Page 8 - Revista ZIUA CARGO
P. 8

 ANIVERSARE SPECIALĂ PENTRU MERCEDES-BENZ LUDWIGSFELDE
 În urmă cu treizeci de ani, camionul LN2 a fost primul autovehicul Mercedes-Benz care a ieșit de pe linia de producție din Ludwigsfelde (Brandenburg), care, între timp, a devenit a treia cea mai mare fabrică de producție de autoutilitare din lume din cadrul grupului Daimler. Astăzi, aproximativ 200 din modelele de serie Sprinter (șasiu, autovehicul cu benă, cap tractor) sunt fabricate zilnic, ajungând la peste 50.000 pe an. Peste 820.000 de autovehicule sub brandul Mercedes-Benz au fost produse până acum la fabrica de la Brandenburg și vândute în întreaga lume.
Camionul cu denumirea LN2 a deschis calea, urmat rapid de prima autoutilitară, T2, care a fost construită în aceeași perioadă, 1991-1996. Modelul
T2 a fost urmat de Vario și în cele din urmă Mercedes-Benz Sprinter, ale cărui variante sunt în producție în Brandenburg din 2006. În prezent, în Ludwigsfelde sunt produse a treia generație de Sprinter, cu derivatele sale – capul tractor, cât și varianta bază pentru autorulote. Acestea stau la baza multor tipuri de autovehicule, precum ambulanțe, autorulote sau autoutilitare frigorifice.
Astăzi, peste 2.000 de persoane lucrează pentru Mercedes-Benz în Ludwigsfelde, majoritatea la producția ultimei generații a modelului Sprinter.
    TRANSFORMARE DE
1 MLD. USD A FABRICII FORD DIN KÖLN
Ford își ia angajamentul ca, până la jumătatea anului 2026, gama sa de autoturisme să fie 100% pregătită să atingă zero emisii, în variantele electrice sau plug-in hybrid, urmând ca, până în 2030 să fie complet electrică. În mod similar, întreaga gamă de vehicule comerciale Ford va fi complet electrică sau plug-in hybrid, până în 2024. Ford se așteaptă ca două treimi din vânzările de vehicule comerciale să fie reprezentate de vehicule electrice sau plug-in hybrid, până în 2030. Ford a anunțat că investește cel puțin 22 de miliarde de dolari la nivel global în electrificare până în 2025, aproape de două ori mai mult decât planurile anterior comunicate în legătură cu vehiculele EV.
Ford realizează, de asemenea,
o investiție de 1 miliard de dolari pentru modernizarea fabricii sale din Köln, unul dintre cele mai mari
centre de producție din Europa și „casa Ford” în Europa. Investiția va transforma operațiunile de asamblare a vehiculelor existente la Centrul de Electrificare Ford din Köln pentru fabricarea vehiculelor electrice, fiind primul astfel de centru al Ford în Europa. Ford a confirmat că primul său autovehicul complet electric construit în Europa, destinat clienților europeni, va fi produs aici în 2023, cu potențialul unui al doilea vehicul complet electric ce ar putea fi construit tot la fabrica din Köln.
SCANIA TESTEAZĂ CAMIOANE AUTONOME, PE AUTOSTRADĂ
Scania a primit aprobare din partea Agenției Suedeze de Transport pentru a testa camioane autonome pe autostrada E4, între Södertälje și Jönköping. Testele vor fi realizate în colaborare cu TuSimple, lider în domeniul dezvoltării vehiculelor
autonome și partener cheie al Scania în acest domeniu. Camioanele vor întra în operare comercială în cadrul Laboratorului de Transport Scania și vor fi încărcate cu bunuri destinate producției Scania. Testele vor acoperi tehnologii conforme cu nivelurile 4 și 5 de pe scala SAE pentru vehiculele autonome, ceea ce înseamnă că, din motive de siguranță, camioanele vor avea și un șofer la bord, unde se va afla, de asemenea, și un inginer de test, cu misiunea de a monitoriza și a verifica informația transmisă de către senzori, care permite deplasarea autonomă.
Pe parcursul acestui an, Scania preconizează extinderea testelor, pentru acoperirea întregului traseu între Södertälje și Helsingborg. Producătorul suedez derulează teste cu camioane autonome pentru transportul minier, în Australia, din 2017. Conform specialiștilor din cadrul Scania, transportul autonom de tip Hub2Hub – pe autostradă, între centrele de reîncărcare – este primul tip de transport pe drumurile publice care ar putea deveni realitate.
VERSIUNE SPECIALĂ eSPRINTER PENTRU PHARMA
Thermo King a anunțat dezvoltarea, împreună cu Mercedes-Benz, a unui prototip integral electric Mercedes- Benz eSprinter frigorific pentru livrările urbane last-mile de produse farmaceutice și medicamente. Prototipul este echipat cu o unitate de refrigerare integral electrică E-200 și cu noua baterie Li-ion, de la Thermo King. Aceste două elemente combinate oferă o capacitate independentă și constantă de răcire și un lanț frigorific neîntrerupt, chiar și în momentul în care șoferul oprește pentru pauză sau pentru livrări. Prototipul a parcurs, deja, cu succes primele sesiuni de testare. Timp de patru săptămâni, vehiculul a parcurs peste 2.000 km, menținând o temperatură în interiorul compartimentului de încărcare cuprinsă între 15 și 25 de grade C. Mai multe teste sunt planificare pentru începutul acestui an.
   8 .............................................................................................................................................. februarie 2021
ȘTIRI
















































































   6   7   8   9   10