Page 52 - Revista ZIUA CARGO
P. 52

BIOCOMBUSTIBIL PENTRU CORPORATE SAF
 Grupul Air France-KLM a lansat un program care le permite companiilor să estimeze emisiile de CO2 asociate călătoriei lor și să determine o contribuție anuală pe care doresc să o dedice programului Corporate SAF (Sustainable Aviation Fuel). Toate contribuțiile Air France și KLM vor fi investite în aprovizionarea și consumul de combustibil sustenabil. Acest lucru va sprijini crearea unei industrii durabile de combustibili pentru aviație, care garantează un transport aerian din ce în ce mai
ecologic. Aceștia pot fi fabricați, astăzi, din uleiuri și produse uzate, precum și din reziduuri forestiere, care pot fi încorporate în carburantul pentru avioane, fără modificări ale motorului. Utilizarea lor poate reduce cu peste 85% emisiile, comparativ cu combustibilul convențional.
     UNIFORME NOI, LA CFR CĂLĂTORI
Circa 4.000 de angajați ai CFR Călători care intră în contact cu pasagerii poartă uniforme noi. Costumele sunt bleumarin închis, cămașa bleu, iar cravata (bărbații) și eșarfa (femeile) bleumarin închis cu dungi alb și vișiniu – pentru cei cu funcții de casier CF, casier CF, verificator, informator călători, vânzător bilete, șef agenție de voiaj, lucrător gestionar alimentație publică, lucrător comercial și șef tură la comanda personalului de servire a vagoanelor de dormit și restaurant. Au cămașă bleumarin închis și cravată vișinie angajații bărbați cu funcții de șef de tren, conductor, conductor vagon de dormit și cușetă, șef stație, instructor comercial, inspector control trenuri, iar eșarfă de aceeași culoare au femeile șef de
stație, instructor comercial și inspector control trenuri. Ca element de noutate, pe mânecile de la sacou sunt aplicate galoane vișinii, astfel: 1 galon – conductorii, conductorii de vagon de dormit și cușetă, vânzătorii de bilete, informatorii de călători, lucrătorii gestionari de alimentație publică, lucrătorii comerciali;
2 galoane – șefii de tren, casierii CF, casierii CF verificatori, șefii de tură, șefii de comandă a personalului de la vagoane de dormit și restaurant; 3 galoane – instructorii comerciali, inspectorii de control trenuri, șefii agențiilor de voiaj, șefii de stație. Totodată, pe șepci și pălării, au fost aplicate embleme cu logoul CFR Călători, iar la sacou se poartă ecusoane corespunzătoare.
AEROPORTUL TIMIȘOARA, SCĂDERE DE 70,5%, LA PASAGERI
Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara a avut o scădere de 70,5% a traficului de pasageri și de 0,4% la cel de marfă, în anul 2020, din cauza pandemiei de coronavirus. Astfel, față de 2019, când aeroportul a fost tranzitat de 1.595.012 pasageri, anul trecut au
fost înregistrați numai 470.631,
iar 30% dintre ei au preferat cursa internă spre/dinspre București. Primele cinci destinații au fost București (cu 141.744 de pasageri), Londra (cu 51.870), Bergamo (cu 36.947), Memmingen (cu 28.862) și München (cu 28.101). Perioada curselor charter de vacanță s-a redus la 3 luni (iulie, august și septembrie), iar scăderea a fost de 75,3% (și de 84,3% la numărul de pasageri). Peste 10.000 de pasageri au zburat spre destinații de vacanță din Grecia, Turcia și Egipt: Heraklion, Rhodos, Skiathos, Antalya, Hurghada.
25 DE TRENURI INTERREGIO AU DEVENIT REGIO-EXPRES
CFR Călători a transformat 25 de trenuri InterRegio (IR) în Regio- Expres (R-E), fără modificarea traseului și a sosirilor/plecărilor. Astfel: trenul IR 1592 Craiova- București Nord este acum R-E 9000; pe ruta Sibiu-Craiova, IR 1720 este R-E 2220, IR 1724 este R-E 2224, iar IR 12720 este R-E 13220; pe ruta Craiova-Sibiu, IR 1721 este R-E 2221, IR 1725 este R-E 2225, iar IR 1722 este R-E 2222; IR 1723 Caracal-Sibiu este R-E 2223; IR 1529 București Nord-Brașov-Sibiu este, pe distanța Brașov-Sibiu, R-E 2105; IR 1528 Sibiu-Brașov-București Nord este, pe distanța Sibiu- Brașov, R-E 2100; IR 1811 Sibiu-Timișoara Nord este R-E 2291; IR 1812 Timișoara Nord- Sibiu este R-E 2292, pe ruta Baia Mare-Cluj Napoca, IR 1543 este R-E 4003, iar IR 1545 este R-E 4001, pe ruta Cluj Napoca-Baia Mare, IR 1544 este R-E 4004, iar IR 1546 este R-E 4002, pe ruta Târgoviște-Titu, IR 1880 este R-E 9180; IR 1882 este R-E 9182; IR 1884 este R-E 9184; IR 1886 este R-E 9186, iar IR 1888 este R-E 9188; pe ruta Titu-Târgoviște, IR 1883 este R-E 9183; IR 1885 este R-E 9185; IR 1887 este R-E 9187, iar IR 1889 este R-E 9189.
   52 .............................................................................................................................................. februarie 2021
ȘTIRI




















































































   50   51   52   53   54