Page 11 - Revista ZIUA CARGO
P. 11

  (6a) din Regulamentul (CE) 561/2006 de către un conducător auto care asi- gură un singur serviciu ocazional de transport internațional de persoane
• depășirea a 6 perioade conse- cutive de 24 de ore după perioada precedentă de repaus săptămânal cu 12 ore sau mai mult
• utilizarea unui tahograf care nu a fost inspectat de un atelier autorizat.
Amenzi de la 600 la 1.000 de lei:
• nerespectarea prevederilor art. 6 alin. (5) din Regulamentul (CE) 561/2006 privind înregistrarea activi- tăților desfășurate de conducătorul auto pe foaia de înregistrare, pe un document imprimat sau cu ajutorul funcției de introducere manuală de date oferită de tahograf
• efectuarea, de către un condu- cător auto care face parte dintr-un echipaj, a pauzei de 45 de minute la bordul unui vehicul condus de un alt conducător auto, în cazul în care per- soana care face pauză este implicată în asistarea celei care conduce vehi- culul
• nerespectarea de către conducă- torul auto a prevederilor art. 9 alin. (1) din Regulamentul (CE) 561/2006 privind efectuarea perioadelor de repaus zilnic normal și redus, în cazul în care acesta însoțește un vehicul transportat cu feribotul sau cu trenul
• nerespectarea de către condu- cătorul auto sau operatorul de trans- port rutier/întreprindere a obligației de înlocuire de către un atelier autorizat
a sigiliului rupt sau îndepărtat al taho- grafului, în termen de maximum 7 zile de la îndepărtarea sau ruperea aces- tuia, în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (5) din Regulamentul (UE) 165/2014
• neefectuarea de către un atelier autorizat a verificării și calibrării ta- hografului înainte de înlocuirea si- giliilor, în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (5) din Regulamentul (UE) 165/2014
• depășirea a 12 perioade conse- cutive de 24 de ore după perioada precedentă de repaus normală, cu 3-12 ore, în cazul aplicării derogării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regu- lamentul (CE) 561/2006 de către un conducător auto care asigură un sin- gur serviciu ocazional de transport in- ternațional de persoane
• nerespectarea perioadei de re- paus săptămânal luat după 12 perioa- de consecutive de 24 de ore, în si- tuația în care este cuprinsă între 65-67 ore, în cazul aplicării derogării prevă- zute la art. 8 alin. (6a) din Regula- mentul (CE) 561/2006 de către un conducător auto care asigură un sin- gur serviciu ocazional de transport in- ternațional de persoane
• nerespectarea perioadei de con- ducere între orele 22:00 și 6:00, în situația în care aceasta este mai mare de 3 ore și mai mică de 4,5 ore înainte de pauză, dacă vehiculul nu este condus de mai mulți conducători auto, în cazul aplicării derogării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul
CE 561/2006 de către un conducător auto care asigură un singur serviciu ocazional de transport internațional de persoane
• depășirea a 6 perioade conse- cutive de 24 de ore după perioada precedentă de repaus săptămânal, cu mai mult de 3 ore, dar mai puțin de 12 ore.
Amenzi de la 250 la 500 de lei:
• nerespectarea de către condu- cătorul auto a prevederilor art. 12 din Regulamentul (CE) 561/2006 privind condițiile în care conducătorul auto poate deroga de la art. 6-9 din același regulament, indicarea manuală a cauzei derogării sau compensarea perioadei de prelungire
• nerespectarea de către condu- cătorul auto a obligației de a preschim- ba cardul de conducător auto cu unul nou, la solicitarea autorității compe- tente, dacă este necesar, pentru a se conforma specificațiilor tehnice rele- vante
• depășirea a 12 perioade conse- cutive de 24 de ore după perioada precedentă de repaus normală, cu până la 3 ore, în cazul aplicării dero- gării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) 561/2006 de către un conducător auto care asigură un singur serviciu ocazional de transport internațional de persoane
• depășirea a 6 perioade consecu- tive de 24 ore, după perioada prece- dentă de repaus săptămânal, cu până la 3 ore
• nerespectarea de către întreprin- dere/operatorul de transport rutier a obligațiilor prevăzute la art. 16 alin. (2) sau (3) din Regulamentul (CE) 561/2006
• nerespectarea de către întreprin- dere/operatorul de transport rutier a obligației de a organiza activitatea conducătorilor auto în condițiile pre- văzute la art. 8 alin. (8a) din Regula- mentul (CE) 561/2006
• nerespectarea de către întreprin- dere/operatorul de transport rutier a obligației de a păstra la sediu docu- mentele care atestă îndeplinirea o- bligației de a organiza activitatea con- ducătorilor auto în condițiile prevăzute la art. 8 alin. (8a) din Regulamentul (CE) 561/2006, pentru a le prezenta la cererea personalului de control autorizat
• efectuarea la bordul vehiculelor a perioadelor de repaus săptămânal normale și a oricărei perioade de re- paus săptămânal de mai mult de 45 de ore luată în compensație pentru perioade de repaus săptămânal re- duse anterioare.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
februarie 2021 .............................................................................................................................................. 11
 ACTUALITATE







































































   9   10   11   12   13