Page 14 - Revista Ziua CARGO
P. 14

   Lucian Ivanov, inițiator proiect Truckeralliance- Altcor Logistics GmbH & Co. KG:
„Ne dorim să avem parte de oameni integri, serioși, pentru a construi alianța având la bază încrederea unii în alții. Nu este doar o alăturare de firme, ci și o alăturare de know-how. Împreună, vom accesa piețe noi și clienți la care nu am avut acces până acum. Astfel, PM1 s-ar putea transforma dintr-un obstacol într-o rampă de lansare. Modelul Truckeralliance folosit în Germania va putea fi replicat și în alte țări ale UE, în funcție de zona de interes a diferitelor firme de transport din România.”
 În căutarea soluțiilor
Proiectul Truckeralliance, un posibil răspuns la criza provocată de apariția Pachetului Mobilitate 1, a devenit realitate și are, deja, primele firme afiliate.
 Aparent implacabil, Pachetul Mobilitate 1 (PM1) își continuă, rapid, drumul către intrarea în vigoare. Este momentul soluțiilor și firmele de transport care operează în spațiul comunitar intră într-o perioadă de analiză. Nu este vorba doar despre a găsi o formă legală de a merge mai departe, ci, totodată, fiecare trebuie să aibă în vedere costurile pe care le implică schimbarea modelului de func- ționare.
În luna februarie, am prezentat proiectul Truckeralliance. Astăzi, aces- ta a devenit deja realitate, având pri- mele firme afiliate și perspective de dezvoltare încurajatoare.
„Vehiculul” care va asigura tranziția este Altcor Logistics, o societate co- mercială pe comandită simplă, de tip GmbH & Co. KG.
„Este singura formă juridică aplica- bilă care ne permite să operăm ca o uni- tate cu mulți parteneri afiliați. Această formă juridică are foarte multe avanta- je, iar actul constitutiv al societății regle- mentează toate drepturile și obligațiile părților. Având la dispoziție acest do- cument, fiecare poate studia și decide dacă este ceea ce își dorește și ceea ce are nevoie pentru mutarea activității către Europa de Vest. Este un proiect deschis și bine gândit, care arată, încă o dată, faptul că în situații de criză apar și oportunități”, a precizat Lucian Ivanov, inițiator proiect Truckeralliance-Altcor Logistics GmbH & Co. KG.
Deși, în acest moment, punctul central al proiectului este reprezentat
de depășirea incertitudinilor legate de apariția PM1, utilizarea la comun a resurselor unui număr mare de firme creează oportunități interesante.
„Este un proiect care se bazează pe unitatea breslei. Împreună vom reuși mai ușor și, doar dacă ne gândim că vom gestiona o flotă comună de peste o sută de camioane, putem să identificăm noi oportunități. Fiecare firmă va intra în această alianță cu câte camioane consideră necesar. Fără Truckeralliance, planul de rezer- vă pentru noi era înființarea unei com- panii în Spania. Am început, de altfel, procesul, însă, pentru moment, l-am sistat. Este destul de dificil să faci acest pas singur, costurile fiind mari. Interesul oricărui transportator este să își diminueze costurile, pentru a putea rămâne competitiv”, a explicat Cristian Șoldan, administrator Dalocris, una dintre firmele afiliate la alianță.
O altă firmă afiliată la alianță este Romdyl Spedition, care a fost înființată la finalul anului 2010 și realizează în procent de peste 80% transport intra- comunitar.
„Apariția Pachetului Mobilitate ne-a ridicat multe semne de întrebare în legătură cu posibilitatea de a putea continua transportul. Avusesem, deja, intenția de a deschide o firmă în Germania, în 2016, însă persoanele care ar fi trebuit să ne ajute nu s-au dovedit a fi potrivite. Astfel, am rămas doar la stadiul de discuții. Oricum, planul de rezervă la apariția Pachetului Mobilitate era mutarea activității într-o țară din vest, unde camioanele noas-
tre ajung mult mai des decât în România. Întoarcerea camioanelor în România la fiecare două luni nu re- prezintă o alternativă viabilă. Practic, activitatea noastră ar deveni, în mod sigur, nerentabilă. Să susții 3.000- 3.500 km (firma noastră este din Bacău), parcurși pe gol sau la tarife extrem de mici, înseamnă costuri pe care nu le poți acoperi”, a spus Sergiu Ciobanu, manager transport Romdyl Spedition.
În perioada următoare, până la in- trarea în vigoare a PM1, firmele afiliate la alianță vor funcționa aproape la fel ca și până acum.
„Practic, vom închiria activitatea Dalocris către entitatea din Germania. Va fi ca o perioadă de rodaj, în care vom putea vedea cât de benefică este colaborarea. Ulterior, dacă treburile vor funcționa bine, vom închiria, în sco- pul obținerii licenței germane, camioa- nele, pe compania Altcor Logistics GmbH & Co. KG. Practic, pentru înce- put, activitatea Dalocris va trece prin Altcor”, a explicat Cristian Șoldan, ad- ministrator Dalocris.
Schimbările mai profunde vor apă- rea după intrarea în vigoare a PM1.
„La intrarea în vigoare a PM1 și a obligativității întoarcerii camioanelor în țara unde sunt înmatriculate, vom transfera flota, prin contract de închi- riere, către firma din Germania. Avem, însă, la dispoziție peste un an de zile, pentru a crea un istoric al acestei alianțe, vom avea un feedback din partea celor cu care lucrăm, iar, atunci când PM1 va intra în vigoare, vom
 14 ...................................................................................................................................................... iunie 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII















































































   12   13   14   15   16