Page 8 - Revista Ziua Cargo
P. 8

PRODUCȚIA AUTO A SCĂZUT
 Producția auto a scăzut cu 22,15% în România, în primele 8 luni, însumând 247.029 de autoturisme, față de 317.659 de unități, în perioada similară din 2019, potrivit datelor comunicate de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), membră a ACEA.
Pe modele, producția de autoturisme în primele opt luni ale anului 2020 se prezintă astfel:
• Dacia Duster – 103.823 de unități
• Ford Puma și EcoSport – 101.674 de unități
• Dacia Logan – 20.989 de unități
• Dacia Sandero – 14.407 de unități
• Dacia Logan MCV – 6.136 de unități.
În perioada iulie-august 2020, au fost produse 59.496 de autoturisme, în creștere cu 9,6% față de aceeași lună din 2019, când au fost fabricate 54.282 unități. Dintre aceste mașini, 33.378 au fost produse în uzina Dacia de la Mioveni și 26.118, la uzina Ford Craiova.
      NOUĂ GENERAȚIE LOGAN, SANDERO ȘI SANDERO STEPWAY
Pe 29 septembrie 2020, a treia generație a gamei de succes Logan, Sandero și Sandero Stepway își va dezvălui secretele în detaliu.
Afișând dimensiuni exterioare comparabile cu cele ale vehiculelor din generația precedentă, acestea oferă, pe lângă design-ul complet nou, un plus de modernitate, de echipamente și de polivalență, fără a uita spiritul și atributele de fiabilitate ale înaintașelor.
Afișând o lungime ceva mai mare decât a modelului precedent,
Noul Logan se remarcă prin silueta complet redesenată. Linia ușor descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia, precum și efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale conferă vehiculului un aspect dinamic.
O serie de elemente estetice ale Noului Logan se regăsesc și pe Noul Sandero și Noul Sandero Stepway, printre acestea figurând semnătura luminoasă în formă de „Y”, ecartul redus între roți și
pasajele acestora, precum și noul design al mânerelor de uși. Blocurile optice față și spate ale celor trei modele inaugurează noua semnătură în formă de „Y” a mărcii Dacia. Datorită acesteia, a treia generație a gamei Logan, Sandero și Sandero Stepway beneficiază de o identitate puternică. Atât în față cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor.
NOILE NORME UE PRIVIND AUTOTURISME MAI ECOLOGICE,
ÎN VIGOARE
Noile norme privind autoturisme mai ecologice au intrat în vigoare, la nivel european, la data de
1 septembrie. Este vorba despre aplicarea Regulamentului UE privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor.
Propus de Comisia Europeană,
în anul 2016, în urma scandalului „Dieselgate”, și adoptat de Parlamentul European, în luna mai 2018, noul regulament revizuiește și limitează semnificativ sistemul
anterior de omologare de tip și de supraveghere a pieței.
Acesta îmbunătățește calitatea și independența omologării de tip și a testării vehiculelor, sporește controlul autovehiculelor aflate deja pe piața UE și consolidează sistemul general printr-o supraveghere europeană sporită, transmite CE.
CEA MAI RAPIDĂ SCĂDERE
A VÂNZĂRILOR AUTO DIN EUROPA CENTRALĂ
România ar putea înregistra cea mai mare scădere a vânzărilor de autoturisme și vehicule comerciale noi din Europa Centrală, în acest an, de 24,3% comparativ cu nivelul 2019, dar va avea o revenire rapidă, urmând să depășească pragul de volum pre criza COVID-19 până în 2023, reiese din raportul Autofacts realizat de rețeaua PwC la nivel european,
pe baza datelor IHS Markit. Astfel, estimările privind vânzările
de autoturisme și vehicule comerciale ușoare (LCV) noi din România arată o scădere de la 181.000 de unități, în 2019, la 137.000 de unități, în acest an și, ulterior, o urcare până la 223.000 de unități, în 2023. În Europa Centrală, România va avea un declin comparabil cu Polonia, care va înregistra tot o scădere de 24,3%. Însă pentru Polonia este estimată o revenire mai lentă, urmând să rămână și în 2023 sub nivelul din 2019. Cea mai mică scădere ar urma să fie înregistrată de Ungaria, de 19,6%, urmată Slovacia cu 21,4% și Cehia cu 21,6%. Dintre aceste piețe, doar Slovacia va recupera pierderile din acest an, urmând ca, în 2023, vânzările auto să depășească nivelul înregistrat în anul 2019. Per total piața din Europa Centrală se va diminua cu 23% în acest an, ajungând la nivelul înregistrat în 2016, de 900.000 de autovehicule. În comparație, estimările pentru piețele din vestul Europei arată
o contracție cu 26%.
  8............................................................................................................................................ septembrie 2020
ȘTIRI



































































   6   7   8   9   10