
Pe Germania, costurile ar fi asemănătoare. Alianța ne va ajuta pe toți să creștem.”
  intra într-o nouă etapă de dezvoltare, bineînțeles în funcție de portofoliul de clienți. Practic, vom putea accesa con- tracte de leasing, vom putea închiria sau cumpăra cu soluții financiare foar- te avantajoase, oferite de statul ger- man, spații logistice etc. Avantajul major al alianței este faptul că ne unim mai multe firme cu un scop comun, de a putea supraviețui și a putea merge mai departe și după PM1. Nimeni nu își dorește să relocheze firma din România, însă, dacă acest lucru va deveni obligatoriu, vom putea face fără probleme acest pas”, a arătat Sergiu Ciobanu, manager transport Romdyl Spedition.
Dezvoltare, nu doar supraviețuire
„Suntem într-o perioadă de tranzi- ție, iar scopul alianței este să asigure creșterea partenerilor. Mă bucur că am găsit destul de repede parteneri și, alături de ei, vom pune bazele acestei alianțe. Pentru început, transportatorii își doresc să meargă mai departe cu clienții pe care îi au și este recomandabil acest lucru. Astfel, alianța va avea un istoric. În plus, sunt deja în discuții cu
clienți mari de transport, lideri globali pe piața de logistică, companii care au manifestat un interes mare pentru a colabora cu noi. Aceștia apreciază faptul că am găsit o modalitate de a ajuta firmele de transport, care sunt puse cu spatele la zid, să depășească apariția PM1 fără costuri suplimentare prea mari”, a explicat Lucian Ivanov, inițiator proiect Truckeralliance-Altcor Logistics.
Bineînțeles, în momentul în care alianța va funcționa, având în spate o flotă considerabilă, va putea bene- ficia de avantaje importante și din par- tea furnizorilor – carduri de motorină, asigurători etc...
Dar cum poate adera o firmă la alianță? Inițiatorii acestui proiect își propun să fie cât mai selectivi.
„Nu am proiectat o entitate care să reprezinte oportunități pentru toată lumea. Ținta este să atragem parteneri foarte serioși, bine organizați și cu structuri sănătoase și având planuri de viitor bine conturate. Am primit multe mesaje de genul «am x cami- oane, nu ai să îmi dai ceva de lucru?». Scopul acestei alianțe nu este acela de a deveni un intermediar, așa cum sunt mulți alții. Ne dorim să susținem transportatorii care își cunosc meseria,
știu ce înseamnă să fii performant, să menții un client, să dezvoltați activita- tea prin tehnologie, digitalizare și me- tode corecte de management”, a de- clarat Lucian Ivanov.
Costuri la comun
Un aspect important este faptul că aderarea la Truckeralliance nu antre- nează costuri suplimentare foarte mari, înainte de intrarea în vigoare a PM1.
„Alianța are prevăzută în contract o sumă ce trebuie plătită lunar, pentru fiecare camion. Practic, discutăm de o majorare cu 2-3% a costurilor – care, în funcție de negocierea cu furnizorii de motorină și asigurări, ca flotă mare, ar putea fi recuperate. Însă scopul a- lianței nu este acela de a juca rolul unei case de expediții, ci de a crea premisele pentru a crește împreună. La intrarea în vigoare a PM1, Truckeralliance ar trebui să se găsească în cea mai bună poziție pentru a prelua volume de mărfuri de pe piața europeană, cu ajutorul flotei firmelor ce vor face parte din alianță”, a arătat Sergiu Ciobanu, manager transport Romdyl Spedition.
Este de anticipat ca apariția PM1 să creeze probleme pentru numeroa- se flote est-europene și, astfel, să asistăm la o majorare a tarifelor de transport. Iar clienții vor căuta cele mai bune oferte...
„100% PM1 va intra în vigoare. Însă, cu ajutorul alianței, consider că vom trece peste acest moment și chiar vom putea să ne mărim flota de ca- mioane. Multe companii vor fi afectate, iar costurile înregistrate de firmele din alianță vor fi la cel mai mic nivel posibil. Vor fi multe costuri care se vor împărți între membri, iar, în momentul în care va trebui să înmatriculăm camioanele în Germania, alianța va fi cu atât mai benefică. Discutăm de bi- rouri, dispeceri, persoană desemna- tă...”, a precizat Cristian Șoldan, ad- ministrator Dalocris.
Un exemplu grăitor este legat de coordonatorul de transport, obligatoriu în orice țară, pentru firmele de transport.
„În Germania costul minim este de 5.000 euro, iar alianța noastră are un singur coordonator, care va răspunde pentru toate firmele afiliate. În plus, crearea unui istoric în Germania va oferi inclusiv oportunitatea accesării de credite cu dobânzi foarte atractive”, a subliniat Lucian Ivanov.
Oportunitățile de dezvoltare oferite de alianță sunt atât de atractive, încât membrii fondatori sunt deciși să con- tinue acest proiect chiar și în even- tualitatea improbabilă în care PM1 nu ar intra în vigoare.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.com
  Sergiu Ciobanu, manager transport Romdyl Spedition:
„Dacă, până la apariția PM1, firmele de transport românești puteau să funcționeze și să facă performanță pe cont propriu,
o dată cu apariția acestui pachet legislativ trebuie să ne unim forțele, pentru că doar împreună ne putem atinge țintele, făcând parte din această alianță sau din altele asemănătoare. A venit timpul să renunțăm la orgolii și prejudecăți. Alianța va duce transportul la un alt nivel, chiar dacă, inițial, a fost privită exclusiv ca un colac de salvare față de PM1.”
 iunie 2020 .................................................................................................................................................... 15
 PIAȚĂ ȘI COMPANII









































































   13   14   15   16   17