Page 8 - Revista ZIUA CARGO
P. 8

 RENAULT TRUCKS D WIDE Z.E. CU PANOURI SOLARE
 Un camion Renault Trucks D Wide Z.E. de 26 t integral electric s-a alăturat flota de o sută de camioane a transportatorului elvețian Rhyner Logistik. Acesta aprovizionează, acum, supermarketurile Denner din Zurich și suburbii, respectând, în același timp, mediul și calitatea vieții rezidenților locali. Pentru a duce această abordare mai departe, Rhyner Logistik a decis să monteze panouri solare pe caroseria vehiculului, pentru a furniza energie verde unității frigorifice. Sistemul este potrivit în mod particular transportului sub temperatură controlată, deoarece, tocmai atunci când temperaturile exterioare sunt ridicate - și soarele este puternic – este cea mai mare nevoie de răcire.
Convinsă fiind că mobilitatea electrică este cea mai eficientă modalitate de a obține neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon, Rhyner Logistik a achiziționat, de asemenea, o stație de încărcare rapidă. Pentru a optimiza autonomia, camionul este încărcat cu electricitate la depozit, în timpul operațiunilor de încărcare a mărfii. Deoarece camionul este condus în mediu urban, care necesită frânări repetate, recuperarea energiei conduce la economii de 20-30%, care se traduc prin kilometri adiționali. Este o abordare globală care obține un rezultat optim.
    VARIANTĂ DE AUTOȘASIU A RANGER, DIN 2021
Ford prezintă în premieră varianta autoșasiu a modelului Ranger, care oferă clienților din domenii variate, de la construcții la apărare, posibilitatea de a crea cu ușurință vehicule personalizate. Robustul autoșasiu Ranger are o structură de tipul „caroserie pe șasiu”, rezultând un autovehicul convertibil care sporește la maximum paleta de opțiuni de caroserii posibile. Clienții autoșasiului Ranger vor beneficia și de serviciile rețelei Ford formată din peste 160 de prestatori de servicii de carosare certificați pe 13 piețe, care asigură vehicule personalizate, în condiții de garanție, pentru aplicații de specialitate. Șasiul modelului Ranger este dotat cu suspensie spate pe arcuri lamelare pentru exploatare în regim dur și o suprafață plană ce poate fi dezvoltată de operatorii de servicii de carosare, asigurând o bază versatilă pentru conversii care pot crește masa totală maximă autorizată până la generoasa capacitate de 3.270 kg. Designul cu cabină simplă permite o
lungime maximă a conversiei de 2.518 mm în spatele cabinei. Terenurile dificile nu vor pune probleme conversiilor autoșasiului Ranger, adâncimea maximă a vadului prin care poate traversa fiind de până la 800 mm, având o gardă la sol de 237 mm înainte de carosare și o consolă față scurtă pentru unghiuri de atac optimizate. Motorul diesel EcoBlue de 2 litri și 170 CP al autoșasiului Ranger dezvoltă un cuplu de 420 Nm, asistat de o cutie manuală în șase trepte cu acționare facilă. Autoșasiul Ranger va fi disponibil pentru comenzi începând din ianuarie 2021.
DEFOSILIZARE, PÂNĂ ÎN 2040
În cadrul unei declarații pe baze științifice, producătorii europeni de camioane au concluzionat că, până în anul 2040, toate camioanele noi vândute ar trebui să fie propulsate cu ajutorul combustibililor non-fosili, pentru a putea obține o neutralitate completă din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. Pentru a-și dezvolta foaia de parcurs către neutralitate până cel târziu în 2050, președinții companiilor producătoare de vehicule comerciale din Europa, sub umbrela ACEA, și-au reunit forțele cu cercetători de marcă din cadrul Institutului pentru Cercetarea
Impactului asupra Climatului din Potsdam (PIK). Declarația publicată de către ACEA și PIK conturează condițiile pentru transformarea sistemului de transport de marfă. Alături de investițiile pe care trebuie să le realizeze industria vehiculelor comerciale, acestea includ opțiuni de ordin politic, cum ar fi taxe de drumuri bazate pe emisiile de CO2 și un sistem de taxare bazat pe conținutul de carbon și de energie. Conform ACEA și PIK, un sistem sănătos de tarifare al emisiilor de CO2 ar putea reprezenta unul dintre cele mai eficiente instrumente, deoarece vehiculele cu zero emisii nu pot să câștige teren în condițiile în care dieselul rămâne varianta mai ieftină.
VÂNZĂRILE DE MAȘINI ELECTRICE VOR CREȘTE ANUAL CU 30%
Vânzările de mașini electrice vor crește anual cu aproape 30%, în următorii zece ani, astfel încât, la finalul deceniului, una din trei mașini nou vândute la nivel global va fi electrică, reiese din raportul Deloitte „Electric Vehicles. Setting a course for 2030”. Astfel, numărul total de mașini electrice vândute anual în întreaga lume va crește de la 2,5 milioane în 2020, la 11,2 milioane în 2025 și la 31,1 milioane în 2030. Raportul previzionează că, pe măsură ce economiile lumii își vor reveni în urma crizei generate de pandemia de COVID-19, vânzările de mașini cu motor pe combustie internă își vor relua creșterea și vor ajunge la 81,7 milioane în 2025 la nivel global, însă vor înregistra un declin în anii care vor urma. „Măsurile pe care guvernele le adoptă pentru revenirea economică post-pandemie ar putea influența atitudinea consumatorilor cu privire la mașinile electrice. Spre exemplu, ca parte a planului de redresare economică, Germania a alocat 2,8 miliarde de dolari pentru îmbunătățirea infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice și a anunțat măsuri prin care toate stațiile de alimentare sunt obligate să se doteze și cu un punct de încărcare pentru astfel de autovehicule. România se poate inspira din acest exemplu, dar și din cele legate de facilitățile oferite de alte state la achiziția unei mașini electrice, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
 8 ............................................................................................................................................ decembrie 2020
ȘTIRI






















































































   6   7   8   9   10