Page 18 - Demo
P. 18

  trolată. Standardele înalte pe care le avem, de la colectarea laptelui, a ma- teriei prime de la fermierii și fermele din Transilvania și până la livrarea că- tre client, presupun ca, și în zona de distribuție și de transport, să asigurăm același înalt nivel calitativ.
În prima parte a anului, au fost pe un trend crescător și volumele de vân- zări, și solicitarea de capacități de transport, după care a venit o perioadă puțin mai agitată, înainte de starea de urgență, însă lucrurile au intrat relativ repede în parametrii pe care îi aveam bugetați.
În prezent, transportăm și livrăm către clienți între 7.000 și 10.000 de tone de produse lactate pe lună.
Pentru distribuția directă, lucrăm cu transportatori și livrăm pe toate ca- nalele de distribuție, până la ușa ma- gazinului. Pe această zonă, lucrăm cu aceleași mașini și aceiași șoferi, pen- tru că trebuie să cunoască foarte bine produsele și procedurile noastre inter- ne. Pentru transferurile între depozite, dar și pentru livrările către centrele de distribuție ale retailerilor, lucrăm cu mașini închiriate, în baza contractelor cu firme de transport, fiind vorba des- pre camioane de 40 t. Pentru distribu- ția directă, lucrăm cu aproximativ 30 de vehicule de diferite capacități. În zona de distribuție secundară, am vrea să transformăm simplii transportatori în furnizori de servicii logistice, care să se ocupe de toată distribuția, respectiv aprovizionarea punctului de cross dock, gestionarea operațiunilor din acest punct și apoi livrarea către magazin.
Pe lângă indicatorii clasici, cum ar fi OTIF, extrem de importanți sunt și cei referitori la calitate: mașinile să tragă la rampă, înainte de încărcare, cu temperatura conform specificațiilor mărfii pe care trebuie să o preia, uti- lajele să funcționeze, termodiagrama să nu arate fluctuații la descărcare, vehiculele să fie igienizate etc. Toți acești indicatori îi monitorizăm, zilnic, pe fiecare mașină.
Am operat și scăderi de tarife, con- form prevederilor contractuale cu trans- portatorii; în baza acestora, la sfârșitul anului trecut și începutul acestui an, am mărit tarifele, după care le-am ajustat în urma scăderii prețului carburanților, dar am păstrat limitele de sustenabili- tate, astfel încât să putem colabora în continuare pe termen lung.
Introducem destul de des noi transportatori în lista noastră de cola- boratori. Anual, prospectăm piața, stu- diem perspectivele de dezvoltare, ne uităm ce potențiali colaboratori au apă- rut între timp pe piață. Pe de altă parte, sunt situații în care contractăm servicii
spot, prin intermediul caselor de expe- diții, punct de la care putem începe chiar colaborări pe termen lung. În multe cazuri, numai cine nu vrea nu lucrează cu noi.”
Lia Matanie, manager transport ID Logistics
„Un an tip roller-coaster.”
„Anul 2020 este un an special, din toate punctele de vedere. Dacă ar fi să-l definim într-un cuvânt acesta ar fi «roller-coaster», cu secțiunea cea mai înaltă la începutul pandemiei, ur- mată de un traseu lin, cu momente de volum minim și secțiuni scurte, care ne-au dat speranțe către un trend pozitiv. Observăm o ușoară creștere a volumelor acum, la început de toam- nă, și ne dorim să păstrăm acest trend. În această perioadă, a fost necesară o flexibilitate mult mai mare decât de obicei – atât din partea noastră, cât și a clienților, dar și a transportatorilor noștri. Am comunicat mai mult, am găsit soluții împreună. Oferim și cerem transportatorilor noștri transparență, încă de la început, astfel încât să pu- tem să prevenim, împreună, eventua- lele evenimente.
Numărul de camioane din flotă, dar și poziționarea acestora, sunt foar- te importante, mai ales pentru momen- tele neprevăzute (fie se strică o ma- șină, fie apar alte evenimente care necesită replanificarea mărfii), astfel încât toate livrările să fie efectuate în timpul prevăzut.
Urmărim indicatori de performanță, printre care se numără gradul de pre- zentare la orele menționate pentru în- cărcare, gradul de livrare a mărfurilor la timp, gradul de acceptare/refuz al comenzilor, gradul de flexibilitate oferit (mașini suplimentare, schimb curse etc.). Conform contractului de trans- port, putem să efectuăm verificarea oricărui document – licență, copie con-
formă, asigurare – direct la mașină, sau prin solicitare scrisă către trans- portator. În ceea ce privește timpii de condus, aceștia sunt în responsabilita- tea transportatorului, însă noi facem tot posibilul să alocăm cursele, astfel încât să ne asigurăm că s-au respectat timpii de odihnă. O altă măsură pe care o aplicăm este aceea de a folosi în proporție de peste 90% camioane Euro 5 și Euro 6.
Ne-ar plăcea ca, pe viitor, să avem alături de noi cât mai mulți transportatori care să înceapă să lucreze într-un mod mai transparent.
Ne-am dori să înțeleagă că repre- zentăm partenerul de care nu trebuie să ascundă diverse informații, să fie mai deschiși și să găsească soluții îm- preună cu noi.
Am încercat, pe cât posibil, să nu operăm scăderi de tarife. Ținând cont că volumele au fost oscilante și nu pe un trend pozitiv, pentru o perioadă destul de lungă, am încercat să nu cerem reducere de tarif, astfel încât să ne susținem transportatorii. A exis- tat, totuși, o reducere provenită din scăderea prețului la motorină, însă nu a fost de un impact major.”
Crina Țiței, country distribution manager Coca-Cola HBC România
„Continuăm să consolidăm parteneriatele cu furnizorii de transport și să asigurăm disponibilitatea produselor noastre
la raft”
„Nevoia de transport a fost în linie cu anii precedenți, din perspectiva noastră; în schimb, a existat un trend
  PIAȚĂ ȘI COMPANII
  18.............................................................................................................................................. octombrie 2020












































































   16   17   18   19   20