Page 46 - Demo
P. 46

 GEBRÜDER WEISS LANSEAZĂ PLATFORMA MYGW
 myGW este noul portal digital pentru clienți al Gebrüder Weiss, disponibil, în prezent, pentru toți clienții companiei din Austria, Germania, Elveția, Republica Cehă, Ungaria și Slovacia. „Am creat o platformă digitală prin care putem oferi clienților noștri informații în timp real despre fluxul lor de mărfuri – pentru transporturi terestre, transport aerian și maritim și logistica depozitării. Acest lucru nu numai că asigură un grad maxim de transparență, ci și facilitează fluxul de informații pe întregul lanț de aprovizionare. myGW permite, de asemenea, clienților noștri să ofere clienților lor informații despre starea exactă a
comenzilor lor în orice moment. Un avantaj imens”, spune Wolfram Senger- Weiss, CEO Gebrüder Weiss. „Dorim să oferim și în România facilitățile noii platforme digitale. Pentru acest an ne-am propus și am demarat deja faza de testare cu clienți-pilot din portofoliu și sperăm că portalul va fi disponibil tuturor partenerilor noștri, începând cu 2021”, a completat Viorel Leca, director general al Gebrüder Weiss în România.
     200 DE MILIOANE DE LEI PENTRU DIGITALIZAREA POȘTEI ROMÂNE
Poșta Română a încheiat, cu EximBank, în urma unei proceduri competitive la care au participat mai multe bănci, un acord de finanțare în valoare de 200 de milioane lei, pentru modernizarea și digitalizarea oficiilor poștale. Creditul acordat de Eximbank este pe o perioadă de 12 ani și va fi utilizat cu precădere pentru:
1) automatizarea proceselor logistice, prin înființarea noilor centre de tranzit/sortare de la București Nord și Cluj (68 de milioane de lei);
2) crearea și implementarea unei arhitecturi de sistem de management digital integrat (hardware și software), necesară asigurării fluxurilor informaționale (ERP și a modulelor acestuia) – 128,3 milioane de lei; 3) reabilitarea clădirilor monumente istorice din Timișoara, Piatra Neamț, Oradea și Cluj, aflate în patrimoniul Poștei Române, și valorificarea acestora, comercial, cultural și istoric (54,5
milioane de lei). În luna august din acest an, Poșta a achitat integral toate datoriile istorice către ANAF, în valoare de 135 de milioane de lei, reușind, astfel, să ridice sechestrul pus pe bunurile imobile, ce au constituit garanție.
700 DE FIRME, 45% DIN CIFRA DE AFACERI A COMPANIILOR NEFINANCIARE
Cele mai mari 700 de companii au generat aproape 45% din cifra de afaceri a tuturor companiilor nefinanciare din România, în 2019, potrivit studiului anual KeysFin „Condițiile de business din România”. Anul trecut, cifra de afaceri a companiilor nefinanciare din România a ajuns la 1.565 de miliarde de lei, fiind cu aproape 30% mai mare decât cea din 2015 și cu 70% în creștere față de 2010, (în baza datelor extrase în septembrie 2020). Față de 2018,
creșterea a fost, însă, minoră, de doar 1%. Cea mai mare pondere din cifra de afaceri a fost generată de companiile mari (44% din total), fiind urmată de companiile medii (22%), cele mici (21%) și microîntreprinderi (13%).
SCHEMELE CU GARANȚII DE STAT PENTRU IMM-URI POT FI PRELUNGITE, ÎN 2021
Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu,
a anunțat că toate schemele de ajutor cu garanții de stat adoptate de Guvern, în acest an, pe fondul pandemiei de coronavirus, pot fi prelungite. „Comisia Europeană a transmis statelor membre o nouă propunere de modificare și prelungire a Cadrului temporar.
Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă că măsurile pe care le-am luat în acest an, IMM Invest, ajutor pentru companii mari, toate schemele de garanții pot fi prelungite și în 2021. Știm foarte bine că acest Cadru temporar era până la 30 iunie 2021, putem să mergem după această perioadă și se propune și introducerea unui instrument de sprijin pentru a compensa o parte din costurile fixe neacoperite ale întreprinderilor cu activitatea comercială redusă din cauza pandemiei. (...)”
MUNCA DE ACASĂ CONTINUĂ ȘI POST COVID-19
Telemunca va rămâne în practica multor companii și după ce va trece epidemia de COVID-19, într-un sistem de lucru hibrid, care îmbină activitatea de la distanță cu prezența la birou pentru întreaga echipă, rezultă dintr-un sondaj realizat de Colliers International. Analiza s-a făcut în rândul reprezentanților conducerii sau decidenților din 80 de companii,
cu activitate în diverse sectoare economice și echipe de la câteva zeci până la mii de angajați.
Modul de lucru de la distanță ridică probleme, în echipe, pe termen lung, pentru 80% dintre
   46 .............................................................................................................................................. octombrie 2020
ȘTIRI














































































   44   45   46   47   48