Page 48 - Revista Ziua Cargo
P. 48

 RABEN, AL 7-LEA DEPOZIT NAȚIONAL
 Raben Logistics România își extinde rețeaua de distribuție națională. Pe 3 august, compania a deschis un nou depozit în Craiova, județul Dolj, asta după ce, în aprilie, inaugurase un altul la Baia Mare, în județul Maramureș. Cererea crescută a clienților din zona Olteniei și eforturile constante de a îmbunătăți procesele, în special timpul de tranzit, au contribuit la dezvoltarea unui nou punct logistic pe harta României. Totodată, expansiunea volumelor din ultima perioadă a dus la necesitatea creșterii spațiului de transbordare și mutarea în spații mai mari și pentru depozitele din Arad și Sibiu. „Vom continua să extindem rețeaua națională, pentru a oferi timpi de reacție foarte rapizi. Depozitul din Craiova ne permite să îmbunătățim rutele de transport, să optimizăm costurile și avem acum posibilitatea de a colecta mărfurile în aceeași zi în care primim comanda, de la clienții din zona Olteniei. Atitudinea proactivă, suportul pe care îl oferim clienților și, nu în ultimul rând, soluțiile inovative precum ETA (estimarea
timpului de livrare) și PCD (confirmarea livrării cu poză), ambele soluții gratuite pentru clienții Raben Logistics România, sunt apreciate de partenerii noștri, care au acces în timp real la informațiile legate de mărfurile lor. Și nu ne vom opri aici, vom continua dezvoltarea rețelei de depozite la nivel național și de implementare a unor soluții tehnologice moderne și utile”, a spus Valentin Storoj, director general Raben Logistics România. Noul depozit din Craiova, ce are o suprafață totală de
500 mp, se află pe str. Henry Ford 7B, în incinta Zacaria Parc. Acesta va fi folosit ca spațiu de transbordare a mărfurilor și o să deservească, din punct de vedere operațional, județele Dolj, Olt, Vâlcea, Gorj și Mehedinți, cu o flotă de până la 20 mașini, fiind interconectat cu depozitele din București și Sibiu, pe rute zilnice.
      PIAȚA SPAȚIILOR LOGISTICE A RĂMAS COMPETITIVĂ, ÎN S1
Activitatea în zona spațiilor industriale și logistice s-a desfășurat în parametri normali în timpul pandemiei, cu anumiți jucători înregistrând chiar vârfuri în activitate, dar o serie de dezvoltări speculative și competitivitatea pieței, în contextul actual, înclină balanța în favoarea chiriașilor.
În schimb, prima jumătate a „anului pandemic” a fost cea mai dificilă pentru jucătorii din retail, având în vedere blocajul din perioada stării de urgență. Însă
revenirea din ultimele luni a fost peste așteptările inițiale ale celor mai mulți jucători din piață, potrivit raportului de piață al Colliers International pentru primul semestru (S1) din 2020. Concurența sănătoasă în rândul dezvoltatorilor a contribuit la menținerea chiriilor, în ciuda pieței de leasing tot mai puternice din ultimii ani. În consecință, chiriile sunt destul de bune pentru chiriași, în zona a 3,8-3,9 euro/mp pentru spații industriale și logistice primare din jurul Bucureștiului și în jur de 3,7-3,9 euro în alte localități din țară, în zone foarte bune. Consultanții Colliers remarcă faptul că, pe fondul pandemiei, beneficiile pentru chiriași au crescut, proprietarii oferind mai multe luni de grație la plata chiriei decât înainte, iar, în unele cazuri, chiria netă poate scădea cu aproximativ 20%, față de aproximativ 13% înainte. Rata de neocupare rămâne la un nivel confortabil,
de 7-8%, fără schimbări majore pe fondul crizei coronavirusului.
TRENURI DE MARFĂ, DIN NOU, ÎNTRE CHITILA ȘI CHIAJNA
Traficul feroviar de marfă între Chitila și Chiajna, închis din anul 2018, va fi reluat, după finalizarea lucrărilor de reparații pe firul I, începute de Sucursala Regională CF București și menite să descongestioneze circulația trenurilor de marfă pe Centura București. În prezent, se înlocuiesc traversele de lemn cu unele de beton cu supralărgire (refacție). „Lucrările sunt executate cu noul tren PTH-500, specializat în lucrări de reparație capitală a suprastructurii căii ferate, cu o productivitate medie de reacționare totală a suprastructurii căii de
200 ml/oră (de aproximativ 4 ori mai mare față de tehnologia clasică, realizată cu trenul de lucru Platov), precizează CFR Infrastructură. În a doua etapă, vor fi executate lucrări de buraj mecanizat și profilat piatră spartă. Lucrări similare au fost executate și pe raza Sucursalei Regionale CF Constanța, în stația CF Palas, între Grupa B și Grupa Tranzit, linie destinată exclusiv transportului feroviar de marfă spre și dinspre Portul Constanța.
CONTINENTAL A FINALIZAT EXTINDEREA CENTRULUI DE LA IAȘI
Continental România a finalizat lucrările de extindere a centrului de cercetare și dezvoltare din Iași, în care a investit 27 de milioane de euro. Construcția nouă are
8 niveluri, o capacitate de până la 1.700 de locuri și cuprinde o zonă de testare și validare completă a produselor dezvoltate în cadrul
  48 .................................................................................................................................................. august 2020
ȘTIRI


















































































   46   47   48   49   50