Page 38 - ZIUA CARGO
P. 38

DRIVE-TEST MERCEDES-BENZ
eVito, furgonul complet
electric
Divizia Mercedes-Benz Vans a conceput, având la bază modelul de succes Vito, un furgon complet electric, eVito, onorând promisiunea de a oferi modele electrice pentru toată gamele de vehicule comerciale ușoare. Mai mult decât atât, am avut ocazia să-l încercăm pe drumurile din România.
  Mercedes-Benz Vans se ghi- dează după o strategia de mobilitate electrică ce se ba- zează pe cele cinci elemente princi- pale – un ecosistem holistic, expe- riență în industrie, profitabilitate, co-crearea și dezvoltarea tehnologiei, împreună cu specialiștii Daimler.
Croit pentru România
Modelul de despre care discutăm, eVito 111, tracțiune față 4×2, are o autonomie combinată de aproximativ 150 de kilometri, putând să atingă o viteză maximă de până la 160 km/h. În habitaclu pot călători până la trei persoane (2+1), iar în ceea ce privește abilitățile sale de vehicul comercial, sarcina utilă ce poate fi transportată este de aproximativ 1.000 de kilogra- me, iar volumul de încărcare poate ajunge până la 6,6 mc. Accesul în zona cargo este facilitat de cele două uși batante din spate și de ușa glisantă montantă pe lateralul din dreapta al vehiculului.
Masa maximă a vehiculului este de 3.200 de kilograme, iar ampata-
mentul măsoară 3.200 mm. Astfel, autoutilitara de dimensiuni medii este perfect configurată pentru utilizare în localități urbane de către companiile de livrare, antreprenorii din HoReCa și servicii hoteliere sau furnizorii de transport public.
Latura electrică
Capacitatea de înmagazinare a energiei este de 40 kWh și oferă mo- delului electric eVito o autonomie de aproximativ 150 km. Chiar și în condiții nefavorabile, cum ar fi temperaturi scăzute, cu bateria încărcată complet, autonomia poate ajunge la 100 km. Bateria poate fi complet încărcată în aproximativ șase ore, însă la o stație rapidă de încărcare, datorită capacității sale maxime de 85 kW, această durată poate fi redusă. Producătorul recomandă ca bateria să fie menținută în plaja de capacitate 20-80% între încărcări, pentru a prelungi durata de viață a acesteia.
În ceea ce privește viteza de de- plasare, conducătorul auto poate alege între două opțiuni: o viteză maxi-
mă de 80 km/h, care îndeplinește toa- te cerințele din traficul urban, păstrând, în același timp, energia și creșterea autonomiei, iar, dacă este nevoie de o viteză mai mare, se poate opta pen- tru o viteză maximă de până la 120 km/h. Consumul combinat de energie este de 26,6 kWh/100 km.
Moduri de condus
Mercedes-Benz a creionat trei moduri de conducere a utilitarei: Eco, Eco+ și Confort. Eco este cel default, în care mașina pornește, apoi poți alege să te „bucuri de toți caii” cu mo- dul Confort, care oferă energia doar pentru consum, dar autonomia scade, sau poți opta pentru Eco+, unde o par- te din consumatorii mașinii sunt afec- tați, asemenea și dinamica mașinii, dar autonomia crește. În principiu, la ridicarea piciorului de pe accelerație și la frânare sistemul de recuperare a energiei intră în acțiune și, cu ajutorul unui invertor, energia recuperată este trimisă către acumulator. Sistemul de recuperare are 4 moduri, reglabile cu ajutorul padelelor amplasate la volan.
CAMIOANE ȘI SERVICII
 38 .............................................................................................................................................. noiembrie 2020


















































































   36   37   38   39   40