Page 31 - Revista Ziua Cargo
P. 31

PRIMELE DE RCA, AFECTATE NEJUSTIFICAT FORT: Semnal
 de alarmă privind
reparațiile minore
Reparații minore efectuate, în cadrul sistemului de asigurare,
de unitățile service, la costuri greu de înțeles. O practică asupra căreia s-a atras atenția în mai multe rânduri, de-a lungul timpului, ca reprezentând o cauză pentru majorarea primelor de asigurare RCA. Viorel Boșoi, consilier FORT, atrage atenția asupra pericolului pe care îl reprezintă în continuare, după ce s-a lovit personal, recent, de o astfel de situație, care ridică mari semne de întrebare.
P roblema ridicată de consilierul FORT a pornit de la un acci- dent minor, care a avut loc într-o parcare amenajată pe un trotuar, la o viteză evident redusă. „Am fost implicat, vinovat fiind, într-un accident minor. Am lovit un vehicul Škoda Rapid din 2016, rezultatul fiind repre- zentat de o ușă înfundată (n.r.: ușa față dreapta). Vă puteți da seama că avaria nu era una foarte serioasă, nu- mai din faptul că, aflându-mă într-o parcare, viteza nu era una mare”, ne-a explicat Viorel Boșoi. Asigurătorul a stabilit, în procesul verbal de consta- tare, că ușa poate fi reparată sau
înlocuită.
Peste 3.300 de lei pentru vopsitul unei uși
Semnele de întrebare au apărut în momentul în care a primit devizul lucrărilor. Unitatea service alesese va- rianta de înlocuire a ușii, iar costurile totale se ridicau la peste 9.000 de lei, inclusiv TVA.
„Devizul de reparație includea ma- noperă 1.790 de lei, costuri suplimen- tare 180 de lei, vopsitorie 3.314,42 lei și piese în valoare de 2.483,34 lei. Rezulta un cost de reparații fără TVA
în valoare de 7.717,76 lei, care, după aplicarea taxei pe valoare adăugată, ajungea la suma, cel puțin semnificativă, de 9.184,13 lei”, a precizat Viorel Boșoi, subliniind că și doar în situația în care analizăm costul privind vopsitul unei singure uși (3.314,42 lei), lucrurile devin complicat de înțeles. „Valoarea este comparabilă cu tariful practicat pentru vopsirea unui autoturism Logan, în întregime, vehicul cu dimensiuni simi- lare”, a subliniat consilierul FORT. În opinia sa, atunci când reprezentantul unei companii de asigurare aprobă o astfel de valoare pentru o ușă înfundată, apar suspiciuni, cu privire la relații ilicite cu service-ul.
O situație generalizată
„Din păcate, cred că situația este generalizată și este valabilă inclusiv pen- tru vehiculele comerciale. S-a tot pre- supus că majorarea artificială a cos- turilor RCA și, în consecință, a primelor, a fost cauzată, în mare parte, de facturile supraevaluate la reparații minore. De altfel, presa a atras atenția, de-a lungul timpului, asupra faptului că se preferă mașini cu reparații minore, ca să poată fi ridicată valoarea facturii la un plafon maxim acceptat de asigurător. Cu toții
Viorel Boșoi
 avem de pierdut din această situație și, mai ales, noi, asigurații, care trebuie să suportăm prime majorate nejustificat”, a mai afirmat consilierul FORT.
Viorel Boșoi ne-a declarat că va urmări această problemă, atât prin deschiderea unui dialog cu manage- mentul societății de asigurare, cât și prin transmiterea informațiilor către Autoritatea de Supraveghere Finan- ciară (ASF) și, inclusiv, în justiție.
Ce este de făcut?
Reprezentantul FORT a atras atenția asupra importanței existenței unui supracontrol, la nivelul societăților de asigurare, cu privire la nivelurile de cost acceptate în relație cu unitățile service. „Inclusiv companiile de asigu- rare pierd bani, ca urmare a unor astfel de practici, dar îi recuperează, ulterior, din valoarea majorată a primelor. Re- simt această situație ca pe o înșelă- ciune, de care mă lovesc într-un seg- ment care ar trebui reglementat de stat. Mă gândesc, inclusiv, să fac o plângere penală, în acest sens”, a concluzionat consilierul FORT.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.com
 august 2020 ................................................................................................................................................ 31
 ACTUALITATE













































































   29   30   31   32   33