Page 10 - Revista ZIUA CARGO
P. 10

TIMPII DE CONDUCERE ȘI ODIHNĂ
Abateri noi și sancțiuni
aplicate la control
Revenim asupra Ordonanței de Urgență 221, adoptate relativ recent de Guvern, prin intermediul căreia se introduc contravenții noi privind nerespectarea timpilor de conducere și odihnă, inclusiv a obligațiilor introduse prin intermediul Pachetului Mobilitate 1.
La solicitarea ZIUA CARGO, ISCTR a transmis care sunt abaterile proaspăt introduse, avute în vedere la control, și cum sunt ele încadrate din punctul de vedere al amenzilor.
  Reamintim, Ordonanța de Ur- gență 221/220 a fost publicată în Monitorul Oficial 1.329 din 31 decembrie și modifică OG 37 pri- vind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de condu- cere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora.
Se pregătesc normele
În perioada imediat următoare, ar trebui să fie adoptate normele privind aplicarea reglementărilor introduse, care, potrivit ISCTR, ar trebui să inclu- dă prevederi detaliate privind direcțio- narea vehiculului, la solicitarea inspec- torilor, către un atelier autorizat, în vederea realizării de teste suplimen- tare pentru verificarea integrității taho- grafului, în cazul în care există sufi- ciente dovezi care duc la o suspiciune rezonabilă privind existența unei frau- dări a tahografului. De asemenea, vor fi prezentate, în detaliu, modalitățile prin care operatorul de transport rutier asigură respectarea obligației de a or- ganiza activitatea conducătorilor auto, astfel încât să poată veni acasă o dată la 4 săptămâni, precum și normele care asigură o protecție corespunză- toare în ceea ce privește duratele de conducere permise și pauzele și peri- oadele de repaus obligatorii pentru conducătorii auto ai vehiculelor men- ționate la articolul 3 litera (a) din Re- gulamentul (CE) 561/2006 (vehicule utilizate pentru transportul de călători prin servicii regulate, traseul liniei nedepășind 50 km).
De menționat că abateri precum nerespectarea obligației de a aduce șoferii acasă la 4 săptămâni, sau a cerinței privind păstrarea la sediu a documentelor aferente au fost înca- drate în zona abaterilor minore, pentru care se aplică avertisment sau o a-
mendă încadrată între 250 și 500 de lei. La fel va fi tratată și nerespectarea obligației de a nu efectua la bordul vehiculelor a perioadelor de repaus săptămânal.
Vă prezentăm, în continuare, inte- gral, răspunsurile furnizate de ISCTR la întrebările „Ce noi abateri au fost introduse? Care sunt sancțiunile sta- bilite în cazul acestora? Există, de asemenea, modificări privind încadra- rea altor abateri existente?”.
Contravenții modificate
Amenzi de la 9.000 la 12.000 de lei:
• utilizarea unui vehicul fără a avea instalat un tahograf omologat sau uti- lizarea unui vehicul dotat cu tahograf care nu a fost montat conform cerin- țelor legale
• prezența în vehicul și/sau utiliza- rea unui echipament fraudulos capa- bil să modifice înregistrările tahografu- lui sau falsificarea foilor de înregistrare sau a datelor descărcate de pe taho- graf și/sau de pe cartela conducăto- rului auto.
Amenzi de la 4.000 la 6.000 de lei:
• remunerarea de către întreprin- dere/operator de transport rutier a con- ducătorilor auto angajați sau puși la dispoziția sa în funcție de distanța parcursă, de rapiditatea livrării și/sau de cantitatea de mărfuri transportată, chiar și sub formă de prime sau ma- jorări salariale, numai în cazul în care o asemenea remunerare este de natu- ră să pericliteze siguranța rutieră și/sau să încurajeze încălcarea preve- derilor Regulamentului (CE) 561/2006
• nerespectarea de către conducă- torul auto a prevederilor art. 8 alin. (6) din Regulamentul (CE) 561/2006 pri- vind efectuarea perioadelor de repaus săptămânal sau nerespectarea de către conducătorul auto a prevederilor
art. 8 alin. 6b) din Regulamentul (CE) 561/2006 privind compensarea în cazul efectuării perioadelor de repaus săptămânal reduse.
Contravenții introduse
Amenzi de la 9.000 la 12.000 de lei:
• refuzul conducătorului auto de a deplasa vehiculul, la solicitarea in- spectorilor din cadrul ISCTR, către atelierele autorizate pentru instalarea, repararea sau inspecția tahografelor ori a limitatoarelor de viteză, în vede- rea verificării integrității tahografului
• refuzul atelierului autorizat pentru instalarea, repararea sau inspecția tahografelor ori a limitatoarelor de vi- teză de a efectua verificarea integrității tahografului, la solicitarea inspectorilor din cadrul ISCTR.
Amenzi de la 4.000 la 6.000 de lei:
• depășirea a 12 perioade conse- cutive de 24 de ore după perioada precedentă de repaus normală, cu 12 ore sau mai mult, în cazul aplicării derogării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) 561/2006 de către un conducător auto, care asigură un singur serviciu ocazional de trans- port internațional de persoane
• nerespectarea perioadei de re- paus săptămânal luat după 12 perioa- de consecutive de 24 de ore, în situa- ția în care aceasta este mai mică sau egală cu 65 de ore, în cazul aplicării derogării prevăzute la art. 8 alin. (6a) din Regulamentul (CE) 561/2006 de către un conducător auto care asigură un singur serviciu ocazional de trans- port internațional de persoane
• nerespectarea perioadei de con- ducere între orele 22:00 și 6:00, în situația în care aceasta este mai mare sau egală cu 4,5 ore înainte de pauză, dacă vehiculul nu este condus de mai mulți conducători auto, în cazul apli- cării derogării prevăzute la art. 8 alin.
ACTUALITATE
10 .............................................................................................................................................. februarie 2021






































































   8   9   10   11   12