Page 10 - Revista Ziua Cargo
P. 10

GRUP DE LUCRU LA GUVERN, PENTRU MODIFICAREA OG 37/2007
România aliniază
sancțiunile la
Pachetul Mobilitate 1
Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de Ordonanță de Urgență (OUG) pentru modificarea și completarea OG 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare
  a activității acestora. N oul act normativ va pune legis-
lația națională în acord cu
Regulamentul (UE) 2020/1054 privind Pachetul Mobilitate 1. În prezent, anumite încălcări din Regulamentul (UE) 2016/403 nu se regăsesc în cu- prinsul OG 37/2007, fiind necesară in- troducerea acestora în cuprinsul ordo- nanței.
Patronatele din transporturile rutie- re au fost invitate la Guvern și au sta- bilit, împreună cu premierul Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, și ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, constituirea unui grup de lucru pe această temă. „Am cerut unificarea într-o singură sancțiune, la o singură entitate de control, nu la trei, și într-un
singur act normativ, nu în două, pe chestiunea legată de nerespectarea Regulamentului 561. Noi avem acum și OG 37, și HG 69 și am cerut măsuri mai drastice pentru șoferii care folo- sesc sisteme de păcălire a timpilor de conducere și odihnă. Pe modificarea celor două acte normative, vom avea un grup de lucru pentru comasare”, ne-a declarat Augustin Hagiu, preșe- dintele Federației Operatorilor Români de Transport (FORT).
Proiectul de OUG prevede urmă- toarele modificări în OG 37/2007:
• La articolul 8, alineatul 2, literele m) și hh) vor avea următorul cuprins: „m) remunerarea de către între- prindere/operatorul de transport rutier
a conducătorilor auto angajați sau puși la dispoziția sa în funcție de distanța parcursă, de rapiditatea livrării și/sau de cantitatea de mărfuri transportată, chiar și sub formă de prime sau ma- jorări salariale, în cazul în care o ase- menea remunerare este de natură să pericliteze siguranța rutieră și/sau să încurajeze încălcarea prevederilor Re- gulamentului (CE) 561/2006;
hh) nerespectarea de către condu- cătorul auto a prevederilor art. 8 alin. (6) din Regulamentul (CE) 561/2006 privind efectuarea perioadelor de re- paus săptămânal sau nerespectarea de către conducătorul auto a prevede- rilor art. 8 alin. (6b) din Regulamentul (CE) 561/2006 privind compensarea
ACTUALITATE
 10............................................................................................................................................ septembrie 2020



















































































   8   9   10   11   12