Page 34 - Revista Ziua Cargo
P. 34

TARIFE DE TRANSPORT ÎN EUROPA DE VEST
Cel mai mic nivel
din ultimii doi ani
Platforma franțuzească digitală Upply, pe care își dau întâlnire cererea
și oferta de transport, împreună cu Transport Intelligence (Ti), important furnizor de cercetări și analize dedicate industriei logistice globale, realizează, trimestrial, un raport unic, distribuit gratuit, destinat tuturor celor interesați de evoluția ratelor tarifare de transport de pe piața europeană.
  A ceste rate sunt rezultatul unui model econometric și statistic elaborat chiar de către Upply, bazat pe analizarea a peste 250 de mi- lioane de prețuri. Upply oferă estimări săptămânale de cote pentru FTL (22.000 kg) pentru fiecare culoar comercial major din Europa, calculate pe baza datelor re- coltate de la parteneri cheie și de la utiliza- torii platformei. Pentru a realiza analiza cuprinsă în studiul „The European Freight Rate Development Benchmark”, Ti a realizat o selecție reprezentativă a celor mai mari coridoare de transport rutier, în funcție de volume. Apoi, Ti a utilizat ra- tele medii oferite de Upply pe fiecare coridor, făcând o medie a ratelor săptă-
mânale pe fiecare trimestru.
Pandemia a scăzut tarifele
Cea mai recentă ediție a raportului Road Freight Benchmark subliniază faptul că rata tarifară a fost, în trimes-
trul 2 al anului, de 1.083 de euro, mar- când o scădere de 0,3% față de primul trimestru și de 1,8% față de aceeași perioadă a anului trecut, reprezentând cel mai scăzut nivel din trimestrul 1 al anului 2018 și până în prezent.
„Pandemia a schimbat rapid ce- rerea, oferta și dinamica costurilor în transportul european rutier de marfă. După ce au fost simțite primele efecte în februarie și martie, prăbușirea ce- rerii pentru servicii de transport rutier a fost substanțială.
Datele furnizate de Verizon Connect, care studiază informațiile recoltate de la tahografe, arată că orele totale de operare ale șoferilor au scăzut în medie cu 50%, în Europa, de la jumătatea lunii februarie până la începutul lunii aprilie.
Au fost afectate aproape toate zo- nele de activitate, deși se pare că volu-
mele din farma/sănătate și e-comerț au fost puternice”, se arată în raportul Upply. Dar documentul citat subliniază fap- tul că, deși volumele erau mult mai scă- zute decât normal, transportatorii din Eu- ropa de Vest nu au fost dispuși să accepte să încarce la orice preț. În vest, într-adevăr, transportatorii au putut să utilizeze schemele de ajutor guverna- mental și/sau să reducă programul de lucru al șoferilor, ceea ce înseamnă că a scăzut drastic și capacitatea de transport disponibilă, astfel încât tarifele
au rămas la un nivel relativ stabil. Atunci când pandemia a dat înapoi, iar țările au relaxat restricțiile, activitatea economică a început să își revină, dar exporturile sunt, încă, slabe. Upply pre- cizează că transportatorii și-au redistribuit capacitatea, iar acest lucru pare a fi men- ținut tarifele la un nivel scăzut, spre
sfârșitul trimestrului.
Pe partea de costuri, transporta-
torii vestici s-au confruntat cu o creș- tere a anumitor costuri operaționale,
PIAȚĂ ȘI COMPANII
 34 ............................................................................................................................................ septembrie 2020
T2-2020 – Tarifele europene de transport rutier














































































   32   33   34   35   36