Page 6 - Revista ZIUA CARGO
P. 6

 CUGETARE
„Dacă-ți plac numai lucrurile ușoare, o să ai probleme; dacă-ți plac problemele, ai să le rezolvi.” Proverb coreean
  CE: ȘOFERII PROFESIONIȘTI ALEG UNDE SĂ-ȘI EFECTUEZE ODIHNA LEGALĂ
 UNTRR salută clarificările Comisiei Europene privind Pachetul Mobilitate 1, prin care Executivul comunitar ține cont de drepturile omului și lasă la alegerea șoferilor profesioniști unde să își efectueze odihna legală. Totodată, Comisia Europeană reconfirmă precizările transmise UNTRR și IRU – Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere, încă din 2019, conform cărora autoritățile naționale de control nu pot solicita șoferilor să prezinte documente care să dovedească faptul că repausul lor săptămânal normal care precedă inspecția rutieră nu a fost efectuat în vehicul. Cu toate acestea, CE nu a răspuns încă întrebărilor adresate de transportatorii români, precum clarificarea „locului de reședință” și a posibilității de organizare a
întoarcerii acasă a șoferilor în centrele logistice deținute de firmele românești de transport în Europa de Vest. UNTRR a reluat aceste aspecte în setul 2 de întrebări care urmează să fie adresate CE, alături de IRU. Reamintim că UNTRR a solicitat la CJUE anularea obligației întoarcerii acasă a șoferilor și a camioanelor, precum și anularea interzicerii repausului săptămânal normal în cabină. Totodată, Uniunea a solicitat suspendarea aplicării obligației întoarcerii acasă a șoferilor și interzicerii repausului săptămânal normal în cabină, până la o decizie privind anularea acestora.
     O NOUĂ SOLUȚIE DIGITALĂ BREXIT, PENTRU TRANSPORTATORI
Transportatorii de mărfuri către și din Marea Britanie pot trece peste controale rapide și fără probleme la frontieră post-Brexit cu BEEMS, noul instrument online special conceput, produs furnizorul de logistică inteligentă CNS. Serviciul de mișcare a intrării și ieșirii la frontieră (BEEMS) oferă o bandă digitală pentru transportul de mărfuri, utilizând procesul de depunere vamală, conectând birourile de transport și operatorii de feriboturi cu șoferii, pentru a fluidiza fluxul de mărfuri. Începând cu anul viitor, o înregistrare a mișcării mărfurilor (GMR), generată de serviciul de transport al mărfurilor de marfă (GVMS), va fi necesară pentru fiecare vehicul care transportă o sarcină utilă comercială care intră în Marea Britanie pe rutele de pre-depunere – de la 1 ianuarie, pentru deplasările din Marea Britanie în Irlanda de Nord, și toate rutele de pre-depunere în și din Marea Britanie de la 1 iulie 2021. Lansarea BEEMS introduce o interfață ușor
de utilizat pentru ca transportatorii să își creeze GMR înainte de fiecare călătorie, care comunică, de asemenea, direct cu șoferul și transportatorul, la fiecare pas.
IRU: PIERDERI DE PESTE 1 TRILION DE DOLARI, ÎN 2020
Pierderile din transportul rutier vor depăși 1 trilion de dolari, la nivel global, în anul 2020, potrivit celui mai recent raport al IRU, care prezintă măsurile-cheie pe care guvernele trebuie să le ia „chiar acum”, pentru a asigura supraviețuirea acestui sector economic. Transportul rutier comercial, atât de pasageri, cât și de mărfuri, a fost grav afectat de COVID-19, din cauza restricțiilor instituite pentru a atenua pandemia și recesiunea economică generală. Peste 3,5
milioane de operatori de transport rutier, reprezentați de IRU și membrii săi de pe cele cinci continente, suportă o povară financiară din ce în ce mai severă, cu semne îngrijorătoare pentru viitorul acestor firme și pentru economiile pe care le deservesc.
FRANȚA: AUTOCOLANTE PENTRU UNGHIURILE MOARTE, DIN 2021
În Franța, a fost aprobat, în noiembrie, un Decret care impune, de la 1 ianuarie 2021, echiparea camioanelor de pe șosele cu semne care să indice unghiurile moarte ale vehiculului. Decretul vizează în special vehiculele care operează în mediu urban, fiind exceptate vehiculele agricole și forestiere, cele de deszăpezire și vehiculele de intervenție ale departamentelor care administrează infrastructura rutieră, care nu sunt destinate utilizării în zonele urbane dense.
Vehiculele de peste 3,5 tone (inclusiv remorci) vor trebui să prevăzute cu 3 autocolante. Pe camioane și capete tractor, acestea trebuie amplasate în partea din dreapta spate (la o înălțime cuprinsă între 0,9 și 1,5 m de sol) și pe fiecare laterală față (între 0,9 și 1,5 m de sol). Pe remorci și semiremorci, autocolantele trebuie situate la o înălțime cuprinsă între 0,9 și 1,5 m în partea din spate dreaptă, precum și pe fiecare parte. Pentru remorci, semnalizarea laterală trebuie fixată în primul metru al caroseriei frontale la o înălțime cuprinsă între 0,9 și 1,5 m. Pentru remorci, semnalizarea trebuie să fie amplasată în primul metru din spatele cuplei, la o înălțime cuprinsă între 0,9 și 1,5 m. În ianuarie 2021, va fi publicat un document de punere în aplicare, care va preciza modalitățile de amplasare și va indica modelul de autocolant care trebuie aplicat. Pentru o perioadă tranzitorie de 12 luni, vor fi acceptate și autocolante neconforme modelului impus. Nerespectarea acestei obligații va duce la o amendă de clasa a patra.
 6 ............................................................................................................................................ decembrie 2020
ȘTIRI



















































































   4   5   6   7   8