Page 19 - Demo
P. 19

  puțin diferit al ofertei pe care am pri- mit-o din partea transportatorilor noștri. Am observat un număr mai mare al resurselor de transport FTL din partea lor, în perioada de sezon, în special pe rutele de transport domestic. În pri- mul semestru, am înregistrat o scăde- re a volumelor, dar, pe perioada verii, volumele s-au apropiat de normal.
În prezent, avem trei fabrici în Ro- mânia, în Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, 14 depozite locale în toată țara și numeroase platforme de cross dock- ing, de unde efectuăm servicii de trans- port și distribuție în toată România. Fiind o țară parte din grupul Coca-Cola HBC, există anumite produse finite pe care le importăm, într-o proporție relativ scăzută, pe rute dinspre Bulgaria, Grecia și Ungaria.
Pe partea de transport și distribu- ție, avem colaborări cu aproximativ 100 de parteneri, dintre care 60 în zo- na de FTL și 35-40 în zona de distri- buție door-to-door. Efectuăm atât transport cu camioane de 40 de tone, cât și distribuție cu resurse de la 3,5, până la 14 t.
În general, căutăm parteneri care să asigure o flotă proprie de minimum 10 vehicule.
Pe partea de FTL, avem o bază contractuală stabilită pe rute fixe și ta- rife fixe, nu per kilometru, cu transport cu prelată. Colaborăm cu parteneri care au flotă proprie, dar avem parteneriate de succes și cu case de expediții. Pentru door-to-door, avem contractori la nivel de zonă, unde discutăm de o flotă dedicată cu tarife stabilite bulk sau non-bulk, în funcție de specificul clien- ților noștri.
Includem în contracte KPI pe care îi urmărim lunar, împreună cu colabo- ratorii noștri. Printre acești KPI, se nu- mără asigurarea capacității de trans- port conform contractelor în vigoare, prezența la slot, atât la încărcare, cât și la descărcare, închiderea actelor la timp, retragerea paleților de lemn din piață etc.
Ne-am aliniat tarifele la variațiile prețului de referință al motorinei, con- form clauzelor pe care le avem în contractele de transport. Urmărim a- cest preț de referință în fiecare tri- mestru și aplicăm schimbări, în plus sau în minus, în funcție de această variație. Dar, în paralel, am venit și cu anumite beneficii pentru transpor- tatori, cum ar fi un sistem de bonusa- re și, în special pentru transportatorii noștri strategici, prelungirea perioadei
contractuale de la 3 până la 5 ani, pentru a le garanta continuitatea bu- siness-ului alături de Coca-Cola HBC România.
Sustenabilitatea este o parte foarte importantă a business-ului nostru. Ne implicăm în proiecte care aduc un im- pact pozitiv mediului înconjurător, iar parteneriatele cu colaboratori pe a- ceastă zonă sunt în topul priorităților noastre. Un astfel de exemplu este proiectul de transport CNG, pe care l-am dezvoltat, începând de anul tre- cut, împreună cu furnizorul soluției, Scania, și cu Blue River. Am început discuții și cu alți colaboratori, în aria de LNG și, chiar, înainte de pandemie, în zona de electric.
Parteneriatele stau la baza busi- ness-ului nostru. Când vine vorba de extinderea bazei de furnizori cu care colaborăm, ne dorim, în principal, o acoperire națională, dar nu refuzăm nicio oportunitate și suntem deschiși oricărui dialog. Procedura generală este de a selecta un anumit număr de potențiali colaboratori în domeniul transporturilor și de a organiza licitații pe o platformă electronică.”
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro PUBLICITATE
  PIAȚĂ ȘI COMPANII






















































































   17   18   19   20   21